sytkämoduulien palaminen
Moderator: Masi_K
sytkämoduulien palaminen
mikähän ihme meitsin kokoonpanossa haraa vastaan niin paljon että nyt on palanut 2 kpl sytkä motukoita. jakajasytkä,124 loppunen moduuli,hall anturilla tieto boksille.eka moduuli kesti noin tuhat kilometriä,tarvikepuolalla.kuumeni puola sekä moduuli ihan pirusti vaikka asetukset mitkä tahansa.toinen moduulilla ajeltiin saabin puolalla joka on otettu autosta jossa oli 139 loppuinen moduuli noin 300 km,puola meni pikkusen lämpimämmäksi kuin käsi,moduuli oli ihan viileä.ja sit se vaan yhtäkkiä paloi.. keinot loppuu,arvoja muuteltu,ajettu ja testailtu mutta ei vaan aukea tämä juttu vaikka, muutama paljon kokeneempikin mega-asentaja on antanut neuvoja.. ainoa mikä tulee mieleen että onko mulla vain yksinkertaisesti vääränlainen puola? autossani kun on kutoskone,eikö tykkää sit 4 sylinterisen puolasta?ja ennekaikkea se on outoa että auto pelittää tosi näpäkästi niin kauan kunnes moduuli palaa.
Mulla kans oli itseatausaikaa säätävällä unipointin poksilla ongelmia. se jotenkin sekoaa se latausajan säätöpiiri megan kanssa. Mutta nyt hukkakipinään siirtymisen myötä 2kanavainen unipoint toimii aivan loistavasti megan ohjaamalla latausajalla. Aluksi mulla oli hetken aikaa hukakipinässä myös 2 139 koopiota ja silloin puolat ja yksiköt kuumeni aivan mahdottomasti ja kipinä oli heikko.
Paa sinne unipointin sisään VB921.. mulla ei ollut kertaakaan sen jälkeen mitään probleemia sytkän kanssa vaikka akkujännite laski kuinka ales ym.
Toisaalta voit ostaa multa 5e moduulin jossa valmiina VB921 sisällä tai jos asut pk-seudulla saat ilmaseks, jos tuut hakee.
Mittaa ne se ensiöresistanssi siitä.. 0.5ohm oli ainakin itsellä probleemia unipointin kanssa. Ensin pelas helvetin hienosti, sitten yhtäkkiä vaan paukahti kesken ajon. Noita unipointteja meni joku 4 tolla tyylillä.
Toisaalta voit ostaa multa 5e moduulin jossa valmiina VB921 sisällä tai jos asut pk-seudulla saat ilmaseks, jos tuut hakee.

Mittaa ne se ensiöresistanssi siitä.. 0.5ohm oli ainakin itsellä probleemia unipointin kanssa. Ensin pelas helvetin hienosti, sitten yhtäkkiä vaan paukahti kesken ajon. Noita unipointteja meni joku 4 tolla tyylillä.
kaverilla on samanlaisella yksiköllä periaatteessa samanlainen rakennelma,myöskin jakajalla,hall-anturilla.normipuolalla.ja tommosella samaisella moduulilla mikä mulla on,mut jos tarjoaa samoja arvoja esim dwell setting valikkoon niin minun auto ei ota yli 4500rpm.ainoa ero mikä on puolan alkuperä.kaverin autossa puola ei lämpiä ollenkaan,minulla lämpiää .eli voiko olla pelkästään tuo jänniteen puute mikä nuita moduuleita tuhoaa?ja yksikön merkki ei ole unipoint.