wesulius wrote:Juurikin näin!
Mutta ongelma ei ole anturissa eikä sen paikassa vaan softassa.
Kuvauksen perusteella sanoisin, että ongelma on nimen omaan sijoituksessa ja/tai anturityypissä. Softaan on tehty lämmön johtumisesta aiheutuvia ongelmia varten tuo korjaustaulukko. Tästä nyt ei sen enempää saa varmuutta, kun ongelmaa ei ole tarkennettu.
Muistelisin, että vanhoissa softaversioissa on kyllä ollut väärin tehty lämpötilakorjaustaulukko, mutta sekin on jo aikaa sitten korjattu. Tästäkään ei liene kyse, koska ongelma ilmenee vain hetken käynnistyksen jälkeen.
wesulius wrote:Mutta ongelmat poistuvat kun jättää sen anturin pois ja laittaa tilalle sopivan kokoisen vastuksen.
Ei tuo ole mikään korjaus. Se on tarkoituksellista vian aiheuttamista. Epäeettistä antaa selkeästi virheellisiä ohjeita. Joku asiaa vähemmän tunteva saattaa vaikka mennä vipuun.
wesulius wrote:Tietysti jos imuilman lämpötilan korjausta saisi säädettyä, ettei vaikutus seokseen olisi noin suuri.
Ongelma kun ei esiinny vain käynnistyksessä vaan ihan maantie ajossa illalla (10c´)sokset rikkaalla ja päivällä(25c´) laihalla.
Jos haluaa näpräillä korjaustaulukoiden kanssa, niin kai noissa inc-fileistä löytyy sarkaa. En kyllä näe sille mitään syytä..
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.