Elikkäs onko kukaa asentanu kyseistä boksia dohc koneella olevaan sierraan?, kytkentä varmaan on aika pitkälti sama ku ohc:hen..
Eihän tolla paljon mitään käytännön hyötyä ole kyseiseen koneeseen, mutta omistan kyseisen sierran ja tuli tilattua Megasquirt V2.2 (on tossa päydällä odottamassa kasaamista, johon rupean piakkoin) En muute ryhtys kyseiseen urakkaan, mutta on vähä pakko jos meinaa koulusta päästä pois, eli opinnäytetyö tulee olemaan toi rojekti.
Asia ei vielä ole ajankohtainen, kunhan ensin saan kasattua ja testattua toiminnan niin sitte. Mutta hyvähän se on jo ruveta etukäteen tietoa keräämään.
Ja uuen topikin tein siksi, koska ohc sierra topikkiin en ruvennut kirjottelemaan, koska sattuu olemaan eri kone.
Pitäs vielä johtokytkennät selvittää ja miettiä, että vetäskö uuet johotukset (saatananmoinen urakka) tai tekis sitte sen liitinjutun siihe alkuperäseen liittimeen, johon sitte kivuttomasti voi kolvailla uusia piuhoja kiinni jotka tulevat antureilta ja jotka menevät toiseen liittimeen ja liitin squirttiin.
Tee uus johtosarja jos ny päättötyötä teet. Tein juuri itse uudella johtosarjalla, ja oli ensimmäinen kerta kun johtosarjaa tein. Tiedät sitte varmasti ainaki että toimii, ja jos ei toimi niin itedät missä vika
jose wrote:Tee uus johtosarja jos ny päättötyötä teet. Tein juuri itse uudella johtosarjalla, ja oli ensimmäinen kerta kun johtosarjaa tein. Tiedät sitte varmasti ainaki että toimii, ja jos ei toimi niin itedät missä vika
Joo, tota mietinki, että olis ainaki selkeempi homma ja tietää mikä menee minnekki. Tosin sitte kyllä joutuu purkamaan aika paljon kojelautaa eestä pois, mutta sehän ei pitäs olla vaikee urakka, vaikka oma hommansa siinäkin, ettei riko kiinnikkeitä.
Ostitko sie sen johtosarjan jostaki, vai ihan ite johto kerrallaan laittelit?
Johto kerrallansa tein, ja ainoa mitä jouduun volvosta purkaa oli hansikaslokero. Laitoin sinne taakse kaikki releet ja etuvastukset ja toimii. Ja itse megan sijoitin apparin puolelle kartaanitunnelia vasten..
0.75mm2 johdolla vedin kaikki. Kierrosluvun otin suojatulla rca johdolla, tomii hyvin. Aluksi oli suojaamattomalla mutta oli niin pirusti piikkejä signaalissa niin vaihdoin suojattuun.
Kyllä mun mielest kannattaa tehä alkuperäseen johtosarjaan koska kaikki johdot on valmiina. Mitään ei tartte purkaa muuta ku hanskalokero pois ja boxi irti. Hommaat vaan boxin puoleisen liittimen ja lm1815 piirin. Itellä nyt on vaan ongelmia ton signaalimuuntimen kanssa. Eli ei saa kierrostietoo.
Toi kierrostieto pitää ottaa vr-anturilta jonka kanssa säädetään sytkää.
Jessea wrote:Kyllä mun mielest kannattaa tehä alkuperäseen johtosarjaan koska kaikki johdot on valmiina. Mitään ei tartte purkaa muuta ku hanskalokero pois ja boxi irti. Hommaat vaan boxin puoleisen liittimen ja lm1815 piirin. Itellä nyt on vaan ongelmia ton signaalimuuntimen kanssa. Eli ei saa kierrostietoo.
Toi kierrostieto pitää ottaa vr-anturilta jonka kanssa säädetään sytkää.
Joo, varmain viisainta vissii tehä alkuperäseen johtosarjaan, koska säästää paljon aikaa ja työtä ja vitutusta (kylmässä tallissa)...
Asiaa pitää vielä miettiä...mutta luultavimmin teen sen alkuperäseen johtosarjaan. Kunhan tässä pääsen tekemisen makuun.
Kiitos tiedoista
jose wrote:kylmä talli haittaa kyllä jonkin verran tuota johtosarjan tekemistä kokemusta on kylmässä värkkäämisessä
Teki siellä mitä hyvänsä niin haittaa. Pitäs olla joku tehokas lämpöpuhallin niin selviis pakkasella. Sitten kesäkuumalla talli on mukavan viileä, jossa viihtyy.
Ei ollu paperien saanti tuosta kiinni, eli keskeneräisenä palautin työn. Oli siinä semmoset 24sivua tekstiä, että ei sikäli nopeesti tekastu dokumentti.
Elektroniikka-asenaja siis ollaan, paperit tuli kesäkuussa, kuiten monella muullakin.
Työ ei siitä ole edennyt mihinkään, koska ei ole oikein ollut sopivaa rakosta perehtyä asiaan uudestaan. Otan kyllä homman uudestaan vireille, kuhan saan työskentelypaikan järjesteltyä omaan huoneeseen. Sais valmiiks ja pääsis testaamaan toimiiko kone megalla miten hyvin. Tosin ongelmia tulee, mut sehän on normia. Kyl tästä viel joku tolkku saadaan, mulla ei ole vaan mikään kiire asian suhteen, kuten joku on varmaa huomannut.