Tarvike lambdat hajoo.

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
puuhapete
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:39
Location: nurmijärvi
Contact:

Tarvike lambdat hajoo.

Post by puuhapete »

Eikö tarvike lambdoja saa laittaa downpipeen heti ahtimen jälkeen? 2 kpl jo särkynyt moisia. Onko muilla vastaavaa käynyt?
Boschin lambdat kai kestää sitten lämpöä paremmin?
sierra twinturbo
Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Re: Tarvike lambdat hajoo.

Post by Olli »

puuhapete wrote:Eikö tarvike lambdoja saa laittaa downpipeen heti ahtimen jälkeen? 2 kpl jo särkynyt moisia. Onko muilla vastaavaa käynyt?
Boschin lambdat kai kestää sitten lämpöä paremmin?
En tiedä millaisia ohjeita muut valmistajat antavat, mutta esim. Innovate sanoo muistaakseni että vähän ennen mahdollista kattia downpipen jälkeen olisi hyvä paikka. Tämä tuli esille videossa jossa kerrottiin laitteista ja niiden asennuksesta. Sanottiin myös ettei turbon jälkeen ole hyvä paikka, vaikka siihen monet sen laittavat. Tiedä sitten :roll:
jannu5
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Mon Dec 11, 2006 20:57
Location: nurmes

Post by jannu5 »

jos pakolämmöt ei nouse älyttömiin lämpöihin pitäs siinä kestää lambda ku lambda siinä turbon jälkeen.nelikko cossussa, lambda on puhaltimessa.
sierra cosworth 2wd MS+edis4
puuhapete
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:39
Location: nurmijärvi
Contact:

Post by puuhapete »

Nyt olen ajellut BOSCHin anturin kanssa satoja km ja vieläkin ehjä. Tarvike mallit kestänyt hädin tuskin 50km jos sitäkään. Eli kyllä niissä on eroja myös jossain muuallakin kuin hinnoissa!
sierra twinturbo
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Biltema yms. halpis-lambdat ei todellakaan kestä yhtään mitään. Testattu on.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

Kyllä sitä vikaa täytyy asennuksessakn jossain olla jos kaikki paitsi yksi lambda hajoaa heti. Noita 'halpoja yleismalleja' käytetään kuitenkin tavis autoissakin ja pelaahan ne niissäkin ihan hyvin (ja ei tarvii tulla kertomaan että kaverin kummin siskonpojan vakio-astrasta meni tarvikelambda 3km päästä, tottakai niistä löytyy myös ongelmaesimerkkejä niinkuin kaikesta muustakin tavarasta).

Itellä ainakin pelas NTK:n yleismalli ihan hienosti niin kauan kun konekin. Moottorivaurion johdosta vaan pakoputki täyttyi vedellä (kirjaimellisesti :-)) enkä kyllä enää usko ton toimivan :-)
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Perheessä tuli yhteensä 4 bilteman anturia testattua, puolet megalla - puolet motronicilla. Kestivät päivästä viikkoon.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Post Reply