Eli...ms on kiinni moottoripyörässä(FZR 1000 vm-91), toimi täydellisesti 1kk, sai säädöt suunnilleen tehtyä jne muutenki tutustuttua ms:n toimintaan.
eräänä päivänä loppu laulu ku seinään...kaikkia vikoja etin ja lopuksi otin laturin johdon irti motarista niin ms toimi taas täydellisesti...heti kun laturin kytki takas niin pyörä kävi just ja just tyhjäkäyntiä, tosin huonosti, kun tarjos kaasua niin sammu. erillinen lambda-mittari näyttää että vetää laihalle heti kun tarjoaa kaasua.
bensanpaineet mittarin mukaan pysyy hyvänä. jännite on tyhjäkäynnillä 12,65V. anturit(vesi&imuilma) toimivat hyvin. lambda toimii hyvin. suuttimet 1&4 1 pankissa ja 2&3 2 pankissa, kuitenkin samaa taulukkoa käyttävät.
Tehty: toista täysin toimivaa laturia käytetty paikallaan ja omakin toimii, joten laturissa ei vikaa.
ms:n kaikki osat vaihdoin uusiin tai käytin irti(vastukset konkat) ja mittasin kunnon, mutta ei vaikutusta...ohjelmat muutamaan kertaan laitettu uudelleen(koodi 029t). maadoitukset ym tarkistettu moneen kertaan.
megatune toimii täydellisesti eikä siellä näy mitään omituista, kaikki mittarit näyttää samanlailla kuin ennen vikaa.
Mutta jokin bensan ruiskutuksessa mättää...laturi paikallaan, kun starttaa ja katsoo läppärungon sisään suuttimia niin välillä ruiskuttaa ja välillä ihan mykkänä pitkiäkin aikoja.
ms:ää ei auta testata testerillä kun toimii ihan hyvin motarin laturi irrallaan.
1 vaihtoehto olisi käyttää toimiva ms:ää kiinni ja kokeilla, mutta ei ole kellään tutulla D-liittimellä varustettua...mini-ms:ä löytyy. eikä viitsi ostaa uutta kun ei ole toimintatakeita onko se vika ms:ssä.
nyt viisaat saa heitellä neuvoja/arveluita mistä lähtis vikaa etsimään.
Mystinen mega ongelma---RATKENNU---toimii taas
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 177
- Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59
Mystinen mega ongelma---RATKENNU---toimii taas
Last edited by suihkukone on Thu Aug 02, 2007 19:31, edited 1 time in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 177
- Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59
testailtu
ilman laturin kans(tyhjäkäynnillä)teg wrote:Mittaa akkujännite ilman laturia ja sen kanssa.
Vertaa realtine displayllä megan ilmoittamiin lukemiin. Tarkista suutinten aukio-oloajan jännitekorjaus arvo.
mitattu 12,16V 12,38V
ms 12,24V 12,47
korjausarvo 0,10
käyttelin motaria ja kattelin/testailin kaikenlaista, niin tuli mieleen että laitanpa tehokkaan akkulaturin syöttämään akkua, ettei lopu virta kun laturi on irti(ei tarvi kuin ms:lle, suuttimille ja sytkäboxille/puolille virtaa)....teki just saman tempun kuin laturi kiinni, eli tyhjäkäynti toimii kohtalaisesti, mutta kun kaasua raottaa varovasti(menee kiekat yli n.1400) niin alkaa seokset seilaamaan laihalle aina sykleittäin(humpaa) ja enempi vääntö sammuttaa koneen, kun lopettaa bensan ruiskutuksen todennäköisesti kokonaan.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 177
- Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59
kokeilua
I_me wrote:Koitappa laittaa voltti korjaukseksi jotain luokkaa 0.20 jos en ihanväärin muista niin minulla samanlaisessa muutamaa vuotta uudemmassa pyörässä hi-res koodilla pelasi parhaiten 0.19 lukemalla
kaikkia mahollisia arvoja kokeiltu, ei vaikutusta.
semmonen havainto taas, että kun laittaa valot päälle ja sitten viellä pitkät niin pelaa jopa 2000 kierrokseen asti...muuten n.1300.
Kun oot laittanut koodin uusiksi ja ladannut msq tiedoston.. ootko aina pistänyt saman MSQ?
MSQ saattaa olla korruptoitunut, varsinkin jos sitä on megalogviewerillä generoitu tai offline tilassa muokattu ym.
Mulla oli täsmälleen sama vika ja ihmettelin, että mitä helvettiä. Itseasiassa toi on aika tuttua..
Tekeekö sulla silleen, että laitat käymään prätkän --> Megatune päälle ja VE tuningiin --> kaasua --> Säätöpiste sekoaa täysin ja hyppää kartalta ulos?
Ite teen aina säätöfileistä "säätöpisteet", eli talletan erikseen MSQ mikä varmasti skulaa. Sitten jos pitää alkaa säätämään, niin uusi MSQ sitä varten.
Jännitekompensoinnissa 0.18-0.20 on ehkä ne parhaat arvot.. mulla nyt 0.19 ja AFR muuttuu vähiten ~0.30, seilaa muutenkin +/-0.20, niin ihan ok.
MSQ saattaa olla korruptoitunut, varsinkin jos sitä on megalogviewerillä generoitu tai offline tilassa muokattu ym.
Mulla oli täsmälleen sama vika ja ihmettelin, että mitä helvettiä. Itseasiassa toi on aika tuttua..
Tekeekö sulla silleen, että laitat käymään prätkän --> Megatune päälle ja VE tuningiin --> kaasua --> Säätöpiste sekoaa täysin ja hyppää kartalta ulos?
Ite teen aina säätöfileistä "säätöpisteet", eli talletan erikseen MSQ mikä varmasti skulaa. Sitten jos pitää alkaa säätämään, niin uusi MSQ sitä varten.
Jännitekompensoinnissa 0.18-0.20 on ehkä ne parhaat arvot.. mulla nyt 0.19 ja AFR muuttuu vähiten ~0.30, seilaa muutenkin +/-0.20, niin ihan ok.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 177
- Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59
kokeiluja
cockjerry wrote:Kun oot laittanut koodin uusiksi ja ladannut msq tiedoston.. ootko aina pistänyt saman MSQ?
MSQ saattaa olla korruptoitunut, varsinkin jos sitä on megalogviewerillä generoitu tai offline tilassa muokattu ym.
Mulla oli täsmälleen sama vika ja ihmettelin, että mitä helvettiä. Itseasiassa toi on aika tuttua..
Tekeekö sulla silleen, että laitat käymään prätkän --> Megatune päälle ja VE tuningiin --> kaasua --> Säätöpiste sekoaa täysin ja hyppää kartalta ulos?
Ite teen aina säätöfileistä "säätöpisteet", eli talletan erikseen MSQ mikä varmasti skulaa. Sitten jos pitää alkaa säätämään, niin uusi MSQ sitä varten.
Jännitekompensoinnissa 0.18-0.20 on ehkä ne parhaat arvot.. mulla nyt 0.19 ja AFR muuttuu vähiten ~0.30, seilaa muutenkin +/-0.20, niin ihan ok.
on kokeiltu monia vanhoja toimivia ym, ei vaikutusta.
ve tuningissa oleva säätöpiste hyppää tosiaanki kaus vasemmalle(kartalta pois) aina kun kuullostaa bensansyöttö pätkivän/loppuu kokonaan...tämä tapahtuu VAIN laturin ollessa kytkettynä pyörän sähköjärjestelmään.
Laturi irti, säätöpiste kulkee kartalla niinkuin pitääkin ja toimii muutenkin helevetin hyvin.
rupiaa nuo vaihtoehdot pikkuhiljaa loppumaan...vaan jossakinhan se vika kuitenki on kun ennen toiminu ja nytki toimii ilman laturia.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 177
- Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59
toimii taas!
no löytyhän se vika kun kaikki maholliset kohteet purkaa ja tarkistaa.
puolilta otetusta kierrosluku/sytytystieto "vastus hässäkästä", maihin menevän alasvetovastuksen jalka oli nitkunu poikki, jolloin motarin oma CDI sytytys ja/tai mega sekoili, jolloin bensat/kipinät oli hukassa(alkuperäinen sytytys, 2 puolaa hukkakipinällä).
megatune ja dataloggauskin näytti että mega sai kierroslukutiedon.
kaikki kuitenki toimi motarin laturin ollessa pois, joten jotain vaikutusta jännitteen kasvulla tai muulla oli kans.
(mistähän lie ja millä keinoin muut fzr 1000:n omistajat on ottanu kierroslukutiedon? tai yleensäkin CDI ja monipuola järjestelmistä).
Kyllä tätä sai hakea, mutta pääasia että toimii nyt.
puolilta otetusta kierrosluku/sytytystieto "vastus hässäkästä", maihin menevän alasvetovastuksen jalka oli nitkunu poikki, jolloin motarin oma CDI sytytys ja/tai mega sekoili, jolloin bensat/kipinät oli hukassa(alkuperäinen sytytys, 2 puolaa hukkakipinällä).
megatune ja dataloggauskin näytti että mega sai kierroslukutiedon.
kaikki kuitenki toimi motarin laturin ollessa pois, joten jotain vaikutusta jännitteen kasvulla tai muulla oli kans.
(mistähän lie ja millä keinoin muut fzr 1000:n omistajat on ottanu kierroslukutiedon? tai yleensäkin CDI ja monipuola järjestelmistä).
Kyllä tätä sai hakea, mutta pääasia että toimii nyt.
Ei oo fzr:ssä CDItä vaan ihan normaali 12v järjestelmä, eli sieltä puolalta sen saa. Itse virittelin kahdesta diodista ja vastuksesta "hässäkän" jolla sain asetuksiin oikean pyttymäärän ja kiekat oikein, mutta loppujen lopuksi se on ihan sama ottaa pelkästään toiselta puolalta se singnaali ja laittaa sylinterimääräksi 2. Kierroslukumittarin piuhastakin sen singnaalin saa mutta sekin on vain haaroitettu toisen puolan johdosta, eli puolikas pulssimäärä tulee sieltäkin.
Oikeastaan ainoa hyöty tuosta molemmilta puolilta tiggauksesta oli se että tyhjäkäynnillä kierroslukutieto päivittyi aavistuksen "pehmeämmin".
Oikeastaan ainoa hyöty tuosta molemmilta puolilta tiggauksesta oli se että tyhjäkäynnillä kierroslukutieto päivittyi aavistuksen "pehmeämmin".
Nopo ja naku ja nopokin on naku.