ford escort 1.3 megasquirtin asennus ja turbotus
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
ford escort 1.3 megasquirtin asennus ja turbotus
Olis tällainen projekti alkamassa, aikomukseni olis laittaa tuohon megasqirt ja turbo ja tulevaisuudessa suorasytkä, mutta tällä hetkellä olis vain aikomus laittaa normaali jakaja megasqirtin ohjauksella! Olen aloittelija näissä hommissa, jotenka mitä minun tulisi hommata tuohon, jotta homma toteutuisi(mikä boksi,antureita jne)? Kiitoksia jo etukäteen!
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
Mikä megasquirtin versio tuohon olis passeli?
Last edited by janneyliranta on Wed Dec 20, 2006 17:50, edited 1 time in total.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
Jos 1.2 corsan vakiokone kestää 1.6 kilon turbopaineet, niin eiköhän kenttikin kesä, onhan niitä viritetty iät ajat!
Last edited by janneyliranta on Sun Dec 24, 2006 21:42, edited 1 time in total.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
[quote="jose"]Ymmärrän. Toki jos saat 1.3 kentin kestämään 1.6bar paineet niin uskon että hommat täytyy olla aika hyvin hanskassa jo valmiiksi sinulla,että nämä neuvot mitä tässä topicissa on tullut niin on turhia.
Tarkoitatto TÄYSIN vakiota corsan konetta?? Vakioalakerralla se oli ja kuulemma kesti! Enkä minä tiedä varmasti, mitä kentti kestää, mutta kiinnostaa niin pirusti kokeilla, meillä noita koneita on kuin halkoja, niin ei haittaa vaikkei onnistuisikaan heti enskerralla. Kyllähän ne kaikki saa rikki jos vetää täysillä koko ajan!
Tarkoitatto TÄYSIN vakiota corsan konetta?? Vakioalakerralla se oli ja kuulemma kesti! Enkä minä tiedä varmasti, mitä kentti kestää, mutta kiinnostaa niin pirusti kokeilla, meillä noita koneita on kuin halkoja, niin ei haittaa vaikkei onnistuisikaan heti enskerralla. Kyllähän ne kaikki saa rikki jos vetää täysillä koko ajan!
hieman ohi aiheesta
miten muuten tuon fordin alkuperäisen jarrutehostimen kanssa aiotko pitää sen käytössä?
Toimiiko tuo tehostin niin kuin sen pitää myös kun se on paineistettu?
Vai meinasitko laittaa erillisen alipaine pumpun?
Vai eri tehostimen?
Toimiiko tuo tehostin niin kuin sen pitää myös kun se on paineistettu?
Vai meinasitko laittaa erillisen alipaine pumpun?
Vai eri tehostimen?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
hiukan off-topic mutta mikäs ongelma siinä on kone saada kestää vaikka 2 Barin ahdot? Se on sitten toinen tarina että tuottaako se tehoa niin... kun kyllähän siellä sylinterissä on hiukan isommat paineet jo muutenkin kuin 2 bar. sytkää vaan sopivan myöhäiseksi että ahtaa mutta palaa lähinnä pakoputkessa Niin eiköhän se aikansa kestä...
kunnes ahdin tai pakosarja sulaa...

bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 19, 2006 18:25
- Location: Helsingby
Minä en kaipaile sit mitään v....tuilua tänne, vai kyselen neuvoa(koneen kokoon en ole kaivannut neuvoja!), on sitä ennenkin pesty 1.3l koneilla 2 litraisia!!! Jos pienessä koneessa saadaan teho/painosuhde kohdilleen, niin on 2 litraisillakin tekemistä pysyä perässä! V....ttuilut siis voi jättää kertomatta!!!Kiitos!
En mä sillä... omakin on 1.4 turbo honda... Vaikka kaikki sanoi että mikäs järki tossa on kun 1.6 dohci on olemassajanneyliranta wrote:Minä en kaipaile sit mitään v....tuilua tänne, vai kyselen neuvoa(koneen kokoon en ole kaivannut neuvoja!), on sitä ennenkin pesty 1.3l koneilla 2 litraisia!!! Jos pienessä koneessa saadaan teho/painosuhde kohdilleen, niin on 2 litraisillakin tekemistä pysyä perässä! V....ttuilut siis voi jättää kertomatta!!!Kiitos!

Onkos tämä läpihengittävä kone vai imu ja pako samalla puolella?
On aika pitkä aika kun viimeksi olen tälläistä kone räpeltäny niin ei voi muistaa...
Jos läpihengittävä niin ota tuo alkup. imusarjan laipasta vaikka malli paperille. Sitten etsimään purkaamoilta sopivalla aukko jaolla olevaa imusarjaa. Sitten siitä laippa pois ja tilalle kentin laippa. Näin tehtiin yhden kaverin celicaan ja tuli hyvä. Taisi olla se imusarja jostain etuveto rollasta joka siihen sovitettiin.
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Fintoyssillä joku oli muistaakseni tehny takaveto rollaan silleen et siinä ku on imu ja pakosarjat samalla puolen niin et sorvannu suuttimien alapäihin semmoset palikat jotka oli hitsannu sitten imusarjaan kiini ja kaasarin kiinitys kohtaan laippa. siitä ylöspäin aika iso putki ja se käänty eteenpäin johon tuli sitten kaasuläppäkotelo kiini. Kuviakin on mistä lähettää jos kiinostaa..
Niin ja jos on jarrutehostin niin laittaa vaan yksisuuntaventtiilin siihen letkuun niin ei katoa alipaineet ahtoillakaan.. Niin oon ite tehny ja se toimii. Jos ei ole mitään venaa niin saattaa lähtee se tehostin maatakiertävälle raallle aika äkkiä..
Niin ja jos on jarrutehostin niin laittaa vaan yksisuuntaventtiilin siihen letkuun niin ei katoa alipaineet ahtoillakaan.. Niin oon ite tehny ja se toimii. Jos ei ole mitään venaa niin saattaa lähtee se tehostin maatakiertävälle raallle aika äkkiä..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
toki, tarkoitus ei ollut vittuilla. Kiinnostaa vain itseäkin kuinka nuo "pienemmät" koneet kestää turbojen kanssa, koska niissä on sitten todellakin se teho painosuhde kohdallaan. Niin niitä liittimiä kannattaa kysellä autosähköliikkeistä, ja ne aidot boschilaiset on Hel*etin kalliita,elikä niitä halvempia kannattaa. Yksi vaihtoehto olisi vpv-motorracing.com siellä on kans mukavasti tavaraa johtosarjoihin yms, ja vekoy.com, sielläkin on halpoja liittimiä.