ca18det +ruutta

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
wannabetuner
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sun Oct 15, 2006 17:32

ca18det +ruutta

Post by wannabetuner »

eli 200sxään olisin laittamassa polttoaineen ohjausta.
Mutta koska en ole mikään sähkömies (kaukana siitä) niin nämä ei oikein nämä topicit aukene :(
Tarkoitus olisi yksinkertaisesti ohjata ruiskua megalla, ja ehkä syttyä. ehkä ahtopainetta.
mutta pääasia olisi tuo polttoaine.
Joten nyt valikoituja kysymyksiä:

1. Minkälainen mega soveltuu minun tarkoitukseeni parhaiten? (2.0,2.2,2.4 vai mitä niitä oli)?

2. Mikä ohjelmisto siellä pitää olla (vai liittyykö tämä tuohon ykköseen):D?

3. Onko hankala kytkeä autoon? (tämä riippuu varmasti asentajan itsensä taidoista, mutta näin perusasiat ymmärtävä mutta ei pro?)

4.Mitä huomioitavaa olen jättänyt huomioimatta?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

1) Perus Mega riittää aluksi (ver 2.2) tosin ver 3 laudalla on valmiina enemmän ominaisuuksia ja siihen on helpompi lisätä tavaraa, mutta kyllä 2.2:sellakin pärjää. Tässähän on se vitsi, että partco myy tuota v 2.2:sta piraattina, jolloin sen hankkiminen on helpompaa.

2) extra-koodi käy ihan alusta saakka, koska voit jättää tarpeettomat ominaisuudet pois. toisaalta kun opettelee megatunella extran käytön on helppo ottaa myöhemmin tarvittavat ominaisuudet käyttöön.

3) Auton omien johtojen käyttö on luonnollisesti helpointa,joten kytkentäkaavioiden lukeminen kannataa olla hallussa (ja kytkentäkaaviot ko. autosta ). Sinänsä mega on melko simppeli johdotusten suhteen. Auton omia antureita voi käyttää soveltuvin osin (esim. imuilman lämpö,moottorin lämpö, sytytyksen anturit).

4) Jos aiot lisätä ahtopaineita runsaasti joutunet vaihtamaan suuttimet tai laittamaan lisäsuuttimet alkuperäisten lisäksi. Lue megamanuaali, sieltä löytyy paljon tietoa niihin kysymyksiin joita monet täällä jatkuvasti esittävät. Jos et ole kovin varma elektroniikan rakentelutaidoistasi, jätä laitteen kasaaminen jollekin joka sen hallitsee. On helpompi asentaa varmasti toimiva laite autoon, kun alkaa etsimään vikoja silloin kun kaikki "pitäisi" olla kunnossa ja syy on lopulta joku pieni tinasilta laudalla.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
wannabetuner
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sun Oct 15, 2006 17:32

Post by wannabetuner »

juu näin olen ajatellut asian toteuttaa:

Sitten kun tiedän tarkalleen että mitä tarvitsen niin laitan tänne foorumille ostoilmoituksen ja ostan valmiin paketin.

Asennus hoituisi siten että itse tiedän kaikki anturit ja sensorit auton konehuoneesta että ne löytyvät kyllä, ja kaveri on sähkömies joka räplää sitten megan kanssa ja saa sitten vain huudella että mikä piuha tulee mihinkäkin laitteeseen.

Autossa tullaan käyttämään 1bar-2bar paineita ja suuttimet ym. tekninen hommeli on hoidossa ja isoa (autossa n.400hp tavoite) , megamanuaalinkin luin läpi mutta siellä ei kerrottu että mitä eroja näillä kaikilla ohjelmilla on toisiinsa että en tiedä mikä tähän soveltuisi parhaiten :?

Viisas mies lastuttaisi vain autonsa mutta siinä on vain se nakki että sen jälkeen ei konehuoneeseen kosketa, tällä saisi aina säätää uudestaan arvot kohdalleen kun on jotain tehnyt:)
wannabetuner
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sun Oct 15, 2006 17:32

Post by wannabetuner »

juu näin olen ajatellut asian toteuttaa:

Sitten kun tiedän tarkalleen että mitä tarvitsen niin laitan tänne foorumille ostoilmoituksen ja ostan valmiin paketin.

Asennus hoituisi siten että itse tiedän kaikki anturit ja sensorit auton konehuoneesta että ne löytyvät kyllä, ja kaveri on sähkömies joka räplää sitten megan kanssa ja saa sitten vain huudella että mikä piuha tulee mihinkäkin laitteeseen.

Autossa tullaan käyttämään 1bar-2bar paineita ja suuttimet ym. tekninen hommeli on hoidossa ja isoa (autossa n.400hp tavoite) , megamanuaalinkin luin läpi mutta siellä ei kerrottu että mitä eroja näillä kaikilla ohjelmilla on toisiinsa että en tiedä mikä tähän soveltuisi parhaiten :?

Viisas mies lastuttaisi vain autonsa mutta siinä on vain se nakki että sen jälkeen ei konehuoneeseen kosketa, tällä saisi aina säätää uudestaan arvot kohdalleen kun on jotain tehnyt:)
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Megamanuaali on perusmegan opas ja se on hyvä lukea että ymmärtää pohjan jolle laite rakentuu. Extra-koodi on edelleenkehitelmä jonka avulla megasta saa huomattavasti kattavamman laitteen. Turbokoneeseen melkein extra on tällähetkellä parempi vaihtoehto. Jos sulla on kovinkin isot suuttimet tulossa kakkua antamaan niin hi-res-extra koodilla saapi tarkemmin ohjattua niitä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

Kannattaa käydä lukemas extran manuaali
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
siellä on paljo lisää
Post Reply