vag puolat/cop sytytys/ kipinä hukassa
Moderator: Masi_K
vag puolat/cop sytytys/ kipinä hukassa
eli laitoin autoon 2x2 hukkispuolan tilalle 1.8t golffin cop puolat (vag) ja kytkeny ne niin että toimii hukkakipinä tyylillä.. tilasin samalla valmiin piuhasarjan joten kytkennät pitäisi olla ok samoten kuin asetustenkin tai ainaki näillä toimi ennen.. latausajat muutin tosin ohjearvoihin näille puolille.. mutta jostain syystä ei toimi.. hörähtää käyntii nätisti mutta kun starttauksen lopettaa niin sammuu.. ja sitten jos yhdestä puolasta ottaa liittimen irti ja yhdistää virran maahan toimii hieman paremmin????

Last edited by PaPu on Sun Feb 18, 2007 21:24, edited 1 time in total.
kun vectralla ajaa ei riemulla rajaa..
on uudet.. virta on bensapumpun releeltä.. nyt tosin ei tuu kipinää ollenkaa... eikä edes vanhoilla sytty osilla et boksilta luulatavasti kärähtäny jotai.. piuhotukset oon tarkistanu ja ne on kunnossa.. eli mitäs tuolla boksilla on sellasia mitkä vaikuttaa tohon.. kierrosluku tieto tulee ja kaikki muu toimii.. koodin oon ajanu uusiks.. 
kun vectralla ajaa ei riemulla rajaa..
s
oletko testannut ulostulot ledillä? et vilkahteleeko silloin kun pitäisi tulla kipuna. yleismittarikin käy.
sit luin jotain aikaisemmin täältä että jotkut puolat vaatii sellaise tulpat joissa ei ole vastusta. tai jotain siihen suuntan, et sattunut kokeilemaan niitä cop puolia sellaisilla tulpilla missä ne on alkuperäis asennuksena? et kokeilisit saada kipuna niillä tulpilla mitkä tuossa 1.8t golfissa on alunperin.
sit luin jotain aikaisemmin täältä että jotkut puolat vaatii sellaise tulpat joissa ei ole vastusta. tai jotain siihen suuntan, et sattunut kokeilemaan niitä cop puolia sellaisilla tulpilla missä ne on alkuperäis asennuksena? et kokeilisit saada kipuna niillä tulpilla mitkä tuossa 1.8t golfissa on alunperin.
Re: vag puolat/cop sytytys/ kipinä hukassa
Jos tosiaan olet yhdistänyt megalta tulevan johdon maihin, niin olet luultavasti rikkonut megasta jotain. Miksi ihmeessä näin menit tekemään?PaPu wrote: jos yhdestä puolasta ottaa liittimen irti ja yhdistää virran maahan toimii hieman paremmin????
En tiedä miten asianlaita on mutta aloituksen perusteella voisi kuvitella että olet vain kytkenyt orggiksen johtosarjan ja sitten jotain suoria kytkentöjä maihin sen enempää asioita miettimättä?
En oikein tolkkua ottanut mitä on todella tehty ja mitä kytketty. Erityisesti valmiiden johtosarjojen kanssa tulisi tarkistaa kytkennät, jos itse tekee niin tietää jo tekovaiheessa mitä on kytkemässä ja miten. Valmiit on aina vähän arpoja. Aloittaisin siitä että mittaisin/tarkistaisin johtosarjan liittimet ja kytkennät niin että tietäisi puolille menevän kaiken niinkuin pitää. Jos et tiedä miten ne pitää mennä niin sitten tutkimaan asiaa.
Mitä tulppiin tulee niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä tarttet tulpat joissa korkea vastusarvo. Kannattaa myös käyttää hakua foorumilla aiheen tiimoilta.
En oikein tolkkua ottanut mitä on todella tehty ja mitä kytketty. Erityisesti valmiiden johtosarjojen kanssa tulisi tarkistaa kytkennät, jos itse tekee niin tietää jo tekovaiheessa mitä on kytkemässä ja miten. Valmiit on aina vähän arpoja. Aloittaisin siitä että mittaisin/tarkistaisin johtosarjan liittimet ja kytkennät niin että tietäisi puolille menevän kaiken niinkuin pitää. Jos et tiedä miten ne pitää mennä niin sitten tutkimaan asiaa.
Mitä tulppiin tulee niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä tarttet tulpat joissa korkea vastusarvo. Kannattaa myös käyttää hakua foorumilla aiheen tiimoilta.
Tiara Kit Car - MsnS-E
eli nyt toimii.. boxilta vaihdoin sen kilosen vastuksen 100 ohmiseen millä ohitetaan se led kun otetaan se sytkäulostulo lediltä ja samalla vaihdoin pari transistoria mitkä sytkää ohjaa.. tosin jostain syystä poltti nyt boxilta suutin fettien driver piirin.. ja ties sitten mitä muuta.. jossai mättää ja pahasti.. prkl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kun vectralla ajaa ei riemulla rajaa..
-
j-m kujala
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
Noni, kierrokset alas, tässä vähän apuja toivonmukaan.
Itellä siis Volvon punalohko 2,5L 16v pannu, jossa VW 1,6FSI puolat sekventiaalina, eli aito COP.
Triggerinä 20-1 ratas nokalla ja honeywellin anturi.
Tulppina NGK BPR6ES, eli vastustulpat, TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ, EI TOIMI vastuksettomien kanssa!
Ainakin 1,6FSI puolat haluavat 2x maadoituksen sisään, kato tuolta mun topicista, ja sitten +12v joka on bensapumpun releen kautta.
Sitten triggeröinnin haluavat niin, että virta päällä kokoajan, paitsi kun virta katkaistaan, ni tulee kipinä. Dwellit laitoin muistaakseni 1,8ms ja 3,6ms.
Kytkentä megan levylle niin MUISTKAANSENI, että noiden ledien trankulta tulee ylösveto +5v 330ohm vastuksen kautta, ja sytytysasetus NON inverted. Sulakkeeksi puolille YKSI 15A. Jos laitat enemmän saattaa puolat kärähtää, jos vähemmän, ni kärähtää starttauksessa.
10A ei rittänyt.
Kerros pinnijärjestys puolista, ja mitä olet mihinkin kytkenyt.
Noi 1,6FSI puolat ovat 2cm liian lyhyet volvon punakoneeseen, eli olen 1,8T puolia katsellut, ymmärtääkseni niissäkin sisäärakennettu IGBT, eli toimivat samalla kytkennällä kun 1,6FSI puolat, mutta pinnijärjestys eri.
Itelläkin 1,8T piuhasarja, josta vaihdoin johtojen paikat omiin tarpeisiin sopiviksi.
Vieläkös kalsketilla on saatavilla näitä puolia ja piuhasatseja? Häneltä viime kesänä omani tilasin
Itellä siis Volvon punalohko 2,5L 16v pannu, jossa VW 1,6FSI puolat sekventiaalina, eli aito COP.
Triggerinä 20-1 ratas nokalla ja honeywellin anturi.
Tulppina NGK BPR6ES, eli vastustulpat, TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ, EI TOIMI vastuksettomien kanssa!
Ainakin 1,6FSI puolat haluavat 2x maadoituksen sisään, kato tuolta mun topicista, ja sitten +12v joka on bensapumpun releen kautta.
Sitten triggeröinnin haluavat niin, että virta päällä kokoajan, paitsi kun virta katkaistaan, ni tulee kipinä. Dwellit laitoin muistaakseni 1,8ms ja 3,6ms.
Kytkentä megan levylle niin MUISTKAANSENI, että noiden ledien trankulta tulee ylösveto +5v 330ohm vastuksen kautta, ja sytytysasetus NON inverted. Sulakkeeksi puolille YKSI 15A. Jos laitat enemmän saattaa puolat kärähtää, jos vähemmän, ni kärähtää starttauksessa.
Kerros pinnijärjestys puolista, ja mitä olet mihinkin kytkenyt.
Noi 1,6FSI puolat ovat 2cm liian lyhyet volvon punakoneeseen, eli olen 1,8T puolia katsellut, ymmärtääkseni niissäkin sisäärakennettu IGBT, eli toimivat samalla kytkennällä kun 1,6FSI puolat, mutta pinnijärjestys eri.
Itelläkin 1,8T piuhasarja, josta vaihdoin johtojen paikat omiin tarpeisiin sopiviksi.
Vieläkös kalsketilla on saatavilla näitä puolia ja piuhasatseja? Häneltä viime kesänä omani tilasin
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
-
Volkkarijermu
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Hetkonen... jos puolat haluavat ohjausvirran "koko ajan" ja se pätkäsemällä tehdään kipinä, niin eikös sytkäasetus pidä olla inverted? Jos käytetään ledilähtöjä 17/19 jne, niin non invertedillähän prossu antaa trankulle ohjausta koko ajan (kun ei tehdä kipinää), jolloin myöskään puolalle ei tuu ohjausta. Invertedillä prossu ei anna trankulle ohjausta ja sytkän ylösveto on ylhäällä ja puola saa ohjauksen?volvoman wrote: Sitten triggeröinnin haluavat niin, että virta päällä kokoajan, paitsi kun virta katkaistaan, ni tulee kipinä. Sytytysasetus NON inverted.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!