tedän että tätä on jo vaikka kuinkamonesti kysytty mutta kun ei vaan
mene jakeluun ni pakko kysyä.
mulla on siis audi 200 jossa on 10 tappinen 5 kone
ja siinä on valmiisi virranjakajassa hall anturi joten voin käyttää sitä nokkaaksein pään liipaisimena.
sitten on vauhtipyörällä lukemassa 2 vr anturia toinen kierroslukua ja toinen kampiakselin asentoa.
tarkoituksenasi olisi rakentaa coil on plug toiminen suorasytytys eli tarvitsen siihen ilmeisesti vielä kampiakselille 5 hammasteisen liipaisimen ja vr anturin?
Noilta kaikilta täytyy sitten siirtää tieto megasquirtille ja sieltä ilmeisesti jonkinlaisille vahvistin yksiköille, ellei puolissa ole omaa vahvistinta?
Mikä tuommoinen vahvistn ykikkö oikeen on miltä se edes näyttää?
tarkoitus olisi käytä 325 bmw:n puolia
sen verran olen nyt ymmärtänyt että tuo kampiakelille tuleva 5 hampainen liipaisin pitää laittaa sellaseen asentoon että se on hieman yli haluamani suurimman ennakon jäljessä yläkuolokohdasta
Olenko nyt edes lähelä totuutta?
suorasytytystä 5koneeseen
Moderator: Masi_K
suorasytytystä 5koneeseen
Last edited by tmikkola on Mon Jan 08, 2007 22:15, edited 1 time in total.
Re: sorasytytystä 5koneeseen
Varmista että antaa vain yhden pulssin per jakajan kierros, muutoin mega ei toimi oikein. Tää on megan 2nd trigger sit.tmikkola wrote:mulla on siis audi 200 jossa on 10 tappinen 5 kone
ja siinä on valmiisi virranjakajassa hall anturi joten voin käyttää sitä nokkaaksein pään liipaisimena.
mega tarvii vain sen kampiakselin asennon eli pelkkä toi sun ehdottama 5 hampainen hammaskiekko, voi olla myös halli ei oo pakko olla vr. Hall on helpompi kytkeä. Kierrosluvun mega osaa laskea jo ton perusteella.tmikkola wrote:sitten on vauhtipyörällä lukemassa 2 vr anturia toinen kierroslukua ja toinen kampiakselin asentoa.
tarkoituksenasi olisi rakentaa coil on plug toiminen suorasytytys eli tarvitsen siihen ilmeisesti vielä kampiakselille 5 hammasteisen liipaisimen ja vr anturin?
Just se mitä nimiki kertoo, käytännössä vahvistaa puolan lataussignaalin.tmikkola wrote:Mikä tuommoinen vahvistn ykikkö oikeen on miltä se edes näyttää?
Periaatteessa noin, yleensä oletuksena pidetään sen 60 astetta. Varmistetaan vielä että anturin pitää nähdä kullekkin pytylle tarkotettu hammas sen about 60 astetta ennen kyseisen pytyn YKK:ta.tmikkola wrote:sen verran olen nyt ymmärtänyt että tuo kampiakelille tuleva 5 hampainen liipaisin pitää laittaa sellaseen asentoon että se on hieman yli haluamani suurimman ennakon jäljessä yläkuolokohdasta
Tiara Kit Car - MsnS-E
g
sen kävin tarkistamassa et virranjakajan hall antaa vaan 1 pulssin eli se on ok.
ja lisää kysymyksiä
eli voin ottaa noi vauhtipyörän akuperäiset vr anturi pois käytöstä?
ja sitten kinnitän vaan sen 5 hampaisen rattaan dampperiin kiinni ja siihen lukija.
mut eikö se silloin anna myös pakotahdilla kipunan?
niin onko semmoisia puolia mitkä ei tarvitse erillistä vahvistinta tai voisiko joku antaa vihiä mikä vahvistin olisi sopiva niitä ilmeisesti tarvitaa joka puolalle oma?
onko tuo nyt sama asia kun sytkäkivi ja sytytys-moduuli?
ja lisää kysymyksiä
eli voin ottaa noi vauhtipyörän akuperäiset vr anturi pois käytöstä?
ja sitten kinnitän vaan sen 5 hampaisen rattaan dampperiin kiinni ja siihen lukija.
mut eikö se silloin anna myös pakotahdilla kipunan?
niin onko semmoisia puolia mitkä ei tarvitse erillistä vahvistinta tai voisiko joku antaa vihiä mikä vahvistin olisi sopiva niitä ilmeisesti tarvitaa joka puolalle oma?
onko tuo nyt sama asia kun sytkäkivi ja sytytys-moduuli?
Re: g
En tunne tota audin konetta mutta todennäköisesti vauhtipyörän hammaskehä on megalle liian tiheä joten se ei tosiaan auta mega-asennuksessa. Joku korjatkoon joka tietää koneesta enemmän.tmikkola wrote:eli voin ottaa noi vauhtipyörän akuperäiset vr anturi pois käytöstä?
Ainoastaan jos käsket sen antaa pakotahdilla kipinän. Koska puuttuvaa hammasta kehällä ei ole, ainoa tieto mistä mega tietää kierroksen olevan täysi on nokan pulssi. Periaatteessa mega näkee ton sun setupin 10 hampaisena sillä kampiakselin ratas pyörii aina kaksi kertaa ympäri ja sit jakajalta tulee nollausinfo. Eli hampaat 6-10 ovat koneen toiselta kierrokselta. Ja sitten konffaat sen antamaan kipinää tyyliin virtuaalihampailla 1,3,5,7 ja 9 olettaen että kone antaa kipinää tasajaolla.tmikkola wrote:ja sitten kinnitän vaan sen 5 hampaisen rattaan dampperiin kiinni ja siihen lukija. mut eikö se silloin anna myös pakotahdilla kipunan?
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... #5cylinder
Ilmeisesti valmiita puoliakin on mutta en tiedä onko 5 pyttysille. Boschin sytkäpäätteet on todettu oikeinkytkettyinä suomioloissa ihan kestäviksi. Näitä löytyy ainakin 3:a puolaa ohjaavaa mallia eli pari tollasta tarttisit jos erikseen meinaisit ajaa. Ja sit on kans noi VB:t mitä msefi tuputtaa mutta niiden kanssa pitää olla vieläkin varoivaisempi. Jos meinaat pistää COPit eli käytännössä puolat tulpanhatussa, niin usein nykyCOPeissa näkyy usein vahvistinosuus itse COP-yksikössä. Näiden kanssa pitää tosin olla tarkkana, osassa ei ole ja ilmeisesti osa prätkien COPeista on CDI-sytkälle mikä vaatii täysin erilaisen sytkävahvistimen.tmikkola wrote:niin onko semmoisia puolia mitkä ei tarvitse erillistä vahvistinta tai voisiko joku antaa vihiä mikä vahvistin olisi sopiva niitä ilmeisesti tarvitaa joka puolalle oma?
onko tuo nyt sama asia kun sytkäkivi ja sytytys-moduuli?
Tiara Kit Car - MsnS-E
miten 2 liipaisu toteutetaan
Hoi mulla on nyt 1 liipasu laitettu valmiiksi lankulle, mut tuosta 2 liipaisusta en ole varma, siis voiko molemmat 1 ja 2 liipaisun hall anturit laittaa db 37 napaan 24?
ja sitten u4:sen liittimestä 4 prossun liittimeen 11 niiden väliin tämmönen 0.01uF?
vai?
ja sitten u4:sen liittimestä 4 prossun liittimeen 11 niiden väliin tämmönen 0.01uF?
vai?
c
tietäisikö joku viisaampi sanoa mitkä sytkä vahvistimet ja puolat olisi tähän mun projektiin sopivat, kun en viitsisi ostaa 5 kpl noita boschin 137/139 päättyviä. Ja joutuisin vetämään reilusti "ylimääräistä" piuhaa.
sopisivatkohan nuo muuten ristiin et jos mulla olisi esimerkiksi 2kpl 137 loppuisia ja 3kpl 139 loppuisia?
ja niiden perään bmw:n puolia?
kun en viitsisi turhaan ostaa tarpeettomia osia..
sopisivatkohan nuo muuten ristiin et jos mulla olisi esimerkiksi 2kpl 137 loppuisia ja 3kpl 139 loppuisia?
ja niiden perään bmw:n puolia?
kun en viitsisi turhaan ostaa tarpeettomia osia..
Re: c
Suosittelen megamanualin ja extran dokumentointien lukemista ja niihin perehtymistä, täältä löytyy aina joku jolla jotain vastauksia mutta helpottaa kummasti asennusta kun itsekin tietää miksi asiat tehdään kuten tehdään.
Ei niitä voi yhdistää, muutoin mega näkee liipaisut ihan väärin. Eli kopioit vaikka ton optoisolaattorin kytkennän toiselle levylle ja sen kytket siihen prossun nastaan 11. Pistä kuitenkin ton lisäksi 1kohm vastus heti prossun nastan jälkeen koska muutoin on riski konffata toi oikosulkuun. Eli prossun nastaan 11 tulee 2nd trigger ja normaalisti siihen db37 coil-pinniin tulee se tavallinen.
tmikkola wrote:Hoi mulla on nyt 1 liipasu laitettu valmiiksi lankulle, mut tuosta 2 liipaisusta en ole varma, siis voiko molemmat 1 ja 2 liipaisun hall anturit laittaa db 37 napaan 24?
ja sitten u4:sen liittimestä 4 prossun liittimeen 11 niiden väliin tämmönen 0.01uF?vai?
Ei niitä voi yhdistää, muutoin mega näkee liipaisut ihan väärin. Eli kopioit vaikka ton optoisolaattorin kytkennän toiselle levylle ja sen kytket siihen prossun nastaan 11. Pistä kuitenkin ton lisäksi 1kohm vastus heti prossun nastan jälkeen koska muutoin on riski konffata toi oikosulkuun. Eli prossun nastaan 11 tulee 2nd trigger ja normaalisti siihen db37 coil-pinniin tulee se tavallinen.
Viidessä sytkäpäätteessä ei oo oikeen tolkkua, tulee jo jonkinlainen viidakko, osta ennemmin 2kpl oliks se nyt 203 (??) päätteisiä, tarkista foorumista haulla, näistä on keskusteltu ennemminkin hukkakipinäasennuksissa. Kuitenki siis on olemassa sellasia päätteitä jotka ohjaa 3:a puolaa. Eli 2kpl noita ja jättää sen yhden ylimääräsen lähdön vaan kytkemättä.tmikkola wrote:tietäisikö joku viisaampi sanoa mitkä sytkä vahvistimet ja puolat olisi tähän mun projektiin sopivat, kun en viitsisi ostaa 5 kpl noita boschin 137/139 päättyviä. Ja joutuisin vetämään reilusti "ylimääräistä" piuhaa.
sopisivatkohan nuo muuten ristiin et jos mulla olisi esimerkiksi 2kpl 137 loppuisia ja 3kpl 139 loppuisia?
ja niiden perään bmw:n puolia?
Tiara Kit Car - MsnS-E