abs-anturin signaalin muunnos (vr->hall)

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
mauke
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:33
Location: Etelä-savo

abs-anturin signaalin muunnos (vr->hall)

Post by mauke »

Olen asentamassa bmw e30:een dta p8 pro ruiskua, ja tarkoituksena kytkeä myös luistonesto ja launch control käyttöön alkuperäisiä abs-antureita käyttäen. Dta vaatisi pyörien pyörimisnopeustiedon hall-muodossa, ja bmw:n abs-anturit ovat induktiivisia. Signaalinmuunnos onnistuu tuolla seuraavalla piirillä: http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -input.jpg ?
Tuosta siis ulostulona on kanttiaaltoa 0-5v? Vai olenko väärässä?
mauke
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:33
Location: Etelä-savo

Post by mauke »

Päädyin tekemään 3 kpl muuntimia tuollaisella piirillä: http://www.megamanual.com/gpio/vr.gif
Tänään tuli jo 60km ajeltua ja hyvin toimii ja näyttää dta nopeudet oikein.
PQatPIT
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Mon Feb 19, 2007 0:13
Location: Helsinki
Contact:

Post by PQatPIT »

mauke wrote: Tänään tuli jo 60km ajeltua ja hyvin toimii ja näyttää dta nopeudet oikein.

Kuinka kovaa ajoit maksimissaan, kenties "täysii" ?

VR-anturin ominaisuuksiin kuuluu että signaalijännitteen huiput kasvavat sitä enemmän mitä nopeammin luettava hammas menee anturin ohi ja se pitää muuntimessa pystyä hillitsemään jotenkin.

Tuo DTA on varsin asiallinen laitos, itsekin tein eräälle asiakkaalle johtosarjan BMW 600:seen ja laitoin sen verran säätöjä kohdalleen että sillä pystyi välttävästi ajamaan varsinaisen säätäjän luo.
PQ
Post Reply