Ford taunus v6 (2.3)
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 4
- Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
- Location: Forssa
Ford taunus v6 (2.3)
Elikkäs, olis tuommoinen projekti alkamassa. Näin aluksi, mahtaisiko joku tietää olisiko mahdollista saada tuohon sopimaan joku tehtaalainen ruiskumallin imusarja?? Jos ei, niin olisiko järkevää toteuttaa "2-piste" ruisku, jossa käyttäisi märkää imusarjaa ja korvaisi kaasuttimen kahdella ruiskusuuttimella??
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 4
- Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
- Location: Forssa
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 4
- Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
- Location: Forssa
Itse asiassa mulle tarjottiin jo tollasta imusarjaa, jonka pitäis mennä kiinni tohon.
Auto on vuosimallia 81 ja moottori kuulemma joku 70-lukunen. Tilavuus on toi 2.3 ja varustettu weberin 2-kurkkuisella kaasarilla. Sytkä on joku "ihmemalli", johon en ole ennen törmännyt, siinä on joku motorcraft:in "säätöyksikkö" (sellaseks sitä joku jo kerkes sanoa) + alipaine säätö.
Tosiaan ostin auton äskettäin, joten en ole vielä hirveästi kerennyt siihen perehtymään.
Auto on vuosimallia 81 ja moottori kuulemma joku 70-lukunen. Tilavuus on toi 2.3 ja varustettu weberin 2-kurkkuisella kaasarilla. Sytkä on joku "ihmemalli", johon en ole ennen törmännyt, siinä on joku motorcraft:in "säätöyksikkö" (sellaseks sitä joku jo kerkes sanoa) + alipaine säätö.
Tosiaan ostin auton äskettäin, joten en ole vielä hirveästi kerennyt siihen perehtymään.
Mazda 626 coupe gti
Ford Taunus v6
Ford Taunus v6
...Itsellä oli tässä jukunen vuosi sitten 79/80 Granada 2.8, Siinä oli myös sytkää ohjailemassa sellainen n.VHS kasetin kokoinen motocraftin poksi ja jakajassa oli alipaine säätö.
Kaasari oli kaksikurkkuinen solex/pierburg.(ei pelannut sitten ei vähääkään)
Pienenä vinkkinä, ei tosin liity mitenkään megaan, mutta itse moottoriin.
Kannattaa avata venakopat ja katsoa että ovatko kuinka kuivat, nuissa tuonikäisissä fordin V6 koneissa on jonkinverran sitävikaa että öljy ei nouse kunnolla kanteen asti. Omassakin meinasi kuskinpuolen kansi olla melko heikolla öljynkierrolla.
Kaasari oli kaksikurkkuinen solex/pierburg.(ei pelannut sitten ei vähääkään)
Pienenä vinkkinä, ei tosin liity mitenkään megaan, mutta itse moottoriin.
Kannattaa avata venakopat ja katsoa että ovatko kuinka kuivat, nuissa tuonikäisissä fordin V6 koneissa on jonkinverran sitävikaa että öljy ei nouse kunnolla kanteen asti. Omassakin meinasi kuskinpuolen kansi olla melko heikolla öljynkierrolla.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 4
- Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
- Location: Forssa
Juu tosiaan, kuulin joskus että noissa voortin v-koneissa olis tota vikaa.
Mutta takasin tohon megaan, mites toi sytkä, toimiiko megan kanssa?
Ja mites muuten toi mega päätti sen ruiskutus hetken?
Olisiko "fiksumpaa" soveltaa noista GM:än, kuin mazdan antureista (mazdan antureita varosto täynnä)???
Miten toi tyhjäkäynti megassa, tyhjäkäynti venttiilillä vai "ruuvista"?
Mutta takasin tohon megaan, mites toi sytkä, toimiiko megan kanssa?
Ja mites muuten toi mega päätti sen ruiskutus hetken?
Olisiko "fiksumpaa" soveltaa noista GM:än, kuin mazdan antureista (mazdan antureita varosto täynnä)???
Miten toi tyhjäkäynti megassa, tyhjäkäynti venttiilillä vai "ruuvista"?
Mazda 626 coupe gti
Ford Taunus v6
Ford Taunus v6