Kaasuttimesta läppäkotelo

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
duster383
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Jan 04, 2007 16:03
Location: Porvoo

Kaasuttimesta läppäkotelo

Post by duster383 »

Pari kysymystä:
1. Eli toimisko normi 4kurkkunen kaasutin ruiskun läppärunkona, jos siihen asentais tps:sän?

2. Tarviiko toi jotain tyhjäkäyntiventtiiliä vai toimisko säätämällä perinteisesti tyhjäkäynnin ilmaa läppien ruuvilla?

Ajatuksen olis pitää kaasutin muuten kuntoisena,paitsi venttiilillä suljettava polttoaine puoli. Tämä siksi, että jos jotai häiriötä ruiskussa esiintyisi, pääsis vielä omin voimin tallille kaasarin avulla.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Venturiputket toimii jonkinlaisena virtausvastuksena, joten ne kannnattaisi riipiä pois.

Tyhjäkäyntiventtiiliä ei kesäautossa juuri tarvitse.
Kokeile ensin ilman, jos menee hermot kylmäkäynnistykseen, niin asenna se jälkikäteen.
Siis läppien säätöruuvi käy ihan hyvin.

Myöskään TPS ei ole pakollinen, jos käyttää MAPdot triggeriä(alipainetta) kiihdytysrikastuksille.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tuollainen kahden bensajärjestelmän yhdistelmä voi äkkiä olla vikaherkempi, kuin kumpikaan erikseen.
duster383
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Jan 04, 2007 16:03
Location: Porvoo

Post by duster383 »

Joo, voishan tosta irrottaa noi bensa kammiot ja laitta tilalle levyt, ja pitää noi kohokammiot sun muut vaik pakis mukana. Ja noi venturit pitäis kans olla irrotettavissa. Ja yks syy vielä miks ei hommaa "oikeeta" läppärunkoo on, kaasari on melkeen uus ja virtaus kyl riittää, merkiltään ja malliltaan demon 850db.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Sitten pitäisi olla kaksi bensanpaineen säädintä, toinen kaasarille ja toinen ruiskulle.
Palloventtiili kaasarin bensalinjassa riittäisi sulkemaan kaasarin toiminnot.

Jos sytytyksen ohjauksen ottaa mukaan, niin sitten Megan ohittaminen vaatiikin jo enemmän työtä.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Jos on melkeen uus ni eiks kannattais myydä kun siitä saa vielä rahaa ja hankkia läppärunko tilalle niillä rahoilla? Tulee valmis paikka tps:lle eikä tartte muutenkaan askarrella muuta ku kiinnitys.
Tiara Kit Car - MsnS-E
duster383
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Jan 04, 2007 16:03
Location: Porvoo

Post by duster383 »

Niin no. Eipä toi läppärungon valmistaminen itekkää ole mahotonta. Pitäis vaan löytää sopiva alumiini kökkäre, josta lähtee työstämään, sopivat koneet kun on tossa päivittäisessä käytössä. Ja askarteluhan on mukavaa :P .
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Eikös Holleystä lähde itse läppäosa irti?
Eli jostain rikkinäinen, iso Holley ja siitä pohjalevy käyttöön.

Itse suunnittelin joskus käyttäväni Q-jetin läppiä MapDotin kanssa.
->870cmf, pienet ensiöt, suuret toisiot ja välitetty vivusto valmiina, eli eliminoi pienellä kaasulla suuret alipaineheitot.

Olen nähnyt myös käytettävän kahdesta kaksikurkkuisesta Chevyn läppärungosta yhteen hitsattua mallia.
Post Reply