1000-1500rpm välillä ei käy kaikilla pytyillä..apuja..

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
hiflair
Megasquirt aloittelija

1000-1500rpm välillä ei käy kaikilla pytyillä..apuja..

Post by hiflair »

Eli ei toimi millään seoksella/ennakolla kunnolla tolla alueella tasakaasulla,pyttyjä puuttuu. Vedättäen toimii ok ja tyhjäkäynti/muut alueet kunnossa!
Kierroslukunäyttö soutaa 50rpm jatkuvasti,onkohan normaalia?

Kokoonpano on: chevyn 5,7l tbi kaasariruisku kahdella suuttimella(suuttimen vastus 1.3ohm+2.3ohm etuvastus,käytetään ilman pwm;ää),pensapumppu msd 2225,eli pitis riittää. MS1/extra, koodi 0,29v,singaali hei jakajalta megalle jossa singaalin vahvistin sisällä,siitä bosh;in 118 moduulille ja puolalle jne.. lataus jännite 13,9V.

Asetukset next cyl,trikkeri kulma 10astetta ja kahdeksan vuorottaista ruikkausta per työkierto,reg fuel luku 7,4(ruiskutuksia/reg fuelia kyllä muuteltu,ei vaikutusta)

Autolla kyllä ajellaan jatkuvasti ja vastaa säätöihin hyvin,ve kartta vaan todella litteä,lukemat 33-54 koko käyttö alueella..kieliskö toi jostain ongelmasta..? Tai voisko ongelma johtua jostain koodi tms. ongelmasta?

Lisäksi mistä löytäis megalogviewerin käyrä valikon lyhenteille "suomennokset" varsinkin kiinnostaa noi portA-portD koska niissä näkyy pulssityyppistä käppyrää,josta puuttuu piikkejä. Voisko noi olla tulevia ja lähteviä signaaleja?

HUH..johan tuli sekava vuodatus,ihme jos joku jaksaa lukea läpi!! :lol:
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

Mulla on sama vika. 7 pinninen tietokone hei ja tolle modattu boksi. välillä toimii ja välillä tekee just tota samaa. Mulla on ainakin ideat loppu, eli en osaa auttaa....
hiflair
Megasquirt aloittelija

Post by hiflair »

Olikos sulla pulssi otettu jakajalta,vai ootko tehny anturin kampiakselin päähän? ajattelin kokeilla sellaista,tuskin auttaa kuitenkaan,kun häikkä vaan yhdellä kohtaa.

Tai sitte koittais muuntaa pulssin moduulissa ja ohittais sen boksin vahvistimen. En vaan tajua ton hituelektroniikan päälle mitään,et pitis ottaa yhteys boksin tekijään.

Ei sattuis olemaan tietoa muuten tommosen sbc;n vakio syttykartasta?..sais kattoo onko oma aivan mettäs!
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

pulssi on otettu jakajalta, oon ajatellut laittaa dampperiin neljä nastaa ja ottaa niistä triggauksen hall anturilla.Osais vaan kytkeä tommosen... Jotain täytyis keksiä, kun ei tolla oikeen voi ajaa kun kokoajan prötää...

Mulla on sama juttu, en tajua noista kissasähkökytkennöistä mitään...

Mulla on ainakin jonkun 305 tpi koneen ennakkokartta, voin pistää illalla kun pääsen kotiin omalle koneelle...
hiflair
Megasquirt aloittelija

Post by hiflair »

Niin näkeekö megalogvieweristä MS;n sisään tulevan ja sytkämoduulille lähtevän singaalin? eikös siitä pitäis selvitä,joutuuko tehdä uuden kierroslukuanturin kammen päähän! Logista en ymmärrä,kun noi perus rpm,map ja sellaiset käyrät.

kierrosluku muuten aaltoilee(ei sahalaitaa)jatkuvasti noin 50;t rpm,mutta mitään piikkejä ei näy...onkohan normaalia toi aaltoilu?
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

Tämän minäkin haluaisin tietää.

Mulla on sama juttu ton kierrosluvun kanssa, oli sama viime kesänä myös ja toimi hyvin ilman sytkänohjausta. Luulisin että toi on normaalia...
Post Reply