Eli kyseessä on yksipaikkainen keskimoottorinen putkirunko auto, jossa ei ole koria ympärillä, vaan vain putkikehikko. Idea moiseen syntyi ku aikoinaan tuli ajeltua kavereiden "härveleillä" ja oma sellainen piti sitten saada. Semmoisena ikuisuus projektina sitä kaverin kans ollaan rakenneltu ja nykyään siihen on siunaantunu vaikka minkälaista palikkaa.

Tekniikasta sen verran että rungon alakehikko on lainattu Warresta, etupalkki jarruineen ja napoineen diesel Horizonista, tekniikka ja "taka"palkki GTi-Corollasta (124hv, 16venttiilinen 1.6ltr). Eli etuvedon tekniikka vain siirretty omalle paikalleen kuskin taakse kuten on myös MR II:ssa.

Muusta tekniikasta mainitakseni, löytyy GT-Corollan nopea ohjaus, tilttiratti, hydr käsijarru+jarrupaineen säädin, kaariputket on junavaunun jarruputkea (seinämää n.4mm)+monenlaista putkea&palkkia.
Boschin joku yleismallin bensapumppu, käyttöpaine tällä hetkellä 3.7 bar, säädettävissä oleva paineen säädin, Remmiahdetun Corollan koneen suuttimet (365cc3/2.55bar), Supran cooleri sekä kolmos-Garretti V*lvasta. (Kompuran A/R .49, pakoa en muista..

Kone oli alkuun vakio ja yksi talvi sillä ajettiin, keväällä kone alkoi olla jo ehtoopuolella mm:ssa laakerointi kaipasi remonttia. No siinä kesän mittaan motti rengastettiin ja laakeroitiin ja runko purettiin atomeiksi hiekkapuhallusta ja maalausta varten. Tässä talvella piti ottaa suunnitelmista poiketen se liikenteeseen vakioruiskulla kun odoteltiin MS pakettia rapakon takaa. Sit kun se saatiin perille, meni muutama viikko ihmetellessä johdotuksia yms. Ja vähän kerittiin lumien aikaan kerätä kokemuksia ruiskun säätämisestä. Jääradalla sit hajosi se suorasytyn triggeripyörä joten ne ajot jäi sit ensitalveen, ku kevät rupesi painamaan vauhdilla päälle. Mut nyt auto on korjattu taas. Kaveri koneisti uuden asentotunnistimen pyörän joka on lämpösovitteella kiinni. Ja samalle illalle kävin muuttamassa bensanpaineen säätimen "jäykäksi" eli imusarjan paine muutokset ei muuta enää bensanpaineita ja syötin uudet kartat koneeseen. Ihan alkuun olen tehnyt semmoisen lineaarisen kartan jossa kierrokset ja map-arvot menee tasavälein ja mutu tuntumalla arvioinut VE-kartalle numerot.

Kehitys jatkuu.

Kotosivuille ->
www.linkooja.com