Nyt kun jää ahtamatta erinäisistä syistä tuo riesan kone (2.0i OHC) niin tuli mieleen sellaista, että olisiko mitenkään alimittaiset nuo suuttimet kuitenkin (vakiot 175 cc/min)?
Varsinkin kun käyttää squirttia ja poistaa ahdistimet kaasuläpän edestä.. Jos jättäisi varaa polttoainesyötölle sen verran, että laittaa maksimissaan 230..250 cc/min spruutat niin lienee kohtuullista? En tiedä mitä tuolle vielä tekisi, nokkapokkaa ja kannenlaskua ehkä kun ei raaskinut sittenkään yli tonnin (tai kahden) viritystä ruveta tekemään männänvaihtoinen kankineen.
Mitäs tuossa ruisku-OHC:ssä oli vakiona tehoja, 120hp? Noilla vakiosuuttimilla ei kyllä varmaan kovin paljon tuon päälle mennä. Että jos suuttimien vaihto ei ole ongelma, niin jotkut tuossa mainitsemassasi kokoluokassa olevat suuttimet voisivat olla hyvä vaihtoehto. Ehkä tuolta ylärajalta mieluummin, jos kerran vaihtamaan alkaa.
Mutta jos haluaa venyttää penniä, niin sitten voisi koittaa vaan nostaa bensanpainetta sopivasti ja katsoa minne se riittää.
Onkohan noissa suuttimissa jotain painerajoituksia?
Mulla on nyt 2x 280cc keihinit ja 5.5bar @peak paineet. Eli ~380cc/min @ 5.5bar.
Jos nostan esim. johonkin 6-7bar gasopaineen, niin voiko suutin alkaa kusemaan tai mitä muita haittoja tollasesta paineesta olis? Pieni nosto olis paikallaan, ettei menis niin rajoilla huippukierroksilla.
Paljon MSD2225 on maksimi paine? EDIT: Sehän tais lukee siinä pumpussa.. muistaakseni joku 3-numeroinen, 125PSI tjsp.
Kyllähän se suutin aina huonommin aukeaa isommilla paineilla ja megasquirtin sivulla on "varoitus" "Do not run more than 70 psi fuel pressure, or the injectors may not open/close properly" joka tekee 4,8bar. Summitin sivut antavat pumpun maksimi paineeksi 85psi joka on 5,8bar Joten ei taida kannattaa nostaa enempää ainakaan. Noita pieniä suuttimia niin halvalla saa, että eikö melkein niihin kannattaisi sijoittaa.
Riesan vakiotehot on 115hp ja ms-extra -sivutkin antaa tuon kokoiselle suuttimelle samat hevoset. En oikein usko, että olisivat ingenjöörit voortilla tuon optimoineet vaan luulen padassa olevan vakionakin reserviä kunhan soppaa saa lisää. Varsinkin jos pikkuisen panostaa hengitysteiden avaamiseen Enkä tällä nyt tarkoita täyttä kansiremppaa, vaan lähinnä pientä oikomista pakosarjassa ja imuputkistossa. Ajattelin laittaa tuommoiset 250 cc kokoiset ruutat kunhan sopivat tulee vastaan..
Mulla on kyllä toinenkin ruiskusarja voortiin jossa myös 175cc suuttimet. Jos saisi tehtyä/teetettyä imusarjaan toisen ruuttarivin niin voisi kokeilla tuotakin vaihtoehtoa eli ottaa toinen pankki käyttöön kun kierroksia on tarpeeksi..
Taitaa vaan halvemmaksi tulla kun ostaa uudet ja 'myy' vanhat..
Dr.Pioneer wrote:Kyllähän se suutin aina huonommin aukeaa isommilla paineilla ja megasquirtin sivulla on "varoitus" "Do not run more than 70 psi fuel pressure, or the injectors may not open/close properly" joka tekee 4,8bar. Summitin sivut antavat pumpun maksimi paineeksi 85psi joka on 5,8bar Joten ei taida kannattaa nostaa enempää ainakaan. Noita pieniä suuttimia niin halvalla saa, että eikö melkein niihin kannattaisi sijoittaa.
ookoo! En tosin huomannut suuttimien kanssa mitään probleemaa tolla 5.5bar. Pumpussa pitäis riittää painetta.. kyljessä lukee tosiaan max pressure 125psi.
Noh täytyy koklata tota 6baria ~90psi, silloin virtaus olis 400cc/min ja sen pitäis kyllä riittää 120hp
Noita keihinin isompia suuttimia ei tuntunut löytyvän mistään, niissäkun ei oo sellanen bosch tyylinen kiinnitys ja taitaa olla pienempiä kooltaakin?