Kun tuo kosla on nyt siinä kunnossa että sitä voi liikutella ja hurisutella, pääsin viimeinkin noiden säätötoimien ääreen ja tyhjäkäyntihän se on tietenkin hukassa nyt alkjaisiksi. Kone on Zeteci Escortista (1.8 '94) ja siinä on Voordin orkkis idlesysteemi, ja megaan on tehty tarvittavat muutokset tuota varten.
Kun idle controlliksi valitaan B&G on-off, kone lähtee kaasuun koskematta käyntiin, käy sellaista 1500 käyntiä kunnes warmuppi menee pois päältä ja kierrokset nousee noin kahteen tonniin. Kun moottorin lämpö tapaa 90 asteeseen, sammuu fidle merkki megatunessa ja niin sammuu konekin. Tästä mä päättelen että johdotus ja lautaan tehdyt muutokset on reilassa koska jotain tapahtuu kuitenkin.
Kun vaihdan idle controlliksi PWM - joka se käsittääkseni pitäisi tapauksessani olla - en saa konetta sen enempää starttaamaan kuin pysymään käynnissä ilman kaasupolkimella operointia. Olen noita idle control ja idle control (closed loop settings) valikoita roplannut parhaan käsitykseni mukaan mutta ei minkäänlaista vaikutusta yhtään mihinkään. Ei ole vehkeitä tässä nyt käsillä joten en pääse heittämään esimerkkejä asetuksistani, mutta yhtä sun toista olen jo kokeillut.
Päällimmäisenä silmään pistää se että asetuksen ollessa PWM, megatunessa ei missään tilanteessa pala tuo fidle merkkivalo ja se ei varmaan ole ihan oikein.
'Muita valikoita roplaamalla' olen saanut koneen nyt jo siihen jamaan että se käy ihan nätisti 900rpm:stä ylöspäin kun vaan kaasupolkimella operoi sopivasti, joten muut asetukset lienee jo ainakin jotakuinkin kartalla.
Mitä mä nyt olen unohtanut :-/
Säätötoimien aloitus / Tyhjäkäynti pitäs eka löytää
Moderator: Masi_K
Säätötoimien aloitus / Tyhjäkäynti pitäs eka löytää
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)