tps kytkentä
Moderator: Masi_K
tps kytkentä
joku viisampi ketä osaa tulkita kytkentä kuvaa niin vois katsoa ja kertoa mitkä kolme johtoa kytken corollan orkkis asentoanturista?
http://www.vhtracing.com/4age_kytkis.pdf
http://www.vhtracing.com/4age_kytkis.pdf
ei tunnu silti pelittävän. missäs oli ne ohjeet ton mittaukseen?Junez wrote:Kuvista vois päätellä että
L-R "punasininen" on +5v
R "punainen" tai L "vaaleansininen" ois signaali
BR "ruskea" maadotus
olen kokeillut ton mukaan. laitan +5 johdon kiinni. ja maan kiinni. jäljelle jää 2 johtoa pistän autoon virrat päälle ja kannettavaan megatunen päälle ja sieltä tps asento mittarin. vaikka laitan signaali johdon kumman tahansa jäljelle jääneistä johdoista kiinni ja väännän kaaasua niin megassa ei tapahdu mitn. olisko ehdotuksia?
j
ohjeet tuon tps:n kytkentään löytyy manuaalista
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
todennäköisesti toinen noista jäljellejääneistä on tyhjäkänti venttiiliä varten.
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
todennäköisesti toinen noista jäljellejääneistä on tyhjäkänti venttiiliä varten.
Re: j
joo mutta megatune ei ymmärrä signaalia kummastakaan..tmikkola wrote:ohjeet tuon tps:n kytkentään löytyy manuaalista
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
todennäköisesti toinen noista jäljellejääneistä on tyhjäkänti venttiiliä varten.

Minulla on kanssa ongelmia saada tps:sää toimimaan. Oireet ovat seuraavanlaiset:
Vastus arvot muuttuvat ihan normaalisti 3.0 kohm-0.9kohm kun mitataan tps signaalilähdöstä megan liittimen päistä. Kun kytken liittimen boksiin niin voltti mittaus näytää 5 v mutta arvot eivät muutu enää kun liikutan potikkaa. Samalla jos käynnistää megatunen niin tps anturi ruutu on siellä keltainen. Olen kokeillut vaihtaa maan ja 5v paikkaa ei auttanut. Maat on kytketty kaikki samaan pisteeseen. Käytössä partcon sarja, 029v koodilla sekä siihen sopivalla magatunella.
Kaiken lisäksi kun äsken mittailin missä olisi vika, niin sain käräytettyä jotain koska enää ei tule 5v piirilevyltä. Mitä osia pitää vaihtaa?
Vastus arvot muuttuvat ihan normaalisti 3.0 kohm-0.9kohm kun mitataan tps signaalilähdöstä megan liittimen päistä. Kun kytken liittimen boksiin niin voltti mittaus näytää 5 v mutta arvot eivät muutu enää kun liikutan potikkaa. Samalla jos käynnistää megatunen niin tps anturi ruutu on siellä keltainen. Olen kokeillut vaihtaa maan ja 5v paikkaa ei auttanut. Maat on kytketty kaikki samaan pisteeseen. Käytössä partcon sarja, 029v koodilla sekä siihen sopivalla magatunella.
Kaiken lisäksi kun äsken mittailin missä olisi vika, niin sain käräytettyä jotain koska enää ei tule 5v piirilevyltä. Mitä osia pitää vaihtaa?
Kytkentä härö tai sitten se tps on sökö.. Itellä oli huukon tekemä tps ja ei kestäny kovin kauan niin meni sököksi. palo sisältä piuha poikki 5v sisään tulopuolelta. Oli vetäny sisältä oikoseen ku purin sen. Valmistus virhe ku säikeet harotti joka suuntaa.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Ongelma ratkennut
Vika oli siinä, että oli valinnut signaalipiuhaksi vanhan jotosarjan maapiuhan mikä maadoitti itsensä maihin jostain johdon väliltä. Eli kun mittasin johdon resitansseja ilman virtoja niin kaikki oli ok, mutta kun kytkin virrat niin jännite katosi matkalla maihin...
Saatte muuten helpoiten selville onko vika kytkennässä vai boksissa kytkemällä hyppyjohdolla 5v ja signaalinavat yhteen. Jos tps:ssä arvot muuttuvat autotunessa melkein tappiin on vika kytkennässä

Vika oli siinä, että oli valinnut signaalipiuhaksi vanhan jotosarjan maapiuhan mikä maadoitti itsensä maihin jostain johdon väliltä. Eli kun mittasin johdon resitansseja ilman virtoja niin kaikki oli ok, mutta kun kytkin virrat niin jännite katosi matkalla maihin...
Saatte muuten helpoiten selville onko vika kytkennässä vai boksissa kytkemällä hyppyjohdolla 5v ja signaalinavat yhteen. Jos tps:ssä arvot muuttuvat autotunessa melkein tappiin on vika kytkennässä
