Suutin kanteen
Moderator: Masi_K
Suutin kanteen
suunnittelin asentavani megasuirtin piikkiin ja tuli mieleen että oisko mahdollista asentaa suutinta kanteen. millainen suutin pitäisi olla mitenkä korkeat paineet. sit vielä mietin että saako megasquirtin antamaan polttoaineen juuri oikeaan aikaan. ja kyseessähän on 2-tahtinen ajoneuvo.
Sanotaanko vaikka niin, että kyllä tuossa voi vähän murheita olla odotettavissa. Mahdotontahan se ei tietenkäään ole 
Megasquirtin tapauksessa ongelmaksi tulee nimenomaan suihkutuksen ajoitus. Mikään yleisesti käytössä olevista koodiversioista ei pysty ajoittamaan suihkutusta mitenkään. Mutta jos olet näppärä koodaamaan, niin eiköhän sen ajoituksenkin saa sinne järjestettyä. Jos ei muuten, niin sitten tinkimällä vähän muista ominaisuuksista.
Sitten tuo mekaaninen puoli on luku sinänsä. 2t-suorasuihkutusta kehiteltiin 90-luvulla aika pitkään ja hartaasti. En ole mitenkään äärettömän tarkasti perehtynyt tekniikkaan, mutta mulle on jäänyt mielikuva, että kehitystyö ei ollut ihan ongelmatonta. Yksi ratkaisu oli suihkuttaa polttoaine pienen paineistetun ilmamäärän kanssa sylinteriin. Ilmeisesti kunnollinen polttoaineen jakautuminen sylinterissä olevaan ilmaan on hiukan hankalasti saavutettavissa.
No, jotakin valmistakin saatiin aikaiseksi. Suorasuihkutekniikkaa on nykyään käytössä ainakin joissain Aprilian skoottereissa (Ditech). En ole juurikaan perehtynyt noiden ratkaisuihin, mutta ymmärtääkseni noissa ei ole käytetty ilmapumppua.
Eli jos itse välttämättä haluaisin tehdä tuollaisen suorasuihkun, niin yrittäisin löytää palikat jostain tehdastekoisesta pelistä. Sitten niitä voisi alkaa sovittamaan omaan koneeseen ja yrittää järjestää niille sopivaa ohjausta.
Mutta jos tavoitteena on vaan saada piikkiin ruisku, niin unohtaisin kyllä suosiolla tuon suorasuihkun. Taitaa olla kuitenkin ainakin kymmenen kertaa haastavampi projekti kuin normaali megan asennus.

Megasquirtin tapauksessa ongelmaksi tulee nimenomaan suihkutuksen ajoitus. Mikään yleisesti käytössä olevista koodiversioista ei pysty ajoittamaan suihkutusta mitenkään. Mutta jos olet näppärä koodaamaan, niin eiköhän sen ajoituksenkin saa sinne järjestettyä. Jos ei muuten, niin sitten tinkimällä vähän muista ominaisuuksista.
Sitten tuo mekaaninen puoli on luku sinänsä. 2t-suorasuihkutusta kehiteltiin 90-luvulla aika pitkään ja hartaasti. En ole mitenkään äärettömän tarkasti perehtynyt tekniikkaan, mutta mulle on jäänyt mielikuva, että kehitystyö ei ollut ihan ongelmatonta. Yksi ratkaisu oli suihkuttaa polttoaine pienen paineistetun ilmamäärän kanssa sylinteriin. Ilmeisesti kunnollinen polttoaineen jakautuminen sylinterissä olevaan ilmaan on hiukan hankalasti saavutettavissa.
No, jotakin valmistakin saatiin aikaiseksi. Suorasuihkutekniikkaa on nykyään käytössä ainakin joissain Aprilian skoottereissa (Ditech). En ole juurikaan perehtynyt noiden ratkaisuihin, mutta ymmärtääkseni noissa ei ole käytetty ilmapumppua.
Eli jos itse välttämättä haluaisin tehdä tuollaisen suorasuihkun, niin yrittäisin löytää palikat jostain tehdastekoisesta pelistä. Sitten niitä voisi alkaa sovittamaan omaan koneeseen ja yrittää järjestää niille sopivaa ohjausta.
Mutta jos tavoitteena on vaan saada piikkiin ruisku, niin unohtaisin kyllä suosiolla tuon suorasuihkun. Taitaa olla kuitenkin ainakin kymmenen kertaa haastavampi projekti kuin normaali megan asennus.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85