Laajakaista lambdan sijoitus

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
tmikkola
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Tue Dec 05, 2006 0:59

Laajakaista lambdan sijoitus

Post by tmikkola »

Onko tuolla anturin sijainnilla loppujen lopuksi paljon merkitystä?

Voiko sen laittaa heti turbon jälkeiseen putkeen kiinni?

Voiko mennä rikki liiasta lämmöstä?

Toimiiko jos on liian kaukana ja ei lämpene tarpeeksi?
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Re: Laajakaista lambdan sijoitus

Post by koskar »

tmikkola wrote:Onko tuolla anturin sijainnilla loppujen lopuksi paljon merkitystä?

Voiko sen laittaa heti turbon jälkeiseen putkeen kiinni?

Voiko mennä rikki liiasta lämmöstä?

Toimiiko jos on liian kaukana ja ei lämpene tarpeeksi?
Katso anturin specseistä, että paljonko ja kuinka kauan kestää kovia lämpöjä ja sitten mietit, että kuinka kuumat on pakolämmöt. Käsittääkseni toimii kauempaakin aivan yhtä hyvin.
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Ainakaan omassa projektissa Bosch LSU4.2 anturi ja innovaten ohjain ei tykkää siitä, että anturi on pakosarjassa kiinni, about 15-20cm 4-pytyn pakoaukosta. Pidemmässä kiihdytyksessä tahtoo ylikuumeta, eli kun about 30s pitää tallan tiskissä.

Kyseessä siis volvon 16v vaparikone.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Post Reply