Olen asentamassa bmw e30:een dta p8 pro ruiskua, ja tarkoituksena kytkeä myös luistonesto ja launch control käyttöön alkuperäisiä abs-antureita käyttäen. Dta vaatisi pyörien pyörimisnopeustiedon hall-muodossa, ja bmw:n abs-anturit ovat induktiivisia. Signaalinmuunnos onnistuu tuolla seuraavalla piirillä: http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -input.jpg ?
Tuosta siis ulostulona on kanttiaaltoa 0-5v? Vai olenko väärässä?
abs-anturin signaalin muunnos (vr->hall)
Moderator: Masi_K
Päädyin tekemään 3 kpl muuntimia tuollaisella piirillä: http://www.megamanual.com/gpio/vr.gif
Tänään tuli jo 60km ajeltua ja hyvin toimii ja näyttää dta nopeudet oikein.
Tänään tuli jo 60km ajeltua ja hyvin toimii ja näyttää dta nopeudet oikein.
mauke wrote: Tänään tuli jo 60km ajeltua ja hyvin toimii ja näyttää dta nopeudet oikein.
Kuinka kovaa ajoit maksimissaan, kenties "täysii" ?
VR-anturin ominaisuuksiin kuuluu että signaalijännitteen huiput kasvavat sitä enemmän mitä nopeammin luettava hammas menee anturin ohi ja se pitää muuntimessa pystyä hillitsemään jotenkin.
Tuo DTA on varsin asiallinen laitos, itsekin tein eräälle asiakkaalle johtosarjan BMW 600:seen ja laitoin sen verran säätöjä kohdalleen että sillä pystyi välttävästi ajamaan varsinaisen säätäjän luo.
PQ