Sattuisiko joku tietämään, mikä on helpoin tapa järjestää sytytyksenohjaus kyseiseen pyörään?
Pyörässä on kaksi kappaletta Dyna-puolapaketteja, jotka ilmeisesti hoituvat kahdella VB921-kikkareella etuvastuksella tai ilman, riippuen ensiövastuksesta.
Varsinainen ongelma onkin sitten tuo trikkeröinti.
Koneessa on kaksi vr-anturia ja yksi tappi kampiakselilla.
Ilmeisesti pitää virittää jonkinnäköinen (4-1) triggeripyörä ja vetää toinen anturi LM1815 kanssa squirttiin kiinni?
Helpompaa tapaa ei taida olla?
Mites sitten tuo lämpötila-anturi?
Vaatiiko se jotain erityistoimenpiteitä, kun pyörä on ilmajäähdytteinen?
Kawa 750 GPZ Turbo
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
Kawa 750 GPZ Turbo
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Puolat tosiaan hoituu VB921:llä, tuskin tarvitaan etuvastuksia. Luultavasti puolat on 3 Ohmin ensiöllä, ellei käytössä ole ollut joku "racing-sytkä".
Triggeröinti on sitten vähän monimutkaisempi kysymys. Yksi mahdollisuus on tosiaan käyttää alkuperäistä VR-anturia ja tehdä sille joku N-1 pyörä. Pienillä hammasmäärillä saattaa sitten olla ongelmia luvassa startissa, kun puuttuvan hampaan tunnistus ei pelaa pyörimisen ollessa epätasaista. Itse en saanut 6-1-pyörää toimimaan lainkaan, 12-1 toimii melko hyvin ellei akku ole vajaa. Alkuperäisen anturin kanssa isommat hammasmäärät saattaa olla hankalia, kun pyörästä ei voi tehdä kovin isoa.
Sitten voi tietty pistää anturoinnin uusiksi vaikka hall-anturilla ja tehdä haluamansa pyörän. Tuossa mun toteutus hall-anturilla ja magneeteilla. Jos tuohon lähtee, niin suosittelen harkitsemaan 2nd triggerin käyttöä. Olisi varmempi starteissa.
Triggeröinti on sitten vähän monimutkaisempi kysymys. Yksi mahdollisuus on tosiaan käyttää alkuperäistä VR-anturia ja tehdä sille joku N-1 pyörä. Pienillä hammasmäärillä saattaa sitten olla ongelmia luvassa startissa, kun puuttuvan hampaan tunnistus ei pelaa pyörimisen ollessa epätasaista. Itse en saanut 6-1-pyörää toimimaan lainkaan, 12-1 toimii melko hyvin ellei akku ole vajaa. Alkuperäisen anturin kanssa isommat hammasmäärät saattaa olla hankalia, kun pyörästä ei voi tehdä kovin isoa.
Sitten voi tietty pistää anturoinnin uusiksi vaikka hall-anturilla ja tehdä haluamansa pyörän. Tuossa mun toteutus hall-anturilla ja magneeteilla. Jos tuohon lähtee, niin suosittelen harkitsemaan 2nd triggerin käyttöä. Olisi varmempi starteissa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85