Megasquirt + Honda V4

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Pasi_K
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Sat Jan 28, 2006 13:02

Megasquirt + Honda V4

Post by Pasi_K »

Moottoripyörään tarkoitus alkaa väkertään megaruuttaa. Megalla hoidettaisiin vain polttoaineensuihkutus. Mikähän mahtaa olla paras versio megasta tällaiseen tarkoitukseen?

Yhdellä kaasuläpällä ajattelin tehdä, tilaakin olisi riittävästi tähän ratkaisuun. Tuskin neljästä läpästä huomattavaa hyötyä on? Vinkkiä mistä autosta tai minkälaista etsiä?

Vakioteho 120hv, ei varmaankaan hirveästi nouse pelkällä ruiskulla, suuttimiksi n.200cc ainakin jonkin taulukon mukaan noilla tehoilla ja neljällä suuttimella?

MAP-anturi ja imuilman lämpöanturi kaasuläpän jälkeen imusarjaan eikös? Jäähdytysjärjestelmän lämpöanturi vaikka syylärin letkuun?

Minkälainen bensapumppu riittää ja riittääkö esim. 8mm sisähalkaisijan polttoaineletkut menoksi ja paluuksi? 6mm tuskin kummaksikaan? Voisiko tällainen systeemi olla toimiva
Suzuki GSXR 600 K2 pumppu systeemi jossa kaikki eli pumppu, suodatin, anturi ja jopa paineensäädin. Ulos tulee vain yksi letku -> siistimpi, turvallisempi ja yksinkertaisempi systeemi. Täysin sama pumppupaketti löytyy myös 750:stä ja tod. näk myös tonnisesta.
Uuden veroinen paketti. Hp. 80€
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

No, tuohon tarkoitukseen kelpaa mikä tahansa versio, MS I riittää hyvin, etenkin extra-koodin kanssa. MS II:een voi aina päivittää myöhemmin pienillä lisäkustannuksilla, jos siltä alkaa tuntumaan.

Yhdelläkin läpällä luulisi toimivan ihan hyvin. Kaasuun reagoiminen voi olla vähän verkkaisempaa, mutta en osaa sanoa kuinka paljon. MAP-signaalin suhteen pääsee varmasti helpommalla yhtä läppää käyttäen. Sopiva läpän koko voisi olla 50-60mm, noin hihasta ravistaen.

200cc suuttimien pitäisi olla ok. Omasta moposta penkitettiin tuon kokoisilla 109hp takarenkaalta ja vielä oli suuttimissa vähän varaa.

MAP-anturi tulee imusarjaan kaasuläpän jälkeen, lämpöanturin voi laittaa ennen tai jälkeen läppää. Ennen läppää voi olla käytännössä parempi, koska silloin anturin saa paremmin eristettyä koneen lämmöstä.

Bensapumpuksi pitäisi riittää lähes mikä tahansa ruiskupumppu. Virrankulutukseen kannattaa kiinnittää huomiota, jos laturissa ei ole reilusti kapasiteettia. 8mm letkut on hyvät.

Tuo GSX-R:n pumppu olisi varmaan oikein hyvä, jos vaan viitsit askarrella sen paikalleen tankkiisi.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply