Terve,
Olenpa tässä suunnitellut ihan harrastemielessä asentaa megasquirtin taikaratsuuni. Olen lueskellut noita ohjeita mutta haluaisin vielä varmistaa että mitä tarvitsen jos haluan siis ohjata ruiskua nyt aluksi ja ehkä myöhemmin myös sytytystä. Tälläisiä tietoja löysin suuttimiin daihardin sivuilta:
Eli auto on Daihatsu Applause XI 1.6 16V EFI vm '91
Engine: HD-E 1589cc ( 1.6 16V EFI )
Flow Rate ( cc/min ): 190(184)
Nominal Pressure ( kPa ): 250 kPa
Coil Resistance ( ohms ): 12,8
Eli tälläinen roppelo. Onkohan tuossa autossa jo tarkoitukseen sopiva bensapumppu ja muut härpäkkeet?
Tuohon vielä sen verran lisäystä että tarviiko kyseiseen vehkeeseen vaihtaa suuttimet vai onko nuo omat riittävät/toimivat tähän tarkoitukseen?
Kiitokset jo etukäteen, ja toivottavasti tuli oikealle alueelle.
Daihatsu Applausen squirttaus
Moderator: Masi_K
Efi kun jo valmiiksi on niin monet osat sopii sellaisenaan, ellei kaikki.
Bensapumppuna menee vanha, anturit joudut mittaamaan mutta saa käymään, jos suuttimet piisaavat nykyiselle teholle niin ne riittää myös megan kanssa.
Kaasunasentoanturin kun myös mittaat että onko potikka tyyppinen, jos on niin se käynee myöskin, jos on mallia kytkin niin täytyy vaihtaa.
Bensapumppuna menee vanha, anturit joudut mittaamaan mutta saa käymään, jos suuttimet piisaavat nykyiselle teholle niin ne riittää myös megan kanssa.
Kaasunasentoanturin kun myös mittaat että onko potikka tyyppinen, jos on niin se käynee myöskin, jos on mallia kytkin niin täytyy vaihtaa.
Jeps, eli tarvitsen siis vain tuon MS V2.2 Boardin jonka Partcosta voi tilata, myöhemmin siihen voi sitten lisäillä tarvittaessa tavaraa esimerkiksi sytytyksen ohjauksen ja niin edelleen?_P_ wrote:Efi kun jo valmiiksi on niin monet osat sopii sellaisenaan, ellei kaikki.
Bensapumppuna menee vanha, anturit joudut mittaamaan mutta saa käymään, jos suuttimet piisaavat nykyiselle teholle niin ne riittää myös megan kanssa.
Kaasunasentoanturin kun myös mittaat että onko potikka tyyppinen, jos on niin se käynee myöskin, jos on mallia kytkin niin täytyy vaihtaa.
Tulkitsinko ohjeita oikein kun nähtävästi tuossa nuo suuttimet ovat suurimpedanssisia, joten mitään PWM/Etuvastus/Flyback Board- kikkailuja ei tarvita? Suuttimia kyseisessä vehkeessä on siis neljä kappaletta. Ja yritän nyt ainakin ensin vakiosuuttimilla saada systeemin toimimaan.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Juuri näin.Rival wrote: Jeps, eli tarvitsen siis vain tuon MS V2.2 Boardin jonka Partcosta voi tilata, myöhemmin siihen voi sitten lisäillä tarvittaessa tavaraa esimerkiksi sytytyksen ohjauksen ja niin edelleen?
Tulkitsinko ohjeita oikein kun nähtävästi tuossa nuo suuttimet ovat suurimpedanssisia, joten mitään PWM/Etuvastus/Flyback Board- kikkailuja ei tarvita? Suuttimia kyseisessä vehkeessä on siis neljä kappaletta. Ja yritän nyt ainakin ensin vakiosuuttimilla saada systeemin toimimaan.