Pari kysymystä:
1. Eli toimisko normi 4kurkkunen kaasutin ruiskun läppärunkona, jos siihen asentais tps:sän?
2. Tarviiko toi jotain tyhjäkäyntiventtiiliä vai toimisko säätämällä perinteisesti tyhjäkäynnin ilmaa läppien ruuvilla?
Ajatuksen olis pitää kaasutin muuten kuntoisena,paitsi venttiilillä suljettava polttoaine puoli. Tämä siksi, että jos jotai häiriötä ruiskussa esiintyisi, pääsis vielä omin voimin tallille kaasarin avulla.
Kaasuttimesta läppäkotelo
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Venturiputket toimii jonkinlaisena virtausvastuksena, joten ne kannnattaisi riipiä pois.
Tyhjäkäyntiventtiiliä ei kesäautossa juuri tarvitse.
Kokeile ensin ilman, jos menee hermot kylmäkäynnistykseen, niin asenna se jälkikäteen.
Siis läppien säätöruuvi käy ihan hyvin.
Myöskään TPS ei ole pakollinen, jos käyttää MAPdot triggeriä(alipainetta) kiihdytysrikastuksille.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tuollainen kahden bensajärjestelmän yhdistelmä voi äkkiä olla vikaherkempi, kuin kumpikaan erikseen.
Tyhjäkäyntiventtiiliä ei kesäautossa juuri tarvitse.
Kokeile ensin ilman, jos menee hermot kylmäkäynnistykseen, niin asenna se jälkikäteen.
Siis läppien säätöruuvi käy ihan hyvin.
Myöskään TPS ei ole pakollinen, jos käyttää MAPdot triggeriä(alipainetta) kiihdytysrikastuksille.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tuollainen kahden bensajärjestelmän yhdistelmä voi äkkiä olla vikaherkempi, kuin kumpikaan erikseen.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Joo, voishan tosta irrottaa noi bensa kammiot ja laitta tilalle levyt, ja pitää noi kohokammiot sun muut vaik pakis mukana. Ja noi venturit pitäis kans olla irrotettavissa. Ja yks syy vielä miks ei hommaa "oikeeta" läppärunkoo on, kaasari on melkeen uus ja virtaus kyl riittää, merkiltään ja malliltaan demon 850db.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Sitten pitäisi olla kaksi bensanpaineen säädintä, toinen kaasarille ja toinen ruiskulle.
Palloventtiili kaasarin bensalinjassa riittäisi sulkemaan kaasarin toiminnot.
Jos sytytyksen ohjauksen ottaa mukaan, niin sitten Megan ohittaminen vaatiikin jo enemmän työtä.
Palloventtiili kaasarin bensalinjassa riittäisi sulkemaan kaasarin toiminnot.
Jos sytytyksen ohjauksen ottaa mukaan, niin sitten Megan ohittaminen vaatiikin jo enemmän työtä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Jos on melkeen uus ni eiks kannattais myydä kun siitä saa vielä rahaa ja hankkia läppärunko tilalle niillä rahoilla? Tulee valmis paikka tps:lle eikä tartte muutenkaan askarrella muuta ku kiinnitys.
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Eikös Holleystä lähde itse läppäosa irti?
Eli jostain rikkinäinen, iso Holley ja siitä pohjalevy käyttöön.
Itse suunnittelin joskus käyttäväni Q-jetin läppiä MapDotin kanssa.
->870cmf, pienet ensiöt, suuret toisiot ja välitetty vivusto valmiina, eli eliminoi pienellä kaasulla suuret alipaineheitot.
Olen nähnyt myös käytettävän kahdesta kaksikurkkuisesta Chevyn läppärungosta yhteen hitsattua mallia.
Eli jostain rikkinäinen, iso Holley ja siitä pohjalevy käyttöön.
Itse suunnittelin joskus käyttäväni Q-jetin läppiä MapDotin kanssa.
->870cmf, pienet ensiöt, suuret toisiot ja välitetty vivusto valmiina, eli eliminoi pienellä kaasulla suuret alipaineheitot.
Olen nähnyt myös käytettävän kahdesta kaksikurkkuisesta Chevyn läppärungosta yhteen hitsattua mallia.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland