Alkoi epäilyttää tps:n toiminta, kun tänään siitä vastusta mitattiin... Eli pitäisikö vastuksen nousta/laske tasaisesti potikkaa käänneltäessä??? Mulla vastus hyppii holtittomasti, vailla mitään järkeä ja alettiin kaverin kanssa epäileen että olis koko läjä kappaleina ... Eli onko vai eikö?? Ilmeisesti myös vakio ecu on paskana, kun tps:n navoista mitattaessa (ecu kiinni, virrat päällä) tulee ulos tasainen 10V jännite vaikka potikkaa vääntelis miten... Ja kyllä, on siis kyse oikean laisesta potikasta jossa jännitteen pitäis nousta/laskea 0-5V...
Miten se TPS on kytketty? Kun ei siitä pitäs 10V tulla missään olosuhteissa ulos. TPS:n potikkaan kytketään Vref joka on siis +5V megan sisällä olevalta regulaattorilta -> tps:n maksimijännite on siis alle 5V. Jos taas regu on rikki ja päästää jännitteet läpi, niin prosusta karkaa toimintasavu.
Vauhtivaunu wrote:Miten se TPS on kytketty? Kun ei siitä pitäs 10V tulla missään olosuhteissa ulos. TPS:n potikkaan kytketään Vref joka on siis +5V megan sisällä olevalta regulaattorilta -> tps:n maksimijännite on siis alle 5V. Jos taas regu on rikki ja päästää jännitteet läpi, niin prosusta karkaa toimintasavu.
Eli tuon tps:n piuhoja selviteltiin alkuperäisen ecun avulla ja siinä yhteydessä kävi ilmi tuo 10V jännite... Eli ei ole toistaiseksi kytketty megaan .... Ja mikäli mx6.comista löytyneisiin tietoihin on luottaminen, niin tuon potikan pitäisi "ehjänä" olla sopiva megan kanssa käytettäväksi... Eli potikan arvot löytyy TÄÄLTÄ...
Pähkäiltiin kaverin kanssa alkuperäisen ecun olevan p.skana---> rikkonut tps:n ...
Täytyy vielä koittaa kytkeä megaan ja mittailla sitten mimmosia jännitteitä tulee ulos... Tosin tps:stä mitatun vastuksen perusteella on myös tps kappaleina...