Megasquirt polttaa sytytysyksikön, apua.

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Megasquirt polttaa sytytysyksikön, apua.

Post by sahami »

--------------------------------------------------------------------------------

Eli ongelma olis sellanen että hajoittaa sytytysyksikön. Tekniikkana on dohc 1.6 16v turbo, ruittana megasquirt joka siis se kaksivaiheinen et se ohjaa sekä bensaa että virtaa, ongelmat alko siitä kun laitatutti turbon ja ruitan, autolla ajettiin ehjänä noin 5000km, kunnes alkoi ongelmat:

Ensimmäinen sytytysyksikkö paloi kun 5000km asennuksesta kulunut, seuraava jo 200km ajon jälkeen ja kolmannella eli viimeisellä ei päässy enää kun 5km.
... jokin on pielessä megasquirtissa kun hajottaa aina vaan sytytysyksikön, sytytysyksiköitä jo kaksi hakeneena ja yksi virranjakaja kokonaan hakeneena alkaa keinot olla vähissä... Auton ostin juuri ja jäi ongelma siis käteen edelliseltä omistajalta.

onko kellään ollu hondassaan megasquirt järjestelmää ja samanlaista ongelmaa, missä ihmeessä voisi olla vika? jokin polttaa sytytysyksikön, virranjakaja vaihdettu, sytytysyksiköitä mennyt muutama jne. vika on varmaankin megasquirtissa, mutta miten sen selvittää.. onko kukaan tehny megasquirttia ja olis halukas tulla korjaamaan vian rahaa vastaan??

Ongelma saadaan ratkaistua melko varmasti ainakin siten että hommaa suorasytytyksen, silloin ei tarvita enää virranjakajaa ja ongelma hoituis sillä., niinpä kysynkin, minkä hintainen on suorasytkäpaketti asennuksineen noin niinkun suunnilleen, onko kukaan laittanut sitä itse omaan hondaansa... oon nimittäin aatellu että jos ei kohta rupee ongelma ratkeamaan niin suorasytkä paikalle, mitä mieltä??

Kiitos jo valmiiksi kaikesta keskustelusta ja mahdollisista neuvoista yms.
Honda civic -89 turbo
Dr.Pioneer
Megasquirttaaja
Posts: 53
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:41

Post by Dr.Pioneer »

Ensimmäisenä kävisi tietysti mielessä että invertti ei ole päällä megassa joten lataa puolaa pirun kauan ja kelien lämmetessä ei sytkäyksikkö jaksa jäähtyä tarpeeksi. Tai dwell ohjauksessa jotain vikaa jos ei ole viisas kivi.
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Post by sahami »

Dr.Pioneer wrote:Ensimmäisenä kävisi tietysti mielessä että invertti ei ole päällä megassa joten lataa puolaa pirun kauan ja kelien lämmetessä ei sytkäyksikkö jaksa jäähtyä tarpeeksi. Tai dwell ohjauksessa jotain vikaa jos ei ole viisas kivi.
Sepä se.. ongelmana just sekin kun ei itse osaa tehdä tuolle mitään, joku mikkeliläinen kaverihan tämän asensi aikanaan, eikä auto ollut edes minulla silloin... Joku ku osais korjata näitä, toisin kyllä mielelläni auton laitettavaksi, ja maksaisin sitte työstä.
Honda civic -89 turbo
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Megasquirt polttaa sytytysyksikön, apua.

Post by Vauhtivaunu »

sahami wrote:ongelmat alko siitä kun laitatutti turbon ja ruitan, autolla ajettiin ehjänä noin 5000km, kunnes alkoi ongelmat:
Mitä tuossa yhteydessä vaihdettiin/muutettiin? Vaihtuiko megan koodi?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Re: Megasquirt polttaa sytytysyksikön, apua.

Post by sahami »

Vauhtivaunu wrote:
sahami wrote:ongelmat alko siitä kun laitatutti turbon ja ruitan, autolla ajettiin ehjänä noin 5000km, kunnes alkoi ongelmat:
Mitä tuossa yhteydessä vaihdettiin/muutettiin? Vaihtuiko megan koodi?

eijjei, ei siinä yhteydessä eikä missään välissä oo tehty mitään muuta ku vaihdettu se sytytysyksikkö aina uuteen, koska se palaa... nii ja se virranjakaja, megasquirttiin ei ole koskettu.
Honda civic -89 turbo
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Jos asetuksiin ei oo koskettu ja jos auto on aikaisemmin toiminut, niin ulkoiseen vikaanhan tuo viittaisi.

Jotain megan laudalta oikosessa tai irronnut. Tai sitten muualta johtosarjasta. Vaikea sanoa näkemättä.

Ei auta kun alkaa järjestelmällisesti ettimään. Boksinhan saa auki ja lampun alla tarkastettua onko siinä jotain epämääräistä. Tämä kannattaa teettää sellaisella joka sen osaa. Stimulaattori auttaa myös aika paljon.
Johtosarjan voi käydä katseella läpi, onko jossain paljasta pintaa tai irronneita piuhoja.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Post by sahami »

Niinpä, niinhän sitä on täälläpäin moni veikkaillut, että ihan vaan joku maadoitusvika, signaalivika tai joku oikosessa.. Ainii ja se unohtu viel siitä sanoa että se antaa kipinää kyllä vieläkin, mutta kipinä on liian heikko... Pakko sanoo et vitun ressi kyl kun ei sitä itse noiden kanssa mitään osaa eikä kukaan muukaan mitään sille tee täällä Haminassa.

Kaipa mä sitte laitatan sen suorasytkän ku eihän sekään nyt niin järin kallis, vaikka toisaalta sitten kun se oliskin vaan joku johtovika niin vähän turhaa rahaa menee taas, kun eiköhän tää megasquirt ole ihan hyvä sytkäjärjestelmänäkin kuitenkin...

Mut edelleen jos joku haluu tehdä hetken töitä tuon kanssa niin ilmoitusta vaan, traileri löytyy. Jos ei niin suorasytkää joutuu sitten kai asetella..
Honda civic -89 turbo
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Mikä sulla on sytkälähtönä? Fiddle vai led17?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Post by sahami »

Vauhtivaunu wrote:Mikä sulla on sytkälähtönä? Fiddle vai led17?
No hitto kun ei ole siitäkään tietoa.. :( . Pari päivää sitte vasta ostin auton nii en oo ehtiny oikeen tutustuakaan.
Honda civic -89 turbo
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Läppäri kiinni, megatune auki (oikeet asetukset sisällä olevan koodin mukaan), Sieltä codebase an outputs-valikko auki ja katot mikä on sytkäulostulo. riippuu sen sytkäyksikön vaatimasta signaalista, et kumpaa kannataa käyttää.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Post by sahami »

Vauhtivaunu wrote:Läppäri kiinni, megatune auki (oikeet asetukset sisällä olevan koodin mukaan), Sieltä codebase an outputs-valikko auki ja katot mikä on sytkäulostulo. riippuu sen sytkäyksikön vaatimasta signaalista, et kumpaa kannataa käyttää.
Heh, asiantuntijat on erikseen... Kaiken tuon kun osaisi tehdä. Ei vaan oo mitään kokemusta näistä ruitta/sytytysasioista. Täytyy etsiä joku tekemään tää. Todellisuudessa ongelma varmasti ihan minimaalinen ku tietää vaa mitä tehdä eikä oo ku mulla et sormet nippu kyrpiä...
Honda civic -89 turbo
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Ei tuohon tarvitse olla asiantuntija missään muodossa. Tuo homma on yhtä vaativa kuin esimerkiksi perussäätöjen katsominen megatunen näytöstä. Ja varmasti joudut vielä paneutumaan megatunen valikoihin useamman kerran autoa säädettäessä.

Ja juuri niinkuin Vauhtivaunu kirjoitti, ei ole tuon kummempi operaatio. Niin ja vielä että ei ole suositeltavaa käyttää fidleä syttylähtönä, vaan mieluummin juurikin tuo mainittu led17.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

AJ wrote:Niin ja vielä että ei ole suositeltavaa käyttää fidleä syttylähtönä, vaan mieluummin juurikin tuo mainittu led17.
Suosituksesta en tiedä, kai enemminkin mielipideasia? Sähköisestihän fidlen lähtö toimii siinä missä led17 ellei jopa paremmin joillain yksiköillä jos ylösvetoa ei tarvita. Koodissa ero on vain portti johon kirjoitetaan. Ylösvedonkin saa fidleen kyllä jos haluaa tai tarvitsee. Usein ihan varteenotettava vaihtoehto kun ei haluta modata lautaa. Ainoa että tällöin hävitään tyhjäkäyntimoottorin sähköinen ohjaus (jos käytössä niin yleensä valitaan LED17 tästä syystä) ja fidle toimii lähtönä ainoastaan Msns-moodin kanssa mitä yleensä jakajan kanssa käytetään.

Itse olen kytkenyt fidleen sekä LED17 bokseja ja kummatkin toimineet ihan hyvin.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Dr.Pioneer wrote:Ensimmäisenä kävisi tietysti mielessä että invertti ei ole päällä megassa joten lataa puolaa pirun kauan ja kelien lämmetessä ei sytkäyksikkö jaksa jäähtyä tarpeeksi. Tai dwell ohjauksessa jotain vikaa jos ei ole viisas kivi.
Ja toisekseen tuli mieleen että invert on päällä joka polttaa yksikköö. Tähän mennessä kaikki sytkäyksiköt joihin olen lyhyen megasquirt-urani aikana törmännyt ovat sellasia että haluavat ohjausvirran kun ladataan puolaa ja ku ei ladata, ei anneta ohjaustakaan. Näin ollen sytkäasetus pitää olla inverted NO!
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
sahami
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Apr 11, 2007 14:41

Post by sahami »

Ähh, luovutan.... Löysin kaverin asentamaan suorasytkän. Vikaa siis emme saa kai koskaan varmalla tietää, mut on kulujen suhteen sen verta halpa paketti tuo suorasytkä että asennutan ennemmin sen kun rupeen ettii sitä vikaa .... Jeps. kiitos kaikille keskustelusta kuitenkin, palataan jos tulee jutunjuurta :wink:
Honda civic -89 turbo
Post Reply