Ford taunus v6 (2.3)

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mazta_mies
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
Location: Forssa

Ford taunus v6 (2.3)

Post by Mazta_mies »

Elikkäs, olis tuommoinen projekti alkamassa. Näin aluksi, mahtaisiko joku tietää olisiko mahdollista saada tuohon sopimaan joku tehtaalainen ruiskumallin imusarja?? Jos ei, niin olisiko järkevää toteuttaa "2-piste" ruisku, jossa käyttäisi märkää imusarjaa ja korvaisi kaasuttimen kahdella ruiskusuuttimella??
Mazta_mies
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
Location: Forssa

Post by Mazta_mies »

Muuten mitenkäs tollasen tanarin sytkä, toimiiko ruiskun kanssa??
Ja jos jollain saittuis oleen muutenkin tietoa tollasen koneen "squirtauksesta", niin neuvoja otetaan ilolla vastaan.
Mazda 626 coupe gti
Ford Taunus v6
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

Minkähän ikäinen tanekka on kyseessä ja minkä kokoisella koneella?
Granadan 2.8 konetta on ainakin ollut ruiskulla, sekä k-jetronikilla että jollain sähköisellä.
Skorpion 2.9 imusarjakin saattaa käydä.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Mazta_mies
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
Location: Forssa

Post by Mazta_mies »

Itse asiassa mulle tarjottiin jo tollasta imusarjaa, jonka pitäis mennä kiinni tohon.
Auto on vuosimallia 81 ja moottori kuulemma joku 70-lukunen. Tilavuus on toi 2.3 ja varustettu weberin 2-kurkkuisella kaasarilla. Sytkä on joku "ihmemalli", johon en ole ennen törmännyt, siinä on joku motorcraft:in "säätöyksikkö" (sellaseks sitä joku jo kerkes sanoa) + alipaine säätö.
Tosiaan ostin auton äskettäin, joten en ole vielä hirveästi kerennyt siihen perehtymään.
Mazda 626 coupe gti
Ford Taunus v6
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

...Itsellä oli tässä jukunen vuosi sitten 79/80 Granada 2.8, Siinä oli myös sytkää ohjailemassa sellainen n.VHS kasetin kokoinen motocraftin poksi ja jakajassa oli alipaine säätö.
Kaasari oli kaksikurkkuinen solex/pierburg.(ei pelannut sitten ei vähääkään)

Pienenä vinkkinä, ei tosin liity mitenkään megaan, mutta itse moottoriin.
Kannattaa avata venakopat ja katsoa että ovatko kuinka kuivat, nuissa tuonikäisissä fordin V6 koneissa on jonkinverran sitävikaa että öljy ei nouse kunnolla kanteen asti. Omassakin meinasi kuskinpuolen kansi olla melko heikolla öljynkierrolla.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Mazta_mies
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Mon Nov 07, 2005 0:52
Location: Forssa

Post by Mazta_mies »

Juu tosiaan, kuulin joskus että noissa voortin v-koneissa olis tota vikaa.
Mutta takasin tohon megaan, mites toi sytkä, toimiiko megan kanssa?
Ja mites muuten toi mega päätti sen ruiskutus hetken?
Olisiko "fiksumpaa" soveltaa noista GM:än, kuin mazdan antureista (mazdan antureita varosto täynnä)???
Miten toi tyhjäkäynti megassa, tyhjäkäynti venttiilillä vai "ruuvista"?
Mazda 626 coupe gti
Ford Taunus v6
tanari
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Sat Mar 26, 2005 20:46
Location: vantaa

Post by tanari »

mulla on muuten yks fordin 302koneesta oleva läppärunko 2suuttimella, saa 80e:llä :roll:
Post Reply