
nissan 1.8t
Moderator: Masi_K
nissan 1.8t
oiskohan kellään tietoa kyseisen/vastaavan auton squirttaamisesta? ruiskun osaltahan sen pitäisi hoitua suht helposti, mutta entässytkät..miten noiden sytkien kanssa kannattaisi alkaa toimia kun niitähän on ne neljä erillistä puolaa.. 

tossahan se nissanin kaavio löytyy http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Ekaks pitäis tietää millanen triggeripyörä siellä on alunperin, vai onko kuten monessa japsissa, eli kampuralla yks hammaspyörä, ja sit nokalla 1hammas/kierros.
Sitten pitäis tietää onko siellä HALL vai VR-anturi...
Sen jälkeen puolat, että ovatko sisäänrakennetuilla transistoreilla (3-5 johtoa, +, -, ohjaus), vai vain "tyhmiä", eli + ja - (2-johtoa).
Jos puolat ovat "tyhmiä" tarvitaan esim. VB921:set "virranvahvistimiksi", ja jos ovat transistoreilla, niin ohjaus ylösvetovastuksella megan levyltä suoraan LED ulostuloilta.
Sitten pitäis tietää onko siellä HALL vai VR-anturi...
Sen jälkeen puolat, että ovatko sisäänrakennetuilla transistoreilla (3-5 johtoa, +, -, ohjaus), vai vain "tyhmiä", eli + ja - (2-johtoa).
Jos puolat ovat "tyhmiä" tarvitaan esim. VB921:set "virranvahvistimiksi", ja jos ovat transistoreilla, niin ohjaus ylösvetovastuksella megan levyltä suoraan LED ulostuloilta.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Täs on tuon nissanin ca18et koneen.
SYTYTYSJÄRJESTELMÄ
Sytytyspuola: Merkki:Hitachi
Sytytyspuola: Tyyppi:C6R-246
Sytytyspuolan jännite navalla: + etuvastuksen kanssa V: 11,0
Ensiökäämin Resistanssi: Ohm:1,3-1,7
Toisiokäämin Resistanssi: Ohm:6800-10200
Virranjakaja (ECM): Merkki:Hitachi
Sytytysjärjestys: 1-3-4-2
Viritysolosuhteet:
Sytytyksen Ajoitus - Perusenn. EYKK: Moottori/rpm:15±1/750
Sytytyksen Ajoitus - Vaihtoehtoinen: Moottori/rpm:AT=15±1/800
Sytytysennakon Tarkistus: Moottori/rpm:ECM controlled
SYTYTYSJÄRJESTELMÄ
Sytytyspuola: Merkki:Hitachi
Sytytyspuola: Tyyppi:C6R-246
Sytytyspuolan jännite navalla: + etuvastuksen kanssa V: 11,0
Ensiökäämin Resistanssi: Ohm:1,3-1,7
Toisiokäämin Resistanssi: Ohm:6800-10200
Virranjakaja (ECM): Merkki:Hitachi
Sytytysjärjestys: 1-3-4-2
Viritysolosuhteet:
Sytytyksen Ajoitus - Perusenn. EYKK: Moottori/rpm:15±1/750
Sytytyksen Ajoitus - Vaihtoehtoinen: Moottori/rpm:AT=15±1/800
Sytytysennakon Tarkistus: Moottori/rpm:ECM controlled