Seosmittarin kytkeminen kun on yksi Lambda

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja

Seosmittarin kytkeminen kun on yksi Lambda

Post by JTbo »

Tälläinen homma, kun on tosiaan lambda putkessa ja siitä singaali megasquirtille ja nyt haluaisin vielä tuon seosmittarin näyttämään seoksia. Olen lukenut, että aiheuttaisi ongelmia jos nykäisen vaan tuohon nykyiseen kytkentään seosmittarin ikään kuin rinnalle?

Kuinka se pitäisi tehdä oikein?
Volvo 360GL -88
fraatti
Megasquirttaaja

Post by fraatti »

heität toisen lambdan putkeen..
Kimmo's
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Kimmo's »

Yhtä lambdaa voi käyttää, jos molemmat mittarit näkyy anturille yhtä isona kuormana. Eli koska seosmittarin ottoimpedanssia (toivottavasti on oikea termi?) ei pääse muuttamaan, pitää MS:n ottoimpedanssi saada samaksi kuin seosmittarissa. Silloin molemmat lootat näkee anturilta saman lukeman.

Se kuinka MS:n ottoimpedanssia säädetään, saa joku paremmin mittaustekniikkaa tunteva selittää. Omista opinnoista on niin kauan aikaa, että varmaan menee pieleen jos yritän sitä ruveta arvailemaan...

-k
KariM
Megailija

Post by KariM »

MS:n lambdainputissa on päätevastuksena R29 (1Mohm). Tämän kun vaihtaa samanarvoiseksi kuin seosmittarissa niin silloin kummatkin näyttävät samaa. Minä laitoin kumpaankin 2Mohm jolloin kokonaiskuorma anturille näkyi edelleen 1Mohmina.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JTbo »

Ahaa, täytyypä tuota seosmittaria tutkia, se kun on mallia tee-se-itse :)
Volvo 360GL -88
AsA
Megasquirt aloittelija

Post by AsA »

Jatkan nyt vanhaa aihetta kun on aika samaa tavaraa.
Eli pitäis saada megan seosmittari sekä FMI 1.4 seosmittari toimimaan samasta yksipiuhasesta lambdasta. :?:
Eli FMI heittää ittensä tappiin kun tökkää megan piuhat kiinni, onkos kukaan mittaillu näitä vastuksia miten toimis, vai rupeenko vaan kokeilemaan millon rauhottuu. :?

Edittiä: Mites vaikuttaa kun zender diodi D11 päästää molempiin suuntiin ja arvauksia mikä tuon vois hajottaa, kun oon noita jo muutaman vaihtanu :roll:
Post Reply