Kuinka herkkiä ovat nuo johdot häiriöille mitkä mulla lähtee noista ledeistä VB:lle?
Olisko järkevin maadoittaa nuo sytkäkivet suoraan lohkoon... on varmaan
Kuinka maadoitetaan vr-anturi ja lm-piiri? Tällähetkellä asentotunnistimen johdot (maa ja suojamaa) on maadoitettu samaan kuin lm-piiri. MS:n maadoitus ja lm-piirin maadoitus erillään.
Mun nähdäkseni olennaisin juttu noissa sytkäpuolen maadoituksissa on puolanohjaimien (VB921 tms.) maadoitus. Noissa kulkee kohtuullisen suuria ja vaihtelevia virtoja, joita ei kannata päästää pyörimään muun elektroniikan pariin. Etenkin tuolla v2.2 levyllä on maadoitukset melko hentoa tavaraa eikä takuulla ihan loppuun asti mietittyjä, joten puolien virrat kannattaa pitää sieltä poissa. Eli sytkäpäätteiltä erilliset maadoituspiuhat koriin, koneeseen tai akkuun.
Anturipuolen maadoitus on sitten vähän enemmän sellaista tapauskohtaista hienosäätöä. Nyrkkisääntönä voisi pitää anturipuolen maadoittamista MS:n piirilevylle. Näin ei pääse syntymään mitään maavirtasilmukoita piirilevyn ja esim. moottorin välille. Ja johtojen häiriösuojasukka kytketään sitten vain toisesta päästä.