Camaro Iroc-Z 350cid TPi + Paxton SN-93 + Megasquirt asennus

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Muuten alkais varmaan olemaan Megasquirt kohdillaan, mutta rpm tieto ei toimi olleskaan Megasquirtissa vaikka kaikki näyttää oikealta. Ongelmasta enemmän täällä:

viewtopic.php?t=3150&highlight=

Apua kaivataan!! :oops:
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Opton vaihto 4N35:een ratkaisi ongelman JA NYT TOIMII!!!! :D :D

Joten tästä taitaa sittenki tulla jonkin sortin menestystarina... :wink:
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Ai niin, sellainen outous tuossa on ku kone käy, että näyttää Duty cycle 2:ssa jotain varmaan miljoonia prosentteja. Duty cycle 1 näyttää oikein kuten molemmat Pulse widthitkin, mutta jostain syystä ihan höpöjä tuo Duty cycle 2. Asetuksissa on päällä Simultaneous ruiskutus ja suuttimen arvotkin on varmaan oikein, en tiedä mistä johtuu. Ei ilmeisesti kuitenkaan pidä toista suutinpankkia jatkuvalla auki, kun moottori käy kuitenkin suht järkevillä seoksilla ja jotenniin tasasestikin.. :shock:
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Tuo Duty cycle 2 näyttää mitä sattuu, se on ihan normaalia. Joku bugi siinä kait oli, jota ei oo korjattu. Eli ei kannata välittää
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Megasquirt oli hyllyllä alkukesän ku yritin saada Camaron toimii tän kesän vakio ECM:llä ku ei jaksanu alkaa MS:n säätämiseen ku ahtimen rempassakin meni alkukesä hukkaan.. No eihän se toiminu ja sai painia miljoonan ongelman kanssa tän takia ku tuli edes yritettyä.

Kalajoella käytiin kiihdyttelemässä ja MS vaihdettiin Camaroon takas kiinni muutama päivä ennen kiihdyttelyä. Bensakartat on nyt lähes loistavat, matka-ajoa menee sellasella reilulla 11 l / 100 km vaikka on remmiahdettu 5.7 litranen V8. Ja kun revittelee niin seossuhteet on siellä 11:1 - 12:1 välissä rikastuen ahtopaineiden noustessa. Vaan perkules meinaa nakuttaa, mullahan on tuo trukkikone ja siinä tosi lievä nokka (EFi eli TBi nokka-akseli). Puristukset vissiin liian korkeat tolla nokalla ahdettuna.

Imuilman lämmöt nousee ahdettuna maksimissaan 70 celsius asteeseen ja ajattelin yrittää nyt päästä tosta nakutuksesta eroon lisäämällä vesimetanoli ruiskutuksen ja oktaaniboosterit tankkiin.

Nyt oliski pari kyssäriä:
- mistä hyvä vesimetanoliruiskun pumppu? (ilmeisesti jokin ajovalopesurin pumppukin riittäisi siihen, vaan mistä autosta löytys tehokas?)
- mistä oulun alueelta sais jotain hyvää ja edullista oktaaniboosteria?
- mikä olisi sopiva vastus tuon -86 Camaron nakutuksentunnistuksen etuvastukseksi? (Nakutuksentunnistuksen anturihan antaa joko 9.3 V tai 0 V, riippuen nakuttaako vai ei. Ja mulla on tuo jännite jaettu vain tarkkuusvastuksilla MS:lle "sopivaksi" 5 V jännitteeksi. Se vaan ei toimi, jostain syystä näyttää että nakuttas koko ajan, pitäs vissiin pienentää vastuksia että toimis tai jotain???)

Ja on tuo MS ihan kuningaslaite, kun pääsi tuohon säätämishommaan sisälle 8) Nyt vaan pitäs nakutuksesta päästä eroon ja mielellään tuo nakutuksentunnistuskin toimimaan ennenku sulaa männät..... :twisted:
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Itse itselleni vastaten, oliskohan tää sopivan kokoinen pumppu?? :lol:

5.3 litraa minuutissa ja 7.0 bar paine:
http://www.caravanpalvelu.com/1st/html/ ... e=showprod
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
PE-LE
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 151
Joined: Sat Mar 26, 2005 11:59
Location: Lahti

Post by PE-LE »

mulla on shurflon pumppu vesi ruiskussa, se ei tosin pumppaa kuin jotain 3bar painetta, vesi menee osittain turbon imupuolelle , osa menee välijäähdyttimen ulkopintaan,,, onkohan tuo 7bar varmasti oikein ??
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Noita Shurflon pumppuja näytetään käytettävän monessa kaupallisessa vesiruiskusarjassakin. Eli sinällään pitäisi olla ihan riittävän laadukasta tavaraa. Itse asiassa tuli viime keväänä pengottua tarjolla olevia vaihtoehtoja ja nuo Shurflot vaikutti suunnilleen parhaalta vaihtoehdolta, jos vaan on tilaa sellaiselle, mulla ei ollut.

Painetta kannattaa olla mahdollisimman paljon, että veden saa kunnolla sumuksi. Etenkin jos aikoo ruiskuttaa ahtimen painepuolelle. 7 bar pitäisi olla jo ihan hyvä ja tuo tuotto ainakin riittää. Karkea suuruusluokka veden määrälle on 20-25% bensan määrästä.

Sullahan taisi olla keskipakoahdin? Sen kanssa kannattaa varmaan roiskia vesi painepuolelle, ettei ahtimen siivet kärsi ja vesi erotu seinämille. Roots-ahdin sen sijaan hyötyisi imupuolelle suihkutetusta vedestä.
Arttu
GSX1100 -85
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Kestääköhän tuo Shurflon pumppu sitten 50/50 vesi-metanoliseosta :?: Joo kyseessä on siis centrifugaaliahdin, eli pitää ruiskuttaa tuo vesimetanoliseos ahtopuolelle. Tuossa on siellä Paxtonin paineputkessa ihan säädettävä suutinkin valmiina juuri ennen läppärunkoa.

Ja mitä noihin paineisiin tulee, niin tuosta Shurflon pumpun tuottamasta 7 bar:sta en tiedä, siellähän kyllä myydään suurinpiirtein samaan hintaan malleja missä paine on siellä 2-3 bariakin että oliskohan tää oikeasti vaan tehokkaampi malli..? Niin ja Paxtoni ahtaa noin 0.5-0.6 bar maksimissaan tällä hetkellä.
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Muistaakseni nuo Shurflot kesti pääsääntöisesti metanoliakin, mutta jos haluat olla varma, niin tarkista kyseinen malli valmistajan sivuilta. Ja kuten sanottu, niin noita käytetään myös kaupallisissa sarjoissa, esim. Snow Performance.

Shurflo:lta löytyy sitten aivan tolkuton määrä pumppuja erilaisilla paine- ja tuottolukemilla. Muistaakseni tuosta sopivimmasta 12V sarjastakin löytyi malleja 2-10 barin maksimipaineille. Ei muuta kuin valmistajan sivuja selailemaan ja speksejä tarkistelemaan.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply