
Volvo 740 turb-go-of
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Volvo 740 turb-go-of
Pannaan nyt tännekin rojektin alku. Ostin alkukeväästä 290tkm ajetun originaali 740 turbon. Auto on jonkun maailman aikaan maksanut omakotitalon hinnan ja ollut joskus jonkun kaupunginjohtajan vaimon autona tms. maailma muuttuu kaikkien onneksi ja minä yritän pistää hieman lisää puhtia noihin originaaliin 160:neen hevoseen. Alunperin tarkoitus oli virittää wanhaa 242 mallin volvoa, jossa oli jo 2,3l kaasutinturbomoottori (tein-itse-ja-säästin), joka toimi melko moitteettomasti, jättäen toisinaan parisataamilliä leveät mustat viivat jälkeensä. Tämän auton tuhoksi kävi tosin kuljettajansa kaasujalan lisäksi paikkakunnallamme vierraillut silminnäkemätön raekuuro, jonka jälkeen pellit olivat kuin keväinen kyntöpelto. Jos joku haluaa tutkia niin auto oli rivermeet 2006-näyttelyssä ENNEN tuhoa. mikään kaunokainen se ei tosin silloinkaan ollut. mutta tästä nykyisestä sitten tehdään se Cinderella, joka puolen yön jälkeen liihottelee noilla lähiteillä aivan ennenkuulumattoman kovia varttimaileja, ennenkuin uskaltautuu näyttämölle 

-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Kuvablogiin viskelen kuvia sitä mukaa kun muistan > http://kuvablogi.com/blog/5339/
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Projekti jäissä toistaiseksi. Auto odottaa tallissa, että omistajalla alkaisi tulla inspiraatiota. Kaksi moottorivaihtoehtoa on ollu mielessä:
Vinokone B21+ -405 tai -531 kansi, tähän ois palikat melkein valmiina
Tinalohko B5234, Tähän ei ole mitään palikoita, mutta projektina ois haastavampi ja opettavampi
Ja turbovitosen äänet 
Vinokone B21+ -405 tai -531 kansi, tähän ois palikat melkein valmiina
Tinalohko B5234, Tähän ei ole mitään palikoita, mutta projektina ois haastavampi ja opettavampi


Ehkäpä se vinokone siltikin.. Siitäkin saa pourua hyvin ja isokannella vähä paremmin kuin pikkukannella. Jokatapauksessa kansia kannattaa kaivauttaa isosti sekä isoa nokkaa laitella.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII