Tää on kyllä offtopikkia, mutta pakko yrittää korjata selkeä väärinkäsitys..
RedNeck wrote:Kyllä niistä TBI:n suuttimista tulee ainetta jokseenkin koko ajan...niitä ei aukaista erikseen jollakin tietyllä hetkellä...vastaahan koko TBI periaattteessa kaasutinta,josta polttoaine/ilmaseos jakautuu sitten eri sylintereihin.
TBI:n injektorit aukevat ja sulkeutuvat
ihan samalla tavalla, kuin kaikki muutkin injektorit. Niiden periaatteessa, toiminnassa, aukeamisessa ja sulkeutumisessa ei ole mitään eroa. Se aukeamishetki ei ole oleellinen, eikä sitä pitäisi sotkea injektorin aukeamisaikaan.
Esimerkiksi tuossa mun koneessa injektorit aukevat neljä kertaa / konekierros. Injektori on auki noin 2.5 ms kun kone käy tyhjäkäyntiä ja suurimmalla kuormituksella ne ovat auki noin 70 prosenttia ajasta (duty cycle). Ei siis lähelläkään koko aikaa ja niistä ei todellakaan "tule ainetta" läheskään koko aikaa. Se vaan näyttää siltä
Avautumis
ajalla on siis merkitystä TBI:n injektoreidenkin tapauksessa, tuodakseni keskustelun takaisin siihen kysymykseen. Jos aukioloaika menee kovin pieneksi, tulee säätäminen helposti aika vaikeaksi. Tästä on juuri keskusteltu toisessa topikissa.
RedNeck wrote:Tietenkin siinä jonkinlainen pulssi on jos sitä tarkoitat...minä taas ettei jokaisella sylinterillä ole omaa suutinta joka avattaisiin erikseen juuri oikealla hetkellä.
Kyllä, pulssi on se, kun injektori aukeaa ja sitten se sulkeutuu. Sillä avautumis- ja sulkeutumis
hetkellä ei ole juurikaan väliä, kun kyseessä on batch-tyyppinen ruisku. MegaSquirt'ia käytetään myös monipisteruiskuissa, mutta silloinkaan toiminta ei ole sekventiaalista, vaan injektorit aukevat vain tietyn kertamäärän / konekierros. Avautumishetkellä ei ole silloin merkitystä. Sitä ei voi MS:llä edes määritellä.
RedNeck wrote:Niin niistä vastuksista suuttimien kanssa...tuolla jossakin MegaSquirtin:n sivulla sanotaankin näköjään,että jos käytetään 4 tai useampaa matala-imbedanssista suutinta tulisi käyttää vastuksia tai tuota Flyback Board:a jos oikein ymmärsin.
Eli tarvitseeko kyhätä sellainen erikseen jos haluaa varmasti toimivan systeemin?
Ei ole välttämätöntä. Etuvastukset toimivat varmastikin ihan ok useimmissa sovelluksissa.
RedNeck wrote:Entäs automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus?
Autossa on TH700r4 laatikko lukkoturbiinilla ja se tarvitsee 12V ohjauksen boxilta 3-4 vaihteilla,päälle/pois jarrutuksessa,kiihdytyksessä jne.
Onko se mahdollista rakentaa ja löytyykö siihen jokin sitä tukeva lisäkoodi?
Tähän en osaa vastata. Oletko kysellut/hakenut tuolta http://www.msefi.com'sta?
Tuohon ahtokeskusteluun.. Kuten aiemminkin on todettu, niin fysiikan lakien mukaan ilma lämpenee aina, kun sitä puristetaan kasaan. Ahtimen tyypistä riippumatta.
edit: typo
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.