sytkämoduulien palaminen

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
voicecoil
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Mon May 28, 2007 14:58
Contact:

sytkämoduulien palaminen

Post by voicecoil »

mikähän ihme meitsin kokoonpanossa haraa vastaan niin paljon että nyt on palanut 2 kpl sytkä motukoita. jakajasytkä,124 loppunen moduuli,hall anturilla tieto boksille.eka moduuli kesti noin tuhat kilometriä,tarvikepuolalla.kuumeni puola sekä moduuli ihan pirusti vaikka asetukset mitkä tahansa.toinen moduulilla ajeltiin saabin puolalla joka on otettu autosta jossa oli 139 loppuinen moduuli noin 300 km,puola meni pikkusen lämpimämmäksi kuin käsi,moduuli oli ihan viileä.ja sit se vaan yhtäkkiä paloi.. keinot loppuu,arvoja muuteltu,ajettu ja testailtu mutta ei vaan aukea tämä juttu vaikka, muutama paljon kokeneempikin mega-asentaja on antanut neuvoja.. ainoa mikä tulee mieleen että onko mulla vain yksinkertaisesti vääränlainen puola? autossani kun on kutoskone,eikö tykkää sit 4 sylinterisen puolasta?ja ennekaikkea se on outoa että auto pelittää tosi näpäkästi niin kauan kunnes moduuli palaa.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mulla olis tälläisiä omakohtaisia (ja kalliita...) kokemuksia samasta aiheesta...

akkujännitteen laskeminen tietyn rajan alapuolelle on ainakin yksi syy niihin paskana oleviin sytkäyksikköihin, lämpenee ihan pirusti se boksi, jos jännite ei ole riittävä (niitä Dwell juttuja...)
voicecoil
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Mon May 28, 2007 14:58
Contact:

Post by voicecoil »

eka moduuli saattoi palaa kyllä alijännite ongelmien takia,dwell aikoja on ollut ja mennyt,jokainen on antanut hieman erilaisia asetuksia.nyt cranking oli 12.ms running dwell 1.2ms ja latautuminen 0 ms,tämä sen takia että moduuli ei lämmennyt ollenkaa kun tämä oli 0ms.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Yksi varmistettava kohde voisi olla sytkämoduulin käyttöjännitte- ja maapiuhoituksen tukevuus. Tosin kyllä niiden pätkiminen pitäisi kulussakin tuntua.

Omasta mielestäni puolan lämpeneminen noin kädenlämpöiseksi on normaalia.
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Unipointin valmistamia Bosch-kopioita paloi 2kpl, yleensä starttauksen
yhteydessä. Vaihdoin eri valmistajan tekemään ja ongelma poistui mitään
asetuksia muuttamatta.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Mulla kans oli itseatausaikaa säätävällä unipointin poksilla ongelmia. se jotenkin sekoaa se latausajan säätöpiiri megan kanssa. Mutta nyt hukkakipinään siirtymisen myötä 2kanavainen unipoint toimii aivan loistavasti megan ohjaamalla latausajalla. Aluksi mulla oli hetken aikaa hukakipinässä myös 2 139 koopiota ja silloin puolat ja yksiköt kuumeni aivan mahdottomasti ja kipinä oli heikko.
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Paa sinne unipointin sisään VB921.. mulla ei ollut kertaakaan sen jälkeen mitään probleemia sytkän kanssa vaikka akkujännite laski kuinka ales ym.

Toisaalta voit ostaa multa 5e moduulin jossa valmiina VB921 sisällä tai jos asut pk-seudulla saat ilmaseks, jos tuut hakee. :D

Mittaa ne se ensiöresistanssi siitä.. 0.5ohm oli ainakin itsellä probleemia unipointin kanssa. Ensin pelas helvetin hienosti, sitten yhtäkkiä vaan paukahti kesken ajon. Noita unipointteja meni joku 4 tolla tyylillä.
voicecoil
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Mon May 28, 2007 14:58
Contact:

Post by voicecoil »

kaverilla on samanlaisella yksiköllä periaatteessa samanlainen rakennelma,myöskin jakajalla,hall-anturilla.normipuolalla.ja tommosella samaisella moduulilla mikä mulla on,mut jos tarjoaa samoja arvoja esim dwell setting valikkoon niin minun auto ei ota yli 4500rpm.ainoa ero mikä on puolan alkuperä.kaverin autossa puola ei lämpiä ollenkaan,minulla lämpiää .eli voiko olla pelkästään tuo jänniteen puute mikä nuita moduuleita tuhoaa?ja yksikön merkki ei ole unipoint.
Post Reply