Käy jotenkin, bensapumpun rele naputtaa. (uusi logi)
Moderator: Masi_K
Käy jotenkin, bensapumpun rele naputtaa. (uusi logi)
Puol vuotta ja n. 2000km toimi kuin unelma, mutta sitten alkoi mystiset ongelmat.
Sammu tyhjäkäynniltä ja ei lähde käymään.
Megatune näyttää näyttää startatessa n.1-2 sekuntia oikein ja sit alkaa kierrosluku näyttämään 0-200 ja bensapumpunreleen naputuksen tahdissa.
Vauhtipyöränä pösön oma 60-2 ja sitä lukemassa myös orkkis induktiivianturi. Välissä lm1815 signaalimuokkaus suojatulla johdolla.
Induktiivianturi toimii ja lm1815 kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta.
Pystyykö tota signaalia mittaamaan yleismittarilla ja jos pystyy, niin mitä lukemia pitäisi tulla?
Viisarilla varustettu yleismittari näyttää lm-piirin jälkeen jotain tosi olematonta signaalia.
Lautana Partcon v.2.2.
Sammu tyhjäkäynniltä ja ei lähde käymään.
Megatune näyttää näyttää startatessa n.1-2 sekuntia oikein ja sit alkaa kierrosluku näyttämään 0-200 ja bensapumpunreleen naputuksen tahdissa.
Vauhtipyöränä pösön oma 60-2 ja sitä lukemassa myös orkkis induktiivianturi. Välissä lm1815 signaalimuokkaus suojatulla johdolla.
Induktiivianturi toimii ja lm1815 kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta.
Pystyykö tota signaalia mittaamaan yleismittarilla ja jos pystyy, niin mitä lukemia pitäisi tulla?
Viisarilla varustettu yleismittari näyttää lm-piirin jälkeen jotain tosi olematonta signaalia.
Lautana Partcon v.2.2.
Last edited by Jaska on Wed Dec 27, 2006 11:19, edited 3 times in total.
Pikkasen on taas tutkittu ongelmaa..
Eli startatessa realtime display näyttää pari sekuntia, että kaikki ok ja sit alkaa sekoilu.
Kierrosluku lukemat on 0, 200 ja 700. ei siis tolta väliltä vaan noita kolmea.
Sekoilun aikana virta pätkii, mega sammuu ja käynnistyy uudelleen.
Bensapumpun releen naputus johtuu siis megan sammumisesta ja käynnistymisestä.
Ilmeisesti siis jotain virransyöttö häiriöitä?
Eli startatessa realtime display näyttää pari sekuntia, että kaikki ok ja sit alkaa sekoilu.
Kierrosluku lukemat on 0, 200 ja 700. ei siis tolta väliltä vaan noita kolmea.
Sekoilun aikana virta pätkii, mega sammuu ja käynnistyy uudelleen.
Bensapumpun releen naputus johtuu siis megan sammumisesta ja käynnistymisestä.
Ilmeisesti siis jotain virransyöttö häiriöitä?
Nyt olis logi starttausyrityksestä, jos joku viisaampi osaa sanoa mistä kiikastaa..
U5 regu on kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta..
http://koti.welho.com/jharko10/sekalais ... 261103.xls
U5 regu on kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta..
http://koti.welho.com/jharko10/sekalais ... 261103.xls
Ok. sain sen nyt vaivoin käymään, mutta tyhjää se ei käy, kun bensabumpun rele naksuttelee.Suppari wrote:Töissä ei ole vieweriä,katoin exelillä,mutta toihan ei saa nyt ainakaan exelin mukaan kierroslukutietoa,suuttimet ei tämän johdosta aukea.
Voin kattoa viellä kotona mut sille näyttäis.Aiheuttajaa en osaa arvailla.
Kaasua pitämällä käy, mutta kaasuläppäanturi on kyllä realtime displayn mukaan melkein täysin kuollut.
Ei reagoi juuri ollenkaan auton käydessä ja nopeati kun painaa kaasua, niin silloin menee mega pimeeksi.
Virrat päällä kaasuläppäanturi toimii niinkuin pitääkin..
Täytyy vielä tutkia tota kaasuläppäanturin toimintaa.
Lm1815 saa virtansa kaasuläppäanturin +5v lähdöstä ja ainakin sinne tulee katkottomasti virtaa, joten 5 voltin lähtö ilmeisesti toimii?
Täytyy ottaa logi tuosta käyntitilasta vielä, joskin se kertoisi ongelmasta lisää.
Onko speed-density vai alpha-n moodi?Jaska wrote:Ok. sain sen nyt vaivoin käymään, mutta tyhjää se ei käy, kun bensabumpun rele naksuttelee.Suppari wrote:Töissä ei ole vieweriä,katoin exelillä,mutta toihan ei saa nyt ainakaan exelin mukaan kierroslukutietoa,suuttimet ei tämän johdosta aukea.
Voin kattoa viellä kotona mut sille näyttäis.Aiheuttajaa en osaa arvailla.
Kaasua pitämällä käy, mutta kaasuläppäanturi on kyllä realtime displayn mukaan melkein täysin kuollut.
Ei reagoi juuri ollenkaan auton käydessä ja nopeati kun painaa kaasua, niin silloin menee mega pimeeksi.
Virrat päällä kaasuläppäanturi toimii niinkuin pitääkin..
Täytyy vielä tutkia tota kaasuläppäanturin toimintaa.
Lm1815 saa virtansa kaasuläppäanturin +5v lähdöstä ja ainakin sinne tulee katkottomasti virtaa, joten 5 voltin lähtö ilmeisesti toimii?
Täytyy ottaa logi tuosta käyntitilasta vielä, joskin se kertoisi ongelmasta lisää.
Tps töpseli irti ja imusarjan paineen mukaan säätö.
Speed density on ja kokeilin alpha-n:ää, mut sillä se ei toimi ollenkaan.Suppari wrote:Onko speed-density vai alpha-n moodi?Jaska wrote:Ok. sain sen nyt vaivoin käymään, mutta tyhjää se ei käy, kun bensabumpun rele naksuttelee.Suppari wrote:Töissä ei ole vieweriä,katoin exelillä,mutta toihan ei saa nyt ainakaan exelin mukaan kierroslukutietoa,suuttimet ei tämän johdosta aukea.
Voin kattoa viellä kotona mut sille näyttäis.Aiheuttajaa en osaa arvailla.
Kaasua pitämällä käy, mutta kaasuläppäanturi on kyllä realtime displayn mukaan melkein täysin kuollut.
Ei reagoi juuri ollenkaan auton käydessä ja nopeati kun painaa kaasua, niin silloin menee mega pimeeksi.
Virrat päällä kaasuläppäanturi toimii niinkuin pitääkin..
Täytyy vielä tutkia tota kaasuläppäanturin toimintaa.
Lm1815 saa virtansa kaasuläppäanturin +5v lähdöstä ja ainakin sinne tulee katkottomasti virtaa, joten 5 voltin lähtö ilmeisesti toimii?
Täytyy ottaa logi tuosta käyntitilasta vielä, joskin se kertoisi ongelmasta lisää.
Tps töpseli irti ja imusarjan paineen mukaan säätö.
Pitääkö ton alpha-n:n lisäksi pistää joku muu asetus "päälle"?
no nyt on päästy tutkimuksissa jonkin verran eteenpäin..
Virrat kun laittaa päälle kaikki on ok, eli pumppu pyörii 2 sek.
Välillä saattaa lähteä masiina käyntiin ja käy normaalisti muutaman sekunnin ja sit alkaa releen epäsäännöllinen räpsytys.
B-pumpun releen kytkeytyessä päälle starttaus/käyntitilassa ongelma esiintyy.
Kierrosluku signaali tulee ja on puhdasta.
Kylmäjuotos levyllä jossain prossun ja trankun välillä?
Onko siellä jotain herkästi rikkoutuvaa tms?
Hjälp!
Virrat kun laittaa päälle kaikki on ok, eli pumppu pyörii 2 sek.
Välillä saattaa lähteä masiina käyntiin ja käy normaalisti muutaman sekunnin ja sit alkaa releen epäsäännöllinen räpsytys.
B-pumpun releen kytkeytyessä päälle starttaus/käyntitilassa ongelma esiintyy.
Kierrosluku signaali tulee ja on puhdasta.
Kylmäjuotos levyllä jossain prossun ja trankun välillä?
Onko siellä jotain herkästi rikkoutuvaa tms?
Hjälp!

Ei toimi ei..
Prosessorin jalasta pinni 33 mitattu. Jännite heittelee startatessa, jolloin myös trankku pätkii.
Puolan kun kytkee irti, niin startatessa megassa kaikki ok.
Eli puola siis aiheuttaa jotain hämminkiä?
Masiinassa hukkakipinä ja 0280100200 moduli ja virta puolalle b-pumpun releen takaa.
Pitäisikö puola olla kytketty jotenkin eri tavalla?
Osaapa olla sitten sitkeä vika..
Prosessorin jalasta pinni 33 mitattu. Jännite heittelee startatessa, jolloin myös trankku pätkii.
Puolan kun kytkee irti, niin startatessa megassa kaikki ok.
Eli puola siis aiheuttaa jotain hämminkiä?
Masiinassa hukkakipinä ja 0280100200 moduli ja virta puolalle b-pumpun releen takaa.
Pitäisikö puola olla kytketty jotenkin eri tavalla?
Osaapa olla sitten sitkeä vika..

Jokohan olis kinkut sulatettu, että joku logeista paremmin tietävä osaisi auttaa vian etsinnässä?
Vaihdettu on tällä hetkellä, prosessori, u5 regulaattori, bensapumpun trankku ja bensapumpun rele.
Tinauksia on käyty läpi, johtosarjaa mittailtu ja tutkittu, mutta nyt alkaa olla vitsit vähissä.
Asetuksissa ei mielestäni pitäisi olla vikaa, koska mega toimi n. puol vuotta ilman ongelmia.
Vaihdettu on tällä hetkellä, prosessori, u5 regulaattori, bensapumpun trankku ja bensapumpun rele.
Tinauksia on käyty läpi, johtosarjaa mittailtu ja tutkittu, mutta nyt alkaa olla vitsit vähissä.
Asetuksissa ei mielestäni pitäisi olla vikaa, koska mega toimi n. puol vuotta ilman ongelmia.
Hyvä vinkki.Samba wrote:Ihan villi veikkaus logien perusteella, tarkista lootan, akun yms. maadotukset. Jossain on sähköissä vikaa kun lämpöanturin arvotkin heittelee miten sattuu. Saakos tuohon logiin jostain laitettua akkujännitteet mukaan?
Täytyy käydä maadotukset läpi.
Logista en osaa sanoa, kun en siitä juuri mitään ymmärrä.
