Megan 2.2 extra koodilla on Yamaha R1:ssa ja ongelmana on se mitkä ovat oikeat asetukset megassa, että saan kierrokset näyttämään oikein? Nyt megan kierrokset on puolet todellisista kierroksista. Laitteessa on kaksi puolaa ja pulssi otetaan toisen maasta.
Haaveena olisi koittaa myös ottaa pulssi megalle syttypyörästä, mutta se on kampiakselin päässä ja on nelisakarainen...
Jos joku kertoisi oikeat asetukset kummallekkin setupille, niin sais kartan säädöstä vähän helpompaa....
Megan kierrokset ei täsmää?
Moderator: Masi_K
Eli kun sinulla on nyt ne tuplakipinä puolat siellä paikassa niin sytkä ohjain maadoittaa niitä vuorotellen. Saat kierrokset näkymään oikein kun laitat asetuksista sylinteri määrän puolet pienemmäksi eli tässä tapauksessa kahteen.
viewtopic.php?t=1335&highlight=kierrosluku
Tuolla vielä lisää juttua aiheesta
viewtopic.php?t=1335&highlight=kierrosluku
Tuolla vielä lisää juttua aiheesta
Onko näin, että vaivaan ei ole muuta ratkaisua kuin valehdella megalle pyttyjä olevan vain kaksi?
Kokeilin jo ottaa pulsin kummaltakin puolalta diodien kautta, mutta prätkän oma kierroslukumittari ei tykännyt toimia sillä kytkenällä. Sen signaalijohdosta homma saattaisi toimia, mutta ongelma on, että prätkän omat "vikakoodit" näytetään varvikellonviisarilla ja megahan luulee silloin koneen olevan käynnissä ja kastelee tulpat.
Kokeilin jo ottaa pulsin kummaltakin puolalta diodien kautta, mutta prätkän oma kierroslukumittari ei tykännyt toimia sillä kytkenällä. Sen signaalijohdosta homma saattaisi toimia, mutta ongelma on, että prätkän omat "vikakoodit" näytetään varvikellonviisarilla ja megahan luulee silloin koneen olevan käynnissä ja kastelee tulpat.