Oon tuota adapteria nyt väsänny tuon Camaron ja Megasquirtin väliin. Tuli tuossa mieleen, että miten nuo maadoitukset nyt olisi hyvä tehdä Megasquirtille?
A) Riittääkö jos yhdistän kaikki Megasquirtin ja auton sytytyksen yms. maapisteet vaan tuon alkuperäisen johtosarjan yhteen maaliittimeen?
B) Vai pitäisikö maapisteitä järjestää useampi ja mitkä maadoituspisteet erilleen toisistaan?
C) Vai teenkö tuohon adapteriin yhden liittimen, mihin johdotan kaikki asennuksessa olevat maapisteet ja maadoitan sen paksulla ja lyhyellä piuhalla suoraan auton koriin?
D) Joku muu vaihtoehto, mikä?
Tarkoitus olis tehdä kerralla hyvä maadoituksineen päivineen, ettei niitä tarvi enää jäljestäpäin alkaa sitten tekemään. Mulla on tuo Megasquirt V2.2 spark'n'extra versio ja ohjaan myös Camaron sytytystä sillä (GM 7pin HEI). Mikä maadoitustapa olisi siis paras ja onko jotkin maat syytä pitää erillään toisistaan?
Megasquirtin oikeaoppinen maadoitus autoon asentaessa?
Moderator: Masi_K
Megasquirtin oikeaoppinen maadoitus autoon asentaessa?
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Mulla on yksi maadoituspiste tulipellissä, johon tulee kaikki sisältä ja toinen imusarjassa, johon tulee koneenpään maat.
Koneen ja korin välinen johto on reilunkokoinen, hyvillä kiinnityspisteillä ja lähellä noita edellä mainittuja.
Koneen ja korin välinen johto on reilunkokoinen, hyvillä kiinnityspisteillä ja lähellä noita edellä mainittuja.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Onko sulla sytytyksen maakin vedetty samaan maahan muiden MS:n maadoitusten kanssa?MrFairlane wrote:Mulla on yksi maadoituspiste tulipellissä, johon tulee kaikki sisältä ja toinen imusarjassa, johon tulee koneenpään maat.
Koneen ja korin välinen johto on reilunkokoinen, hyvillä kiinnityspisteillä ja lähellä noita edellä mainittuja.
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Hall-anturin suojavaipan maa tulipellissä,
Sytkäyksikön maa tulipellissä,
Megasquirtin maa tulipellissä,
En muista, onko minulla enään käytössä erillistä optolta tulevaa maadoitusta, jos on, niin se maadoittaa suoraan tulipellistä omalla johdollaan megan liittimen läpi.
Tarkoitus on ollut maadoittaa kaikki tähtimuodostelmaan ja jos se ei ole ollut mahdollista, niin sitten maadoituspisteiden väli mahdollisimman lyhyeksi ja hyvin johtavaksi.
Lisäksi kannattaa välttää maalenkkejä.
Sytkäyksikön maa tulipellissä,
Megasquirtin maa tulipellissä,
En muista, onko minulla enään käytössä erillistä optolta tulevaa maadoitusta, jos on, niin se maadoittaa suoraan tulipellistä omalla johdollaan megan liittimen läpi.
Tarkoitus on ollut maadoittaa kaikki tähtimuodostelmaan ja jos se ei ole ollut mahdollista, niin sitten maadoituspisteiden väli mahdollisimman lyhyeksi ja hyvin johtavaksi.
Lisäksi kannattaa välttää maalenkkejä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Oletkos maadoittanut kaikki vaan suoraan tulipeltiin vai ootko laittanu jonkinlaisia vastus-konkka-kela yms. viritelmiä maadoitukseen?
Eräässä tapauksessa tiedän että tuollaisen GM:n 7pin HEI jakajan maajohtoon piti laittaa 100ohm vastus että häiriöt katosivat, muuten kierrosluku hyppi miten sattuu.. Ja kun tuota Camaron vakio ECM:ää vilkasin, niin siinä tuo HEI-jakajan maapinni olikin maadoitettu 271ohm vastuksen ja ???F kondensaattorin sarjakytkennällä...
Eräässä tapauksessa tiedän että tuollaisen GM:n 7pin HEI jakajan maajohtoon piti laittaa 100ohm vastus että häiriöt katosivat, muuten kierrosluku hyppi miten sattuu.. Ja kun tuota Camaron vakio ECM:ää vilkasin, niin siinä tuo HEI-jakajan maapinni olikin maadoitettu 271ohm vastuksen ja ???F kondensaattorin sarjakytkennällä...
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Itselläni Bosch 139:iin en laittanut mitään kikkareita väliin, muista en tiedä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland