suuttimet ei toimi vaikka kipinää tulee
Moderator: Masi_K
Cranking pw on 4ms nyt näyttää pw mittarikin oikein, mutta auto ei käynnisty. edelleenkin on bensaa tankissa. startatessa led 17 palaa kokoajan. kaikki pitäisi olla nyt kohdillaan mutta auto ei vain käynisty. on kokeiltu apuvirrallakin, mutta ei. Nyt pitäisi jotakin keksiä että saataisiin auto tulille.
Pw näyttää startatessa noin 4. kipinää tulee, ajoitusta en ole tarkistanut. Ei kai tuo ajoitus voi kovin paljoa väärinkään olla tuolla edis systeemillä? koodi on tuo 24s19 tai jotain semmosta. Suuttimet ei napsu. pumppu pyörii myös startatessa ja bensakin haisee hiukan pakoputkessa. Pitää varmaan käyttää suuttimet irti ja katsoa tuleeko sitä bensaa. Kipinänkin olen testannut irtonaisella tulpalla enkä niillä jotka ovat paikoillaan, voihan se vika tulpissakin olla. No täytyy käydä taas tallissa näppäilemässä, jospa tuo kohta käynnistyisi.
Vika tosiaankin oli johdotuksissa. Mulla oli puolien johdot menny vääriin puoliin eli puolan a johto oli puolalla b ja toisinpäin. Vika oli myös megatunen asetuksissa, eli se pwm oli 0.1 ja nyt se on neljä. Käänsin puolan johdot ja heti auto yritti käynnistyä, mutta startti oli jo niin palanut että se ei jaksanut enään pyöräyttää (apuvirralla hiukan liikaa starttailtu). Ostan uuden startin ja sitten uudella innolla tekemään säätöjä=)
Edelleen painitaan megan kanssa. Projekti on ollut jonkin aikaa jäähyllä, mutta nyt näyttää meri jäätyvän ja radalle tekisi mieli.
Tällä hetkellä startatessa kaikki mittarit näyttää järkeviä arvoja rpm=200 ja yli, pw 4ms. dutycycle 2%. lämpötilat yms on ok. Auto ei edelleenkään tahdo käynnistyä. Starttipilotilla auto pörähtää mutta ei jää käymään.
Käytin suuttintukin irti ja kokeilin startata= suuttimet ei suihki. Mikähän kumma tuossa on vikana kun kaikki on asetukset tuntuisi olevan ok, mutta suihkut ei toimi. Suuttimille tulee virtaa. kipinää tulee. megan maadoitukset ok. Johdot katsottu monesti. Koodi ajettu parikertaa uusiksi. ase taulukot ok. warmup asetukset ok. Mikä voisi vielä vaikuttaa käynnistykseen.
Tällä hetkellä startatessa kaikki mittarit näyttää järkeviä arvoja rpm=200 ja yli, pw 4ms. dutycycle 2%. lämpötilat yms on ok. Auto ei edelleenkään tahdo käynnistyä. Starttipilotilla auto pörähtää mutta ei jää käymään.
Käytin suuttintukin irti ja kokeilin startata= suuttimet ei suihki. Mikähän kumma tuossa on vikana kun kaikki on asetukset tuntuisi olevan ok, mutta suihkut ei toimi. Suuttimille tulee virtaa. kipinää tulee. megan maadoitukset ok. Johdot katsottu monesti. Koodi ajettu parikertaa uusiksi. ase taulukot ok. warmup asetukset ok. Mikä voisi vielä vaikuttaa käynnistykseen.
Suuttimet ovat korkeaohmiset. Asetukset megamanualin mukaiset, time treshold 25.4 ja current limit 100%. Useita eri cranking pulse widht arvoja on kokeiltu. Onko koskaan ollu prossussa sellaista vikaa, että kaikki näyttäis olevan oikein mutta suuttimet ei toimi? Suuttimille tulee 12v ja johdot on megan liittimessä oikeassa kohdassa. Bensaa on edelleen tankissa, tosin se alkaa kohta käymään jo vanhaksi 

mulla 760 cc/min suuttimet ja käynnistyksessä näyttäis lämpöisenä olevan PW 3.7 ja hyvin on startannutTurbiini wrote:Kuinka isot suuttimet? tuo 4ms kuulostaa aika pieneltä, mulla ladassa hieman yl i400cc/min suuttimet ja pw käynistettäessä lämpöisenä 10 ja kylmänä 20.

ja kyllä se suuttimien avautuminen pitäis kuulua aivan selvänä napsahteluna, jos kaikki on ok, kun laitat virrat päälle, onko muuten sulla ryypytys toiminto päällä, se auttaa kummasti käynnistyksessä

minä käytän itse sitä "kahdesti" vaihtoehtoa, eli aina, kun virta kytketään megaan suuttimet ruiskauttavat kahdesti "ryypyn" tuolla asetuksella ainakin tuo mun kone on ollut hyvä lähtemään käyntiin, ilman tuota ryyppyä on turha mun ainakaan sahata konetta, ei lähde käyntiin tai edes lupaa...mk2 16v wrote:Suuttimet on rs2000 escortin suuttimet, vihreät. En tiedä paljonko ne työntää. Mistä sen ryypytys toiminon saa päälle? Onko se semmonnen, että kun painaa kolme kertaa kaasun pohjaan virran ollessa päällä niin ryyppy menee päälle? Jos on selleinen niin ei ole päällä.
ryypyn asetuksethan löytyy tuolta crank/warmup valikon takaa, sieltä cranking settings ja siinä ne on heti ensimmäisenä ne vaihtoehdot, kuinka ja koska ryyppyä annetaan...
olisko tuosta mun keskeneräisestä ohje sivusta apua tässä asiassa

ryyppy asetukset
Saarien foorumeita lukiessa http://www.rs2000-16v.co.uk on muistaakseni tullut vastaan lukuja väliltä 220-230cc/min. Varmaa tietoa ei ole tullut vielä vastaan.mk2 16v wrote:Suuttimet on rs2000 escortin suuttimet, vihreät. En tiedä paljonko ne työntää.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
Tuolta vois numeron perusteella löytyä.
Tuolta vois numeron perusteella löytyä.
no, ainakin homma pitäis olla kunnossa megan osaltamk2 16v wrote:Suuttimet napsuu kahdesti ku laittaa virrat päälle, eli ryyppy asetukset on OK. Pw n7ms. Kone ei käynnisty. Starttipilotilla pörähtää heti, mutta ei jää käyntiin. Voisiko suuttimet olla paskana?

Suuttimet on sakemannilta ebaysta ostettu. Voiko suuttimia mittaamalla testata? Yritin pyöritää vanhoilla toimivilla suuttimilla, mutta ne ei suihkinu. En kyllä saanu kunnon painettakaan kun suutin irtosi tukista. Meneekö suuttimet yleensä helposti rikki? en ainakaan ole kuullut että korkeavastuksiset menisi helposti rikki. Voihan ne tietty olla tukossa.
eikös ne korkeaoomiset kestä ihan hyvin sen testauksen 12 voltilla, eli jos suutintukkiin saa bensanpainetta, kun suuttimet on irti koneesta ja jokaisen suuttimen alle vielä kippo, niin näkee suihkiiko ne samaa määrää... tai siis suihkiiko edes mitään...mk2 16v wrote:Suuttimet on sakemannilta ebaysta ostettu. Voiko suuttimia mittaamalla testata? Yritin pyöritää vanhoilla toimivilla suuttimilla, mutta ne ei suihkinu. En kyllä saanu kunnon painettakaan kun suutin irtosi tukista. Meneekö suuttimet yleensä helposti rikki? en ainakaan ole kuullut että korkeavastuksiset menisi helposti rikki. Voihan ne tietty olla tukossa.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
Yleensä en starttaa kaasu pohjassa, mutta olen myös kokeillut kaasupohjassakin startata.
Pitää vielä tarkastella nokkien ajoitusta. Koneen alakerta on dohc 8v sierrasta, kansi rs2000 16v escosta ja imusarja scorpiosta. Nokkien ajoitukset on hieman erit kuin sierrassa. Imuventtiileillä oli samat ajoitukset, mutta pakonokalla oli 7 astetta myöhäisempi avautumisaste kuin sierrassa. Voiko näin pieni vaikuttaa niin paljon että ei käynnisty?
Pitää vielä tarkastella nokkien ajoitusta. Koneen alakerta on dohc 8v sierrasta, kansi rs2000 16v escosta ja imusarja scorpiosta. Nokkien ajoitukset on hieman erit kuin sierrassa. Imuventtiileillä oli samat ajoitukset, mutta pakonokalla oli 7 astetta myöhäisempi avautumisaste kuin sierrassa. Voiko näin pieni vaikuttaa niin paljon että ei käynnisty?