entäpä megasquirtin tehovaikutus? mun autossa on 200hv turbokone. luulisi ilman kulkureitin olevan sen verran vapaampi MS:n myötä, että tehojakin tulisi lisää?
Mulla nousi teho 20 hv ja vääntö nous 40 nm kun vaihto ke-jetistä megasquirttiin.
Dynotettu molemmilla kerroilla, ekalla kerralla amw:llä ja toisellakerralla eräässä toisessa dynossa mikä on vertailujen mukaan erittäin tarkka.
tosin mulla vaihtu imusarja ja kaasuläppäkin isommaksi.
joo, mulla oli alunperin 1-pisteruisku tossa kii, joten maantieajo ei juurikaan tippunut (nykyään menee kuitenkin alle 7litran).
tosin sekalaisen ajon kulutus on pyöriny nyt tossa 7,5-8 litran pintaan. ottaen huomioon vielä talvisen ajanjakson, niin kulutus on asiallinen.
...niin ja onhan sitä potkua ja putkenpaukettakin tullut siinä sivussa kuviohin mukaan.
8.4L/100km oli pääsiäisreissun (~900km) keskikulutus, sisältää pääasiassa maantieköröttelyä cruisella rajoitusten sekä liikenteen puitteissa, plus muutaman kylmäkäynnistyksen. Ja sitten ~5km aivan sikarikkaalla, afr alle 10:1, ajoa kun MAP-anturille sekä bensanpaineensäätimelle menevä letku sattui tipahtamaan irti... Tuon verran se vakionakin kuluttaisi.
Kyllä itellä kulutus tippu jonnin verran megalla k-jettiin verrattuna vaikka samalla kasvo kuutiotilavuuskin pikkasen (poraus 81->82,5). Vielä kun joskus jaksais vääntää sytkänkin megalle niin....
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)