Megasquirt oli hyllyllä alkukesän ku yritin saada Camaron toimii tän kesän vakio ECM:llä ku ei jaksanu alkaa MS:n säätämiseen ku ahtimen rempassakin meni alkukesä hukkaan.. No eihän se toiminu ja sai painia miljoonan ongelman kanssa tän takia ku tuli edes yritettyä.
Kalajoella käytiin kiihdyttelemässä ja MS vaihdettiin Camaroon takas kiinni muutama päivä ennen kiihdyttelyä. Bensakartat on nyt lähes loistavat, matka-ajoa menee sellasella reilulla 11 l / 100 km vaikka on remmiahdettu 5.7 litranen V8. Ja kun revittelee niin seossuhteet on siellä 11:1 - 12:1 välissä rikastuen ahtopaineiden noustessa. Vaan perkules meinaa nakuttaa, mullahan on tuo trukkikone ja siinä tosi lievä nokka (EFi eli TBi nokka-akseli). Puristukset vissiin liian korkeat tolla nokalla ahdettuna.
Imuilman lämmöt nousee ahdettuna maksimissaan 70 celsius asteeseen ja ajattelin yrittää nyt päästä tosta nakutuksesta eroon lisäämällä vesimetanoli ruiskutuksen ja oktaaniboosterit tankkiin.
Nyt oliski pari kyssäriä:
- mistä hyvä vesimetanoliruiskun pumppu? (ilmeisesti jokin ajovalopesurin pumppukin riittäisi siihen, vaan mistä autosta löytys tehokas?)
- mistä oulun alueelta sais jotain hyvää ja edullista oktaaniboosteria?
- mikä olisi sopiva vastus tuon -86 Camaron nakutuksentunnistuksen etuvastukseksi? (Nakutuksentunnistuksen anturihan antaa joko 9.3 V tai 0 V, riippuen nakuttaako vai ei. Ja mulla on tuo jännite jaettu vain tarkkuusvastuksilla MS:lle "sopivaksi" 5 V jännitteeksi. Se vaan ei toimi, jostain syystä näyttää että nakuttas koko ajan, pitäs vissiin pienentää vastuksia että toimis tai jotain???)
Ja on tuo MS ihan kuningaslaite, kun pääsi tuohon säätämishommaan sisälle

Nyt vaan pitäs nakutuksesta päästä eroon ja mielellään tuo nakutuksentunnistuskin toimimaan ennenku sulaa männät.....
