Elikkäs olis tollanen rst esco vuodelt 87 ja pitäis saada mega kiinne...
mitä siihen terttetaan ja kuinka vaikee homma sellaselle joka ei noit hommii oo vielä tehny?
Kun ei tähän nyt kukaan ole vastannut niin kai mä voin illan ratoksi heittää tähän muutaman sanan näin aloittelijapohjalta. Saattaa mennä pieleenkin.
Tollasessa Escortissahan on mekaaninen ruisku, eli periaatteessa ihan kaikki pensapumppua lukuunottamatta menee uusiksi tai vaatii ainakin askartelua. En tiedä millaiset suutimet tuollaisessa on, mutta sen lisäksi että nekin jokatapauksessa pitää vaihtaa, ne on todennäköisesti myös sellaiset ettei niiden paikalle suoraan pysty EFIlle sopivia suutimia heittämään. Eli imusarja tai suutintukki - miten ne nyt onkaan asennettu - menee vaihtoon.
CVH koneitahan on tehty myös EFIllä joten valmiita efi-imusarjoja kyllä löytyy, mennee lähes heittämällä myös vanhempaan. Turbon paineputken joutuu sitten tietenkin taas sovittamaan erikseen tuolle imusarjalle. Kuten tietysti kaasuvaijeri ynnä muut pikkunippelit.
Kampiakselin asentotunnistinsysteemihän tuohon pitää myös värkätä, eli 36-1 ratas hihnapyörään tai sitten EFIn vauhtipyörää ja sen anturia soveltamalla. Sikäli kun se vauhtipyörä taas käy suoraan tuohon moottoriin..
Ja tietenkin megan koko johtosarja pitää väsätä, jo olemassaolevista piuhoituksista - joita tuollaisessa mekaanisella ruiskulla olevassa vehkeessä ei edes paljoa ole - ei ole apua.
Että tuosta nyt alkajaisiksi, ei se ihan tuosta vaan käy. Mutta tulee kyllä väistämättä mieleen että miksi? Jouhevampi toiminta ja polttoainetalouden parantuminen (?) ei ainakaan mua motivoisi noin mittavaan remonttiin, ja tehojahan noista otetaan tuollakin polttoainejärjestelmällä + muilla muutoksilla 200+ joten ei se polttoainepuolen rakentaminen ehkä ihan ensimmäisten virityshommien listalla ole tuollaisessa autossa.. Tulipa pitkä lause.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
CVH EFi-imusarja on varmaan helpoin tapa ja ei ne paljoa maksa. Suuremmat suuttimet vaan kiinni niin pääsee jo pitkälle. Kaasuvaijeriksi käy -91 EFi:n vaijeri? Tai en tiedä minkälainen on RST:ssä vaijeri polkimen päästä, mutta CRSC:n foorumilta selvinnee on tainnut JesseT joskus aiheesta kirjoittaakkin.
Miksi? Miksi ei? Saahan tuolla nyt jotain säädettävyyttä ruiskuun niin ei tarvi pelätä että on väärät seokset jne.
Se Efin vaijeri käy ja kaasupoljin täytyy vaihtaa efin tai kaasarin omaan tai tehdä nykyiselle modausta.
RST:n hall-anturillinen jakaja käy bolt-on tai toinen helppo on jo mainittu efin vauhtipyörä+edis.
Piuhoja menee valmiiksi suht hyvin, suuttimille täytyy ainakin vetää uudet piuhat. KE-jetti on ainakin tuossa autossa tällä ikää melkoisen vika-altis ja kyllähän sillä on briteissä saatu +250 lukuja bensankulutuksen ollessa jotain 400cid+blower koneen luokkaa ja suorituskyky kärsinyt melkolailla alipaineilla rankan seoksen johdosta.
Ja se lastu boksiin on aivan turhaa hintansa puolesta, sytkäennakkot ja muut megalla kuntoon ja on kuin toinen auto. Mun mielestä tuo on juurikin se ensimmäinen asia mitä tuohon kotteroon kannattaa tehdä.
Toinen voisi olla sen alkuperäisen +200tkm ajetun .36 pesäisen karretin viskaaminen pois.
Joo elikkä löytyy kyllä toi efin imusarja ja vauhtipallo jo... nyt pitäis löytää joku joka osais auttaa megan asennuksessa jotta ei mee homma ihan puihin.
onko sulla kaikki nuo sytkän osat? boksi kampiakselin asentotunnistimen anturi? ootko tehny kanteen suuttimille kolot vai onko sulla efin kansi siinä? mulla ois yks 1.6 cvh efi kone sähköineen päivineen