hall anturin kytkentä
Moderator: Masi_K
hall anturin kytkentä
eli kun hall anturista lähtee kolme johtoa, coil(24) porttiin, plussaan ja maihin, niin meneekö megaruutan boksiin vain tuo yksi johto, vai meneekömaadoitus myös boksin kautta vai suoraan maihin?
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Tuon ikäisen omegan anturit näyttävät kirjan mukaan olevan VR-antureita. Paitsi jonkun mallin nokka-akselin anturi on hall-anturi.
Jos anturissa on vain kaksi pinniä liittimessä/kaksi johtoa niin se on melko varmasti VR-anturi.
Tarkempaan arviointiin tarvii yleismittarin.
Jos anturissa on vain kaksi pinniä liittimessä/kaksi johtoa niin se on melko varmasti VR-anturi.
Tarkempaan arviointiin tarvii yleismittarin.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Yleismittarilla mitatessa ohmialueella. Punosjohto ei pitäisi olla yhteydessä valkoiseen ja punaiseen johtoon. Punaisen ja valkoisen johdon välistä pitäisi löytyä noin 200-2000 ohmia. Silloin olisi kyseessä VR-anturi.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Hall-anturi on aivan jotain muuta...
Testailin tossa yhtä hall-anturia. Ei siitä saanut oikein mitään järkevää tulosta. Mutta yleismittarin "diodi" testaus asennolla pitäisi joistain väleistä johonkin suuntaan löytyä jotain kynnysjännniteitä. ( 0,4v-1,6v).
Hall-anturissa on periaatteessa aina kolme johtoa.
Jos VR-anturissa on kolme johtoa, niin yksi on yleensä häiriösuoja. Eli sellainen "punos" muiden johtojen ympärillä ja sitä ei ole kytketty itse anturin päässä mihinkään.

Testailin tossa yhtä hall-anturia. Ei siitä saanut oikein mitään järkevää tulosta. Mutta yleismittarin "diodi" testaus asennolla pitäisi joistain väleistä johonkin suuntaan löytyä jotain kynnysjännniteitä. ( 0,4v-1,6v).
Hall-anturissa on periaatteessa aina kolme johtoa.
Jos VR-anturissa on kolme johtoa, niin yksi on yleensä häiriösuoja. Eli sellainen "punos" muiden johtojen ympärillä ja sitä ei ole kytketty itse anturin päässä mihinkään.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Hall-anturi tarraa kiinni rautaan, mutta VR ei?toyoda wrote:TYhmä kysymys:![]()
Mistä erottaa hall ja vr anturin jos ne näyttää samanlaiselta päällisin puolin.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
<mutua>fordsoni wrote:Tota...mitä eroa on vr anturalla ja hall anturalla?, muutaku nimi...pistin jo kyssärin toiseenki paikaa mut siis oma auto on dohc sierra ja siin on just siellä kampuralla tollanen anturi, jonka liittimessä on kaks nastaa, eli kumpi se on ja toimiiko megan kanssa?
VR-antura on magneettianturi jossa periaatteessa sauvamagneetin ympärillä käämi- Kun hampaat vilistää navan ohi, niin magneettikenttä muuttuu ja muuttuva magneettikenttä indusoi käämiin jännitteen. Anturi on 2-napainen ja täytyy kytkeä oikein päin eli niin, että kun hammas lähestyy anturia niin jännite nousee positiiviseen suuntaan. Helppo tehdä itsekin tuollainen anturi

Hall-anturi perustuu, ylläri

</mutua>