27L V12 rolls royce meteor

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Aatu83
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Aug 19, 2007 19:07
Location: Toholampi
Contact:

27L V12 rolls royce meteor

Post by Aatu83 »

Pikku päivitystä monsteriin luvassa. Mega ruuta ja tupla turbot ainakin alkuun.. :D Tarvis vähän apua kun ei tuo rollssi ole mikään "tavallinen" moottori. :wink:

- Montako suutinta yksi boksi tukee?
- Miten ajoitus kun ei saa edes trikkeri sopimaan mihinkään? Ilmeisesti voi ottaa tulpan johdosta??
- Millaiset suuttimet riittävät tähän moottoriin ja 2500hp

Kaikki laskenta kaavat olis ainakin poikaa, näin alkuun..
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Laskuri väitti ensiksi, että olen tehnyt virheen, kun syötin toivotun hevosvoimaluvun...

Mutta antoi sitten arvon 122.5 lbs/hr

Tämä tietenkin lisätään vielä ilmeisesti 10 prossaa, kun turbokoneesta on kyse.

Suuttimia voi laittaa, niin monta, kuin virtojen puolesta kestää, joten pitäisi tietää ensiksi suuttimien arvot.

Triggerin saa katkojan kärjiltä, jos sellaiset Rolssissa on.

Ja ainakin jotain taulukoita löytyy Megamanuaalista http://www.megamanual.com/index.html
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Tohon kannattanee hommata esim 1500cc (=142lb/hr) suuttimet. isompiin en ole törmännyt. Noita saa ainakin Ford motorsportilta eikä maksa "ihan älyttömiä"
TT132
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Mar 11, 2005 3:55

Post by TT132 »

Oliko toi bensa vai metanolikone?
Laittoin megasquirtin yhteen metanoli kasiin niin siihen tuli 16 kappaletta 1600cc suuttimia ja sitten rinnalla on vielä mekaaninen ruisku joka työntää aika raivona soosia kans. Jos toi oli metanolikäyttöinen niin ei riitä millään tuo 12 suutinta...
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

http://www.ppcmag.co.uk/staffcardetail.asp?id=8

tuossa ovat laittaneet 24kpl suuttimia.
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
blenheim
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Sep 08, 2007 17:32
Location: Pohja

Post by blenheim »

Tässä vähän mietitty että mistähän sitä onnistuisi tuosta sen kierrosluvun saamaan selville. Mitään antureita ei ole olemassa tuossa koneessa ja jostain varmaan pitäisi saada signaali tuolle ruuttaboksille.
Onnistuuko ihan perinteisellä hall anturilla vaikka vauhtipyörältä tms paikasta?
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Kampiakseli tai vauhtipyörä kelpaa hyvin.
Jos virranjakaja jakaa kipinät sylintereille, niin kuusi nappulaa riittää ja jos ei, niin sitten ainakin 18?.

Jos pelkkää kierroslukua halutaan mitata, niin ilmeisesti yksikin nappula riittää, jos säätää vain Megatunen Constantista kaksi sylinterisen vaihtoehdoksi.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Jos moottorin sytytysjärjestelmä on perinteinen jakajasytytys ja megan ei tarvitse ohjata sytytystä niin sen kierroslukutiedon saa megalle puolan miinus-navasta. Tämä on se alkuperäisen MS:n systeemi.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
blenheim
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Sep 08, 2007 17:32
Location: Pohja

Post by blenheim »

Noh, täytyy tässä pähkäillä että mitenkä tuon nyt hoitaisi. Jahka saa ohjekirjan käsiinsä niin homma helpottuu huomattavasti :).
VH
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Thu Jan 31, 2008 22:49
Location: Kotka

Post by VH »

:shock: Oho!! Mielenkiintoinen Moottori, saakos udella mihin värkkiin se on tulossa kun sillä nyt tuskin enään lennetään?
nprteam
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Mon Jan 16, 2006 18:53
Location: Etelä-savo

Post by nprteam »

http://www.antero-olkkola.com/

Kyseessä lienee tämä kikotin, olettaisin. Aikas mielenkiintoinen prokkis, propsit tekijälle.
Post Reply