Sytkälähtöjen häiriö herkkyys? Maadoituksista...

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tapsa84
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Wed Jan 18, 2006 17:35
Location: Kokkola

Sytkälähtöjen häiriö herkkyys? Maadoituksista...

Post by Tapsa84 »

Kuinka herkkiä ovat nuo johdot häiriöille mitkä mulla lähtee noista ledeistä VB:lle?

Olisko järkevin maadoittaa nuo sytkäkivet suoraan lohkoon... on varmaan :lol:

Kuinka maadoitetaan vr-anturi ja lm-piiri? Tällähetkellä asentotunnistimen johdot (maa ja suojamaa) on maadoitettu samaan kuin lm-piiri. MS:n maadoitus ja lm-piirin maadoitus erillään.

Nimittäin pientä katkomista tyhjäkäynnillä.
Volvo 242 & 240
PaPu
Megasquirttaaja
Posts: 91
Joined: Mon Jun 12, 2006 17:19
Location: mikkeli

Post by PaPu »

tästä ois kyl kiva saada jotai informaatiota ku itellä tekee samaa
kun vectralla ajaa ei riemulla rajaa..
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Mun nähdäkseni olennaisin juttu noissa sytkäpuolen maadoituksissa on puolanohjaimien (VB921 tms.) maadoitus. Noissa kulkee kohtuullisen suuria ja vaihtelevia virtoja, joita ei kannata päästää pyörimään muun elektroniikan pariin. Etenkin tuolla v2.2 levyllä on maadoitukset melko hentoa tavaraa eikä takuulla ihan loppuun asti mietittyjä, joten puolien virrat kannattaa pitää sieltä poissa. Eli sytkäpäätteiltä erilliset maadoituspiuhat koriin, koneeseen tai akkuun.

Anturipuolen maadoitus on sitten vähän enemmän sellaista tapauskohtaista hienosäätöä. Nyrkkisääntönä voisi pitää anturipuolen maadoittamista MS:n piirilevylle. Näin ei pääse syntymään mitään maavirtasilmukoita piirilevyn ja esim. moottorin välille. Ja johtojen häiriösuojasukka kytketään sitten vain toisesta päästä.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply