idle control ei toimi?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Bozi
Megasquirttaaja

idle control ei toimi?

Post by Bozi »

Kokeiltu kahdella piirilevyllä, toisessa trankkuna originaali 2222a ja toisessa tip122.. Johdot on tarkasteltu (noin 10 kertaa), ja kaikki on mielestäni ok.

tip122:n kytkin tuon mukaan: http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... tip120.jpg

Sekä vaihdoin r16 tilalle 500ohm vastuksen. Toinen levy jolla tuota kokeilin, oli originaali.

Testikytkentänä käytin ihan relettä, kuulee kun napsahtaa.. Tyhjäkäyntimoodina kokeilin sekä pwm että on/off. Ja realtime displayssa näkyy kyllä tilanne (se dc-jotain... arvo). Releen jos kytkee niin että se on jatkuvassa +12 ja toinen nasta fidlessä, niin vetää heti. Ms kun saa virrat niin maadotus katoaa, mutta muuta ei sitten tapahdukkaan. Jossain vaiheessa sain releen vetämään kun vaihdoin fidlen spark outputiksi, nyt ei tuntunut reagoivan siihenkään?

Mutta kuitenkin tuntuu siis siltä, että ms ei edes yritä ohjata fidle -nastaa.

Mitäköhän ihmettä olen siis unohtanut?

Megatunesta olen valinnut fidle toiminnoksi idle control, ja tosiaan idle controllista olen kokeillut sekä b&g ja pwm -moodia.

edit: ainiin, koodina on uusin hi-res versio. Olen tosin kokeillut myös perus ms&s extraa samoin tuloksin..
jushi69
Megasquirttaaja

Post by jushi69 »

jos se sun tyhjäkäyntiventtiili on rikki?
Fiesta mk3 TIC feat. megaruiskaus
Bozi
Megasquirttaaja

Post by Bozi »

kyllä se reagoi kun toiseen nastaan tarjoo plussaa ja toiseen maata.. Ja testikytkennässä on siis tosiaan pelkkä rele, mutta sekään ei tee mitään?

Maadotuksellahan tuo ms mun käsittääkseni kuitenkin tuota venttiiliä ohjaa?
Bozi
Megasquirttaaja

Post by Bozi »

helvetin noloa kyllä myöntää, mutta toimihan se ohjaus kun vaan pisti auton käyntiin....... Eli tässä tapauksessa realtime display ei näyttänyt sitten oikein :oops:
Andyks
Megasquirttaaja

Post by Andyks »

Mikäs tuon R16 vaihtamisen -> 500ohm idea on..? vaatiiko tuo darlington enemmän virtaa toimiakseen..?
Post Reply