Säätämistä Dyno-rullien päällä
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
Johan on kallis paikka eikä tuolla ainakaan mainita että sais vääntömomenttia edes mitattua...
Täällä Oulussa on ainaki pari paikkaa huomattavasti halvempaa ja saapa väännnön mittauksetki yms. tehtyä...
Oulun seudulla asuville (ja miksei muilleki) voisin suosittella Jäälin autosäätöä (Prokkola), hyvää palvelua ja pätevä kaveri hommassaan, ja hinnat on kyl eriluokkaa ku esim. ylläolevassa linkissä...

Oulun seudulla asuville (ja miksei muilleki) voisin suosittella Jäälin autosäätöä (Prokkola), hyvää palvelua ja pätevä kaveri hommassaan, ja hinnat on kyl eriluokkaa ku esim. ylläolevassa linkissä...

CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
Itseasiassa vääntöähän noi kaikki penkit mittaa. Teho on tapa ilmoittaa väännön suhde kierroslukuun nähden. Eli jos sulla on teho tietyllä kierrosluvulla tiedossa niin siitä näkee heti väännönkin.
Teho on vääntö*rpm/vakio(riippuen käytetyistä yksiköistä).
Teho on vääntö*rpm/vakio(riippuen käytetyistä yksiköistä).
Last edited by risu on Fri Jan 19, 2007 11:42, edited 2 times in total.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Joo vaan eipä se vaan silti läheskään joka pajan lapussa lue muutaku noi tehot... Ei lue vääntöä eikä sitä millä kierrosluvulla se maksimivääntö olis ollu...risu wrote:Itseasiassa vääntöähän noi kaikki penkit mittaa. Teho on tapa ilmoittaa väännön suhde kierroslukuun nähden. Eli jos sulla on teho tietyllä kierrosluvulla tiedossa niin siitä näkee heti väännönkin.
kuka tuo toinen on?BlackZ wrote: Täällä Oulussa on ainaki pari paikkaa huomattavasti halvempaa ja saapa väännnön mittauksetki yms. tehtyä...
kuulin että kuivaniemessäki tulee kohta puolin mahollisuus säätää ruiskuautoja.
-
- Megasquirttaaja
-
- Megasquirt aloittelija
No mittaa ja säätäähän ne tuolla meidän ammattikorkean autolabrassakin ihan nelivetoautojakin...jake74 wrote:kuka tuo toinen on?BlackZ wrote: Täällä Oulussa on ainaki pari paikkaa huomattavasti halvempaa ja saapa väännnön mittauksetki yms. tehtyä...
kuulin että kuivaniemessäki tulee kohta puolin mahollisuus säätää ruiskuautoja.

Sporttiatuo säätää kanssa mekaruuttaa, siellä on ilmeisesti säädetty jo kymmeniä mega autoja.. tosin täytyy olla oma läppäri / softat mukana kun on niin monta eri versiota megasta.
olikohan nyt uusimmassa gti teippituning lehdessä se 400hp corolla missä on megasquirt niin takalasin kokoinen tarra missä lukee "dynotuned by sporttiauto"
olikohan nyt uusimmassa gti teippituning lehdessä se 400hp corolla missä on megasquirt niin takalasin kokoinen tarra missä lukee "dynotuned by sporttiauto"
Sporttiautossa kävin omaa megaani säätämässä ja auton penkitettävänä. Janne kertoi mihin suuntaan sytkää ja pensaa piti veivata ja näytti vaikutukset aina joka vedon jälkeen teho- ja vääntökäyränä. Säädöt tehtiin tottakai omalla läppärillä.
Dynotuned tarraa en saanut

Dynotuned tarraa en saanut

Megasquirt'n'Spark-extra @ Saab 900T16
-
- Megasquirt aloittelija
Sporttiautos tuo miunkin keksintö penkitetty ja samoin tavoin kuin edellä on mainittu ett omal läppäril jne.
Ensisäädöt tehtiin Esatech:illä kun se on lähellä kotikylää,sielläkin onnistui samal tyylil eli vedon jälkeen kertoi missä ongelmaa ja ite sai säätää,siellä oli minusta halpaakin,90e ja 1,5h-2h säädeltiin...
Ensisäädöt tehtiin Esatech:illä kun se on lähellä kotikylää,sielläkin onnistui samal tyylil eli vedon jälkeen kertoi missä ongelmaa ja ite sai säätää,siellä oli minusta halpaakin,90e ja 1,5h-2h säädeltiin...

Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Valkeakoskella harinen rullat löytyy mutta ei tietoo säätääkö
mega ruuttaa kun itte myyvät hesteckiä
http://www.hestec.fi/palvelut.htm
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Eivät säädä, kysäsin kerran.cortna wrote:Valkeakoskella harinen rullat löytyy mutta ei tietoo säätääkö
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
pitää muistaa sitten laittaa boikottiin tuo harisen firmaVolkkarijermu wrote:Eivät säädä, kysäsin kerran.cortna wrote:Valkeakoskella harinen rullat löytyy mutta ei tietoo säätääkö

Mulla on joku muistikuva että joku ois harisellaki megaa käyny säätämässä. Karttojen rukkaamiset pitää tehdä itse läppärillä, eli firman puolesta ei läppäriin kosketa mutta kai sieltäki kerrotaan missä ollaan pielessä. Varmaan näin toimitaan valtaosassa dynopaikkoja.
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Megasquirt aloittelija
Onkos meillä uusia operaattoreita tiedossa näihin hommiin?
Onhan tässä threadissa noita jo ollukin, mutta mä haen tässä nyt sellasta että mä vaan meen sinne ja maksan ja sillä sipuli. Suurin osa vaan näyttää olevan 'ne neuvoo miten ite säädät' mutta mua kiinnostaa 'vain maksaa'.
Helsinki-Hämeenlinna-Mikkeli-Imatra kaaren sisäpuoli olisi suotava, vaikka kyllä mä Sporttiautoonkin mailin väänsin. AMWorksiin mailasin, suapi nyt sitten nähä kuin 'avaimet käteen' säädön ne pystyy/suostuu Megalle toimittamaan. Toho threadin alussa mainittuun Street-Turboon en ole vielä kirjoitellut.
EDIT: Tuli jo näin SU iltapäivällä replyä Amworksista etteivät tee.
Onhan tässä threadissa noita jo ollukin, mutta mä haen tässä nyt sellasta että mä vaan meen sinne ja maksan ja sillä sipuli. Suurin osa vaan näyttää olevan 'ne neuvoo miten ite säädät' mutta mua kiinnostaa 'vain maksaa'.
Helsinki-Hämeenlinna-Mikkeli-Imatra kaaren sisäpuoli olisi suotava, vaikka kyllä mä Sporttiautoonkin mailin väänsin. AMWorksiin mailasin, suapi nyt sitten nähä kuin 'avaimet käteen' säädön ne pystyy/suostuu Megalle toimittamaan. Toho threadin alussa mainittuun Street-Turboon en ole vielä kirjoitellut.
EDIT: Tuli jo näin SU iltapäivällä replyä Amworksista etteivät tee.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Megan kohdalla avaimetkäteen-säätäjiä on kenties keskimääräistä vähemmän, koska nämä DIY-setit tapaavat liian usein olla turhan epämääräisiä puolittain toimivia rytöjä, joista kukaan (jos itse asentaja) ei ota selvää. Vaikka kuinka olisi tehty virallisten esimerkkien ja ohjeiden mukaan, ei dynopaja pysty siihen luottamaan, ja homma saattaa äkkiä mennä vianhauksi. Puolittain toimivaa ei taas kannata säätääkään, koska korjauksen jälkeen se on hukkaan mennyttä työtä.
Tee-se-itse, jossa paino on sanalla itse. En pyri arvostelemaan kenenkään asennuksia, vaan tuomaan ymmärrystä "me ajetaan/neuvotaan, sä säädät" -palveluille.
Tee-se-itse, jossa paino on sanalla itse. En pyri arvostelemaan kenenkään asennuksia, vaan tuomaan ymmärrystä "me ajetaan/neuvotaan, sä säädät" -palveluille.