SIERRA EFIIN MEGASQUIRT

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

SIERRA EFIIN MEGASQUIRT

Post by lateksi »

Ootte varmaan laitellu sieraankin nuita megoja..Ekaks muutama tyhmä kysymys:
eli mites ne johot nyt saa helpoiten laitettua?? Kun sierassa näyttäs olevan paljo saman värisiä johtoja et mistä sen nyt tietää minkä mihinkin napaan siinä ruutassa laittaa?? Oisko jollain hyvää kuvaa siitä megan kytkentäkaaviosta?
Ykä
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Sat Feb 26, 2005 9:59
Location: Pohjanmaa
Contact:

hmm

Post by Ykä »

no ei muutako yleismittari käteen ja mittailee mikä johto on mikin niin itekki tein ja aika äkkiä siitä pääsi selville ja noissa megaruutan mukana tulee yleensä ohjeet mikä mikin pinni on näin ainakin oon ite käsittäny no mutta onhan noita piirilevyjä tehty niin monen laista että itsellä d25 liittimellä tuo kytkentä mekaan ja kun sulla on jo ruuta vakiona tossa koneessa niin se on aika yksinkertane asentaa kun vähä paneutuu asiaa ja esittää kysymyksiä aina lisää kun tulee ongelma kohta :D
Bmw E32 750ila
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

Post by lateksi »

Niin ei kai auta muutaku alkaa mittailee :? toivoo parasta ja pelätä pahinta...
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

Post by lateksi »

Mites kun siinä partcon sarjassa jäi kolme diodia ylimääräseksi :roll: Niistä ei puhuta suomen ohjeissa mitään... Onko muilla tietoa asiasta :?:
Puhi
Nallemiäs
Posts: 36
Joined: Fri Feb 25, 2005 23:15
Location: Stadi

Post by Puhi »

lateksi wrote:Mites kun siinä partcon sarjassa jäi kolme diodia ylimääräseksi :roll: Niistä ei puhuta suomen ohjeissa mitään... Onko muilla tietoa asiasta :?:
D1,D2,D3,D4 voi huoletta jättää pois, prossussa on sisällä moiset suojadiodit.
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

Post by lateksi »

jaa jaa no ei kai siinä sit ongelmia sen suhteen ole..
Jallu
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:35
Location: Helsinki

Post by Jallu »

Kytkentäkaavion hankkimisella kannattaisi aloittaa...
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

Post by lateksi »

Nyt on ruutta kasassa niin voi ens viikonloppuna asentaa paikalleen ja testata miten pelaa 8)
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

Post by lateksi »

Tyhmä kysymys, mut miten se extra koodi laitetaan ja mitä hyötyä siitä on? sarja on partco v.2.2 :oops:
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

moro

Post by jukkaj »

Itse harjoittelin eilen koko päivän!! Mutta vika oli omassa piirissä!!
Tossa ohjeet hyperterminaalilla tekemiseen. http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
toyota crown -65 18r-gte
lateksi
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Wed Mar 02, 2005 23:10

Post by lateksi »

MItes noi bensakartat et täytyykö ne hatusta vetästä vai onko siinä valmiina jo peruskartat et auton saa ees käyntiin??
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Megatune ohjelmallahan voit tehdä kartat, joilla periaatteessa pitäisi ainakin luvata.

Siellä missä noita karttoja säädetään (ve-table) voit ylhäältä valita Tools valikosta VE ja sieltä Generate VE Table, sitten laitat vaan koneen tiedot noihin ruutuihin ja OK, jos tulee virheilmoitus, niin vääntö suhteessa hevosvoimiin yleensä vähän metsässä.

Siitä ei ole tietoa kuinka hyvin tuo toimii, mutta parempi varmaan kuin täysin nollista lähteä liikkeelle.
Volvo 360GL -88
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

JTbo wrote:Megatune ohjelmallahan voit tehdä kartat, joilla periaatteessa pitäisi ainakin luvata.

Siellä missä noita karttoja säädetään (ve-table) voit ylhäältä valita Tools valikosta VE ja sieltä Generate VE Table, sitten laitat vaan koneen tiedot noihin ruutuihin ja OK, jos tulee virheilmoitus, niin vääntö suhteessa hevosvoimiin yleensä vähän metsässä.

Siitä ei ole tietoa kuinka hyvin tuo toimii, mutta parempi varmaan kuin täysin nollista lähteä liikkeelle.
Mulla toimi ihan hyvänä pohjana, auton sai laakista käyntiin generoidulla kartalla, kartassa oli tosin korkealla kuormalla ja suuremmilla kierroksilla liian laihalla ja kevyt kuorma pienillä kierroksilla raskaalla, mutta nehän on helppo säätää sitten logien perusteella kuntoon.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
jaakkoki
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri Feb 25, 2005 23:53
Location: raahe

Post by jaakkoki »

tuleeko tuossa partcon sarjassa se liitin mihin liitetään ruiskun antureiden kaikki johdot ite ms:n kylkeen kii ? vai käykö is:n boksin vakio liitin vai mitä ? :lol:
joopa joo
Guest

Post by Guest »

jaakkoki wrote:tuleeko tuossa partcon sarjassa se liitin mihin liitetään ruiskun antureiden kaikki johdot ite ms:n kylkeen kii ? vai käykö is:n boksin vakio liitin vai mitä ? :lol:
siis siinä tulee db37 liitin jonka joudut siiten itse liittämään auton johtosarjaan. tai vaihtoehtoisesti voit alkuperäisestä ecusta ottaa liittimen ja laittaa sen mekaan
jaakkoki
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Fri Feb 25, 2005 23:53
Location: raahe

Post by jaakkoki »

plagu wrote:
jaakkoki wrote:tuleeko tuossa partcon sarjassa se liitin mihin liitetään ruiskun antureiden kaikki johdot ite ms:n kylkeen kii ? vai käykö is:n boksin vakio liitin vai mitä ? :lol:
siis siinä tulee db37 liitin jonka joudut siiten itse liittämään auton johtosarjaan. tai vaihtoehtoisesti voit alkuperäisestä ecusta ottaa liittimen ja laittaa sen mekaan
ok.

eli mukana tulee kaikki mitä tarvitsee, että saa toimimaan ruiskusierrassa. ?
joopa joo
evolution
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 18, 2005 20:20
Contact:

Post by evolution »

laitetaan tähän perään ku ittelläkin on tarkotus laitta mega omaan 2.0l is-turboon

eli miten mahdollisesti sen sytkän saa hoidettua tolla megalla ku se oma eec-4 boksi ohjaa myös syttyä.

tossahan on se TIF yksiköllä oleva jakaja josta tulee sinne ruutta boksille ajotus tiedot
Post Reply