VE-kartta TPS anturilla?
Moderator: Masi_K
VE-kartta TPS anturilla?
Onko Megan VE-kartassa mahdollista käyttää MAP-anturin painetiedon sijasta TPS:n asentotietoa. Tarkoituksena on rakentaa Pösön mi16 moottori kisakäyttöön läppärungoilla, megalla ja suorasytkällä.
Re: VE-kartta TPS anturilla?
On, hae "alpha-n" hakusanalla tietoa niin löytyy paremmin.ak racing wrote:Onko Megan VE-kartassa mahdollista käyttää MAP-anturin painetiedon sijasta TPS:n asentotietoa. Tarkoituksena on rakentaa Pösön mi16 moottori kisakäyttöön läppärungoilla, megalla ja suorasytkällä.
Ms2 extrassa on ominaisuus jossa voi määritellä kaksi toisistaan poikkeavaa taulukkoa jotka ynnättään yhteen. Kummankin taulukon toimintamallin voi itse valita: Speed Density(MAP), persent baro ja Alpha-N(TPS)
Tiara Kit Car - MsnS-E
Extrassa hybrid alpha-n toimii siten, että VE-taulukko perustuu täysin TPS:ään ja kierroslukuun, mutta lopullinen ruiskutusmäärä kerrotaan vielä MAP-arvolla. Eli MAP:in vaikutus tulee ikään kuin automaattisesti eikä siitä tarvitse (eikä pysty) huolehtia säätäessä. Tuntuisi toimivan ihan pätevästi. Oli ainakin toimiva ratkaisu erillisillä kaasuläpillä varustetun turbokoneen säätöongelmiin.olafu wrote:Tuostakin on aika vähän tietoa loppujen lopuksi... Kyseistä toimintoa käyttävät huomio!Se vuosi sitten kysymäni kysymys ei ole saanut vielä kokonaisvaltaista vastausta
Yksi kertoo että toimii hyvin, mutta millanen säätää jne. Ja saako sen Extrassakin vai pitääkö olla MS2...
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Ongelmat oli ?ArttuH wrote:Tuntuisi toimivan ihan pätevästi. Oli ainakin toimiva ratkaisu erillisillä kaasuläpillä varustetun turbokoneen säätöongelmiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Lähinnä liian korkeat MAP-arvot osakaasulla matka-ajossa, kun turbo alkoi heräilemään. Tasaista satasen vauhtia päästeltäessä MAP saattoi huidella 110kPa tienoilla. Tämä teki säätämisestä melko hankalaa, joko matka-ajossa mentiin poskettoman rikkaalla tai sitten kiihdytyksissä laihalla. Hybrid alpha-N:llä tuon sai ratkaistua melko hyvin. Haittapuolena on tosin sytkäennakoiden säätö TPS:n perusteella, mikä ei ole turbokoneessa kovin kätevää. Tuon saisi ilmeisesti muutettua melko pienellä virityksellä niin, että sytkä säätyisi MAP:in mukaan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85