LC-1 näyttää väärin moottoripyörässä
Moderator: Masi_K
LC-1 näyttää väärin moottoripyörässä
Mikä voisi aiheuttaa semmosen ilmiön moottoripyörässä,
että kun ajaa kaasu pohjassa niin lambdakaapeli väittää seoksen
olevan n. 45:1 AFR. (megatune näyttää kokoajan 20:1).
pyörä kuitenkin käy hyvin ja kulkeekin ihan hyvin. tyhjäkäynnillä ja kevyellä kaasulla näyttää jotain 12:1 ja 17:1 väliltä.
Anturi on kalibroitu irtaallaan ja se on kiinni hiukan kollektorin jälkeen noin 70cm ennen pakoputken päätä.
pyörä on suzuki gsx 750
että kun ajaa kaasu pohjassa niin lambdakaapeli väittää seoksen
olevan n. 45:1 AFR. (megatune näyttää kokoajan 20:1).
pyörä kuitenkin käy hyvin ja kulkeekin ihan hyvin. tyhjäkäynnillä ja kevyellä kaasulla näyttää jotain 12:1 ja 17:1 väliltä.
Anturi on kalibroitu irtaallaan ja se on kiinni hiukan kollektorin jälkeen noin 70cm ennen pakoputken päätä.
pyörä on suzuki gsx 750
Megatuneen laitettu ego switch point oikeaksi ? Vuotaako lambdamutterin hitsuusauma pakoputkessa ? Tai putki yleensä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Ei ole läppiä ainakaan ulospäin näkyvissä. en ole käyttänyt auki tämmöistä konetta. onko kellään muulla tietoa? moottori on vm 97 Gsx-r 750 srad:ista.Teeli wrote:Kawan kannessa on tulppien vieressä kaksi koteloa missä on neljä läppää ja sieltä pääsee ihma virtaamaan suoraan pakosarjaan. Kannattaa tarkastaa asia onko suzukissa samanlaiset. Nämä läpät voisivat tehdä kuvailemasi ilmiön jos siellä vain on sellaiset.
Laajakaista anturia saa kurmoottaa aika isosti ennekun hajoaa. Tavallisen anturin näyttämä tasainen 1V viittaa kanssa samaan ongelmaan kuin laajakajistan kera. Eli jostainsyystä ilmaa pääsee antruin pakkaan rajusti. Koita siirtää anturin sijaintia. Tai sitten vika on muualla. Näkisin kyllä että antiurit on molemmat toimineet oikein.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jos tuossa on tehtaalta tarkoitettu ilman pääsy pakosarjaan on se ihan tarkoituksenmukaista, kuten myös joissakin nykyautoissa sekä jo 60-luvun jenkkiautoissa (Californiassa) ilmapumpulla "puhdistetaan" pakokaasuja. Silloin myös pakokaasumittaustulos on aina kuin että auto olisi laihalla, vaikka todellinen seos olisi ihan muuta.