Engine bit 9, mutta miksi jatkuvasti? (ratkaistu)

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Engine bit 9, mutta miksi jatkuvasti? (ratkaistu)

Post by JTbo »

Logia kun lueskelen tai katson MSLVV-ohjelmalla niin aina kone on Warmup-tilassa.
Kuitenkin vedenlämpö ja imusarjanlämpö ei ole warmup alueella, eikä ainakaan warmup wizard sivulla megatunessa voi säätää tuota warmuppia pois. Warmup enrichment näyttää kuitenkin 136%.

Mikähän on jäänyt nyt huomaamatta?

Koodina Extra 23b, jos se nyt mitään vaikuttaa.

Logi (Noin 1 mega):
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... ngelma.xls
Last edited by JTbo on Sat Apr 23, 2005 11:17, edited 1 time in total.
Volvo 360GL -88
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Onhan sulla megatunessa sen 023b:n mukana tullut msns-extra.ini? Kun tuossa aiemmin oli puhetta että virheilmoitukset voi kiertää muuttamalla ini:ä ja että se ei niin suositeltava tapa ole. Viimeisen parin kk:n sisällä warmup-wizardiin on tullut muutoksia, ja jos ini on ratkaisevalta osin eri versiosta niin toiminta voi olla vähän mitä sattuu.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Itseasiassa en ole varma, pitääkin kopioida varmuuden vuoksi tuo ini uudestaan, jos olisi ihan tuosta kiinni.

Kiitokset vinkistä :)
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Eipä ollutkaan siinä.

Tuo koneen lämpöhän on pikkaisen yli 100, kun anturikartta ei ole vieläkään aivan kohdallaan, mutta tuskin tuo vaikuttaa siihen, että warmup on jatkuvasti päällä.
Ei se warmup hyppää pois vaikka koneen lämpö näyttäisi 80-astetta.

Eikös tuohon warmup tilaan vaikuta lähinnä koneen lämpötila ja aika käynnistyksestä, onko siinä muita vaikuttavia tekijöitä?
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

No niin, ei se paljoa tarvinnut, anturikartat oli muuten hyvin, mutta en ollut kaikkia kolmea kääntänyt koodiin mukaan, vain yhden :oops:

Oikeilla kartoilla ei enää warmup kiusaa ja sai tehdä kaiken säädön alusta. Myös lambda korjaa nyt seosta, warmup-tilassa ei sekään ole käytössä, kuten moni muukin seikka.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Onkos sulla laajakaista lambada vaiko tavallinen. Ja miten se säätö toimii ? Onko se vaan tasakaasuajolla tai esmes 50% polkimen asennosta?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Ei ole laajakaista lambdaa vaan ihan tavallinen. Se säätää tietyn kierrosrajan ja lämpötilan yläpuolella, nuo voi asettaa mieleisekseen. Nyt olen säätänyt tuon noiden MsTweakin ohjeistuksen mukaan.
Ihmetyttää vain tuo, että aika liki 0.7v vaikuttaisi olevan 14.7:1 seos, ainakin nykimättömyyden perusteella.

Siitä en ole varma onko tuossa Extra-koodissa vielä sisäänrakennettuja ominaisuuksia.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Tosiaan tuossa Extra-koodissa voi määrittää milloin siirrytään Open loop-tilaan, jossa Lambda ei korjaa, voi valita käytetäänkö TPS vai Kpa arvoa ja kyseisen arvon voi määrittää, eli täyskaasulla saa pois päältä.
Volvo 360GL -88
Post Reply