MAT-anturi M8 tai M14 kierteellä?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Hessu
Megasquirttaaja
Posts: 57
Joined: Sat Feb 26, 2005 7:07
Location: Häijää

MAT-anturi M8 tai M14 kierteellä?

Post by Hessu »

Tervehdys,

Kääntelin tuossa käsissäni Saabin D-jetronicin imusarjaa ja siihen saisi heittämällä normi M8 tai M14x1,5 lämpöanturin. Tarvittaessa pystyy tekemään M10 kierteenkin mutta hienokierteiden tekoon ei ole välineitä.
Edellisestä projektista on tuollainen FAE 33180 28L anturi jota on väitetty Motonetin artikkeliksi 37-3318 (Peugeot). Siinä on kuitenkin hämärä 11+mm kierre, ilmeisesti joku karkeanousuisempi R-kierre tms.
Niin, anturin pitäisi lisäksi olla turbolle sopiva. Mitä suositellaan?
VW T1 -68 MS1 + EDIS
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Perinteinen "cossusierran" anturi, Motonet 37-3322, FAE 33220. Tuossa on M14x1,5 kierre ja sopii turbolle.
Arttu
GSX1100 -85
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Itse välttäisin MAT-anturin kiinnittämistä suoraan imusarjaan. Kone kuumana käynnistäessä saattaa ilmetä "heat soak" -oireita.

Parempi paikka olisi IC:n ja kaasuläpän välinen putkisto, optimissaan juuri kaasuläpän edessä siinä kohtaa josta ilma virtaa läpän ollessa lähes kiinni.
Hessu
Megasquirttaaja
Posts: 57
Joined: Sat Feb 26, 2005 7:07
Location: Häijää

Post by Hessu »

^Hyvä pointti tuokin. Onhan tuota edellisestä projektista jäänyt putkea jossa on nykyiselle pösön anturille valmis paikka. Seuraavaksi pitää tutkia CLT-anturille vielä sijoituskohde.

EDIT: Sama tuttu M14x1,5 sielläkin. Näyttäisi olevan tuo M12 huomattavasti yleisempi mutta toivottavasti jotain löytyy...
VW T1 -68 MS1 + EDIS
Hessu
Megasquirttaaja
Posts: 57
Joined: Sat Feb 26, 2005 7:07
Location: Häijää

Post by Hessu »

Motonetin osa 37-3126 eli FAE 33030 oli M14x1,5 jengalla ja Boschin liittimellä eli menee K-jetin lämpöaikakytkimen tilalle. Laitan anturidatan tuonne asianmukaiseen topicciin.
VW T1 -68 MS1 + EDIS
Post Reply