lambdan sijoitus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
j.p
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Tue Mar 15, 2005 13:53

lambdan sijoitus

Post by j.p »

onko väliä, että lambda on sijoitettu turbon ja hukkaportin putken väliin.
ts. osa pakokaasuista hukkaportin ollessa auki ohittaa lambdan.
vai pitääkö lambda laittaa vasta hukkaportinputken jälkeen
PQatPIT
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Mon Feb 19, 2007 0:13
Location: Helsinki
Contact:

Post by PQatPIT »

Tuskin on väliä, samaa kaasua se haistaa, imho. Aika monessa mottorissa on ollut ennen portin sisäänmenoa ja vähintään yhtä monessa portin lähtö päätyy kokonaan muualle kuin takaisin varsinaiseen putkeen, ja on toiminut ok.

Ennen turboa ei pitäisi laittaa jotta lämpö ei tuhoaisi anturia.
PQ
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Post by j-k »

Lambdan lämpötilan pitää olla satoja asteita jotta edes toimii kunnolla. Toimintalämpötila 300...850 astetta. Sietää jopa 950 asteen lämmöt.

http://www.fastcarskotka.com/tekniikka/bosch/seos.htm

Paljonko on turbosarjan kollektorissa ennen ahdinta? Jos menee tonnin paremmalle puolelle niin alkaa punoittaa... :lol: Ja paljonko downpipessä ahtimen jälkeen?

Katinkin pitää olla kuuma jotta pelittää, kolmisensataa astetta taitaa siellä olla.
Post Reply