eli ongelmana on kun en saa megalla yhteyttä koneeseen ja ei tapahdu mitään vaikka kuinka noita simun potikoita kääntelen. pinnistä numero 24 tulee 6.33v , pinnistä 26 tulee 0.031v ja 28 tulee se 13.6 volttia muuntajalta. yritin mittailla yleismittarilla vähän sieltä ja täältä mutta ei ole niin paljoa ymmärrystä elektroniikasta et jotain oisin ymmärtäny.
Kertokaahan mitä kannattais mittailla ja mitä testata että saisi vian selville.
Vielä muutamia lukuja mittailin..
eli potikkaa kääntäessä pin 20 heittelee 0.34 ja 0v välillä
pin23 0-0.026v välillä
pin21 0.025-0v
pin22 0.027-0v
Pin 30 0.080v kokoaja
pin 37 on 0.030v
Vähän tuli epäselvä mutta koittakaa saada selvää mistä kenkä puristaa
mega ei toimi
Moderator: Masi_K
Jos sun mittari näyttää oikein niin sulla on ihan liian iso jännite 5v linjassa. Ota prossu heti irti ja sen jälkeen vikaa selvittämään.
Ja kannattaa pistää vähän enemmän taustoja tosta megasta-> onko koskaan toiminut? onko joltain ostettu? onko itse kasattu? jos itse kasattu niin onko kasattu ohjeiden mukaisesti?
Ja kannattaa pistää vähän enemmän taustoja tosta megasta-> onko koskaan toiminut? onko joltain ostettu? onko itse kasattu? jos itse kasattu niin onko kasattu ohjeiden mukaisesti?
Tiara Kit Car - MsnS-E
juu.. huomasin tossa et oli hajonnut yksi kela( se vastuksen näköinen). kaikkiin muihin prossun pinneihin tuli oikeat jännitteet paitsi pin 31... sen johtimet kulki siihen kelalle ja kelan toiselle puolelle tuli se 4.9volttia.. voisko vika olla tässä?
ja mega on itse kasattu eikä ole toiminut vielä. kasauksen tein hätäpäissä ilman simulaattoria ja testauksia joten en tiedä missä meni vikaan... mut kunhan löydän tollaisen kelan uuden niin kokeilen sen kanssa uudestaan.
ja mega on itse kasattu eikä ole toiminut vielä. kasauksen tein hätäpäissä ilman simulaattoria ja testauksia joten en tiedä missä meni vikaan... mut kunhan löydän tollaisen kelan uuden niin kokeilen sen kanssa uudestaan.