aika laiskalta alkaa tuo vakio kone tuntumaan ja pientä tehontavoittelua olis mielessä, joten ajattelin sitten lähteä kattelen sitä ohjausten puolelta.
mitenhän suuri hyöty siitä on vaparikoneessa ja kuinka suurta tehon nousua olis odotettavissa?
ja mikä squirtti tuohon passais parhaiten?
ja mitä ongelmia on odotettavissa?
kone on 1,8 20v adr.
suorasytytys.
ruiskun ohjaus on tieten Motronic M3.2.
ms passattiin?
Moderator: Masi_K
Re: ms passattiin?
Jos sulla kyseiset vermeet autossasi on, en lähtisi vaihtamaan megaan.passat3b wrote:aika laiskalta alkaa tuo vakio kone tuntumaan ja pientä tehontavoittelua olis mielessä, joten ajattelin sitten lähteä kattelen sitä ohjausten puolelta.
mitenhän suuri hyöty siitä on vaparikoneessa ja kuinka suurta tehon nousua olis odotettavissa?
ja mikä squirtti tuohon passais parhaiten?
ja mitä ongelmia on odotettavissa?
kone on 1,8 20v adr.
suorasytytys.
ruiskun ohjaus on tieten Motronic M3.2.
Menee todennäköisesti vaan huonommaksi toiminta ja teho ei siitä nouse.
Mega on hyvä vaihtoehto silloin, kun autossa on alunperin kaasari tai jetronic tyyppinen ruisku, joka ei ohjaa sytytystä.
Tällöinkin yleensä alavääntö paranee, mutta tehoon ei tule suurtakaan muutosta.
Kyllä se vaan niin on, että lisätehoa saadakseen on pakko tehdä koneeseen mekaanisia muutoksia. Sitten, kun ne on tehty, niin on aika laittaa ohjausyksikkö ymmärtämään muuttunut tilanne. Siihen MS on yksi vaihtoehto. Helpoin olisi ehkä kuitenkin uudelleenohjelmoida se nykyinen ecu, jos mahdollista.
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
no, kyllähän näissä uusissa koneissa aina hieman on varaa hakea säädöillä tehoja, ei ne uudelleen ohjelmoidut alkuperäiset "lastutkaan" mitään ilmaisia ole...
vapareissa toki tilanne ei ole ihan niin selvä, kuin uusissa turboautoissa, mutta aina se kone paremmin tehoja antaa, kun sen saa varmasti optimoitua kunnolla (päästöistä ja kulutuksesta viis, tehot pääosaan
)
helpompi tapa hankkia +16 hp/30 nm
vapareissa toki tilanne ei ole ihan niin selvä, kuin uusissa turboautoissa, mutta aina se kone paremmin tehoja antaa, kun sen saa varmasti optimoitua kunnolla (päästöistä ja kulutuksesta viis, tehot pääosaan

helpompi tapa hankkia +16 hp/30 nm