Vielä pikkuisen kysyttävää?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Vielä pikkuisen kysyttävää?

Post by Jules »

Eli toimiikos tuo VR-anturi tuon boschin sytty härdellin kanssa? Vai kannataako hommata esim. HEI-7 moduuli?

Niin ja tarvitseeko silloin olla se lm1815n piiri mukana?

Kiitos!

T:Mielonen
Last edited by Jules on Thu Jan 18, 2007 20:57, edited 1 time in total.
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Post by Jules »

tietääkö kukaan?
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

et voi ajaa noita boschin 7-pinnisiä laattoja suoraan vr-anturilla. onkos sytkässä nyt tarkoitus olla mega välissä ennakkoa säätämässä? sillon esim sisääntulopuolelle vr + lm1815 ja ulostulopuolella 137-loppuista sytkäpäätettä ajat suoraan megalla.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Post by Jules »

villek wrote:et voi ajaa noita boschin 7-pinnisiä laattoja suoraan vr-anturilla. onkos sytkässä nyt tarkoitus olla mega välissä ennakkoa säätämässä? sillon esim sisääntulopuolelle vr + lm1815 ja ulostulopuolella 137-loppuista sytkäpäätettä ajat suoraan megalla.
On tarkoitus olla mega välissä, mitenkäs sitten tuo HEI-moduuli? onko niissä itsessää muunnin vai laitanko suosiolla sen lm1815n piirin sinne väliin?

Löysin vain kaaviota joissa oli käytetty hei potikkaa ja siinä ei näyttänyt olevan erillistä muunninta välissä?
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Jules wrote:On tarkoitus olla mega välissä, mitenkäs sitten tuo HEI-moduuli? onko niissä itsessää muunnin vai laitanko suosiolla sen lm1815n piirin sinne väliin?

Löysin vain kaaviota joissa oli käytetty hei potikkaa ja siinä ei näyttänyt olevan erillistä muunninta välissä?
Vähän OT mutta Boschin 7-pinniseen koteloformattiinkin löytyy kyllä VR-antureita hyväksyvinä malleina, mullaki on parit tollaset jossain.

Periaatteessa mikä tahansa auton sytkäpääte joka ottaa VR:n anturitietoa sisään toiminee megassaki signaalimuuntimena. Pitää vaan tietää mihin nastaan pistää ylösvedon. Eli Vr-pohjaset bosch-kopiot, hei4 moduulit yms toimii pelkkinä signaalimuuntimina myös. Itellä on tossa Hei4 ollu tossa käytössä. Lm1815 -piiri tekee saman asian. Jos ei ole tilaa niin erillinen moduuli on ihan hyvä ratkaisu.

Myös kannattaa harkita Hei7 tai Hei8 moduuleita jolloin sulla on pääte ja muunnin samassa palikassa ja voit silti megalla ohjata sytkää - tätä varmaankin tarkoitit?
Tiara Kit Car - MsnS-E
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Post by Jules »

risu wrote:
Jules wrote:On tarkoitus olla mega välissä, mitenkäs sitten tuo HEI-moduuli? onko niissä itsessää muunnin vai laitanko suosiolla sen lm1815n piirin sinne väliin?

Löysin vain kaaviota joissa oli käytetty hei potikkaa ja siinä ei näyttänyt olevan erillistä muunninta välissä?
Vähän OT mutta Boschin 7-pinniseen koteloformattiinkin löytyy kyllä VR-antureita hyväksyvinä malleina, mullaki on parit tollaset jossain.

Periaatteessa mikä tahansa auton sytkäpääte joka ottaa VR:n anturitietoa sisään toiminee megassaki signaalimuuntimena. Pitää vaan tietää mihin nastaan pistää ylösvedon. Eli Vr-pohjaset bosch-kopiot, hei4 moduulit yms toimii pelkkinä signaalimuuntimina myös. Itellä on tossa Hei4 ollu tossa käytössä. Lm1815 -piiri tekee saman asian. Jos ei ole tilaa niin erillinen moduuli on ihan hyvä ratkaisu.

Myös kannattaa harkita Hei7 tai Hei8 moduuleita jolloin sulla on pääte ja muunnin samassa palikassa ja voit silti megalla ohjata sytkää.
KIITOKSIA!!

Vielä sen verran että mistä autoista mahtaisi löytyä noita hei7 ja hei8 moduuleita?

Kuinka kalliita?
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Post by Jules »

Huhuu MS kansa?
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Ainakin 80 - 90 luvun vaihteen jenkeistä (Camaro,caprice....)

Peugeoteista???
Veskunderi
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:26

Post by Veskunderi »

Jep camarot ja capriset. Eiku pösöissä on boschin 7-napaset....
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Post by Jules »

tänk juu veri mats
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Neppo
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Wed Nov 15, 2006 9:26

Post by Neppo »

Käsitinkö tämän nyt oikein: Eli jos on VR -anturi, niin noilla Bosch 7 -pinnisillä ja Hei7/8 -yksiköillä voisi hoitaa tuon kanttimuunnoksen(anturi->yksikkö->Mega) ja ne kävisi myös vahvistusyksiköistä(Mega->yksikkö->puola)?

Itsellä BMW, jossa vakiona VR- anturi, mikä on yhdistetty vakiona vain diagnostiikka pistokkeeseen. Olen miettinyt teenkö sytkän tuolla vai uudella Hall -anturilla. Jos noilla Bosch 7 -pinnisellä tai HEI -osilla saisi tuon VR-anturin toimimaan, niin olisi aika hyvis homma.

Paljonko tuommoinen yksikkö kustantaisi?
Post Reply