apua käyntihäiriöön..
Moderator: Masi_K
apua käyntihäiriöön..
Ongelma on autossani tällainen: 2.2 mega ohjaa sytkää ja bensaa.139 loppuista vastaava sytkämoduuli ja honeywell kampura anturi.Virranjakajalla toteutettu kipinän jako. Boksi on petterin tekemä ja johtosarja on ehjä,mitattu/tarkistettu moneen kertaan..säätöjä on katsoneet muutamat kaverit ,parit heistä ovat ajelleet mega-ohjatulla autolla jo vuosia.Eli ei ole siitä kiinni että sitä olis vaan summassa räplätty suuntaan suntoiseen.Mutta auto on alakierroksilla jäykkä ja ei ota yli 3900 rpm minuutissa enempää,sen jälkeen vaan alkaa polttamaan putkessa ja nostaa jopa 0.2bar ahtoa paikallaan pyöritellessä.Mikähän aiheuttaa tollasta oiretta? Voiko johtua 029q koodista boksissa?Vai siitä että moduuli ei ole aito bosch,kierrostieto pysyy hyvänä,jopa login mukaan.Ainoastaan duty cyckle pomppii tuon tietyn kierrosmäärän jälkeen aivan holtittomasti,mikä sen aiheuttaa.. apua..motivaatio hiipuu..
Megan puolesta en mene sanomaan mitään, mutta mekaaniselta puolelta ajateltuna... Putkessa palaminen johtuu joko myöhäisestä sytytyksestä tai laihasta seoksesta/näiden yhteisestä ongelmasta. Laiha seos kun kaipaa enemmän ennakkoa. Samalla pakolämpöjen nousu myös helpottaa ahtojen nousemista, mutta kyllä sen pitäisi silti kierroksia ottaa. Tulee mieleen, että osuuko jakajan pyörijän kärki nastan kohdalle sytytys ennakon kasvaessa (keskipakosäätö ilmeisesti lukittu) tai ahdistaako jokin polttoaine järjestelmää (pysyykö bensan paineet ok). Lisätieto kokoonpanosta voisi helpottaa.
Yrittelijä+virittelijä=3 vuotta, eikä valmista
kokoonpanosta lisää,hmm..bensanpaine pysyy kokoajan samana,suuttimet ovat m5 bemarista,ja oli seosmittari fmi kiinni nyt kokoajan.ei mielestämme mene laihalle siinä kohdassa missä tämä temppuilu alkaa.kone on minulla 2.0 litrainen bemarin kutonen,ja tuohon jakaja hommaan.jumitettu on,mutta tuo oikean nastan kohdalla pysyminen on tosiaan epävarmaa.tulin juuri tallilta ja jakajaa kääntämällä aikaisemmallehuomattavasti ja pudottamalla sytkä kartalta ennakot melkein koko kartalta 12 asteeseen, niin saatiin kone pyörimään jo yli 4500 rpm.joten ongelma lie´nee siellä jako-osastolla.ja koneen alkuperäistyyppi on l-jet ruiskutus,liekkö kukaan saanut megaa toimimaan l-jetin omalla jumitetulla jakajalla?
keinot ovat loppuneet.trigger anglen muutokset kokeiltu,jakajaa käännelty,arvoja muuteltu suuntaan sun toiseen.ei vaan ota yli 4500rpm.seos mittarin mukaan seos pysyy jiirissä vaikka rupee prötäämään,vaihdoin toisen puolankin ja kokeiltiin ihan oikealla bosch 139 loppuisella moduulilla,ei muutosta.mikä ihme se tuo duty cycle on? se rupeaa hyppimään aivan tapista tappiin kun prötääminen alkaa..bensa sieltä ei ainakaan lopu kesken,savusta päätellen kun kokeilin ajaa hieman.
ongelma ratkaistu,puolan vaihto ja running dwellin säätö ratkaisi asian täysin.nyt autossa on tarvikepuola.luin aamulla ennen töihin lähtöä jonkun ongelmista.oli ratkennut korvaamalla sierran oma puola toisella.. kiitos kaikille avusta.terveisin pete http://www.youtube.com/watch?v=uOIW3iAAXPY